Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:623701
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Extract

1.Cpaвните порядок формирования и компетенцию Конституционного Совета Фрвнцузской Республики и Конституционного Суда ФРГ. Отдельно укажите моменты сходства и различияю.


Francijas tiesu sistēmā nav speciāla konstitucionāla tiesa, bet funkcionē tā saucamie tiesas orgāni, kuri kontrolē jau pieņemtos un izdotos normatīvos aktus, kā arī likumprojektus.
Konstitucionālo kontroli veic Francijas konstitucionālā padome. Tā sastāv no 9 locekļiem. Tiek iecelts uz 9 gadiem, bez tiesībām un atjaunošanu amatā. Trīs locekļus nozīmē Francijas prezidents, trīs Senāta Priekšsēdētājus ( no parlamenta augšējās palātas), trīs nacionālās sapulces priekšsēdētāji ( no parlamenta apakšējās palātas). Katrus 3 gadus notiek Konstitucionālās tiesas atjaunošana par 1/3 daļu. Vēl bez 9 locekļiem Konstitucionālās tiesas sastāvā ietilpst visi bijušie Francijas prezidenti. Konstitucionālās tiesas darbu vada tiesas priekšsēdētājs, kuru ieceļ Francijas prezidents no padomes locekļu skata. Ja tiesnešu balsojuma skaits dalās vienlīdzīgās daļās, priekšsēdētāja balss ir izšķiroša. Svarīgākais Francijas konstitucionālās tiesas kompetencē ir par konstitūcijas atbildību un likumu kontroli.
Visi likumi līdz to nodošanas publikācijas, kā arī parlamentu palātas reglamenti līdz to pieņemšanai jābūt nodotai konstitucionālai tiesai, kura dod slēdzienu par tās atbildību konstitūcijai. Francijas Konstitucionālajai padomei ir piešķirtas tiesības izskatīt jautājumu par to, vai starptautiskais līgums, kuru noslēdzis kāds no valsts pārvaldes orgāniem, ir pretrunā ar konstitūciju. Tas notiek pēc valsts prezidenta, ministru prezidenta, parlamenta palātu priekšsēdētāju vai 60 parlamenta deputātu pieprasījuma. Ja Francijas Konstitucionālā padome konstatē šādu pretrunu, tad attiecīgā likumprojekta ratifikācija vai pieņemšana tiek atlikta līdz brīdim, kad ir vai nu realizēti grozījumi attiecīgajā konstitūcijas daļā vai par jaunu tiek pārstrādāts starptautiskais līgums.
Parastie likumi un Francijas Republikas noslēgtie starptautiskie līgumi, iesniedzami konstitucionālai padomei ar to pašu mērķi, bet ne obligātā kārtībā, tikai pēc valsts prezidenta pieprasījuma, vai premjerministra vai vienas no parlamenta palātas pieprasījuma. Likumi, kuri ir pretrunā ar Francijas konstitūcijas normām tie Francijas teritorijā netiek atzīti par saistošiem.
Konstitucionālā padomes kompetencē ir uzraudzīt Republikas prezidenta vēlēšanas likumību izskatīt vēlēšanas procedūras pareizību un paziņot vēlēšanas rezultātus.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,27 €
Work pack Nr. 1129074
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register