Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:904375
 
Evaluation:
Published: 28.11.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Extract

Daudzas metafiziskās glezniecības idejas formulētas pēc brāļu de Kiriko iniciatīvas, kuri aizrāvās ar vācu filozofu Artūru Šopenhaueru (1788-1860), Frīdrihu Nīči (1844-1900) un O.Veinigera (1880-1903)un, kuru darbus brāļi studēja, dzīvojot Minhenē no 1906 līdz 1908. Mākslinieki, šo filozofu idejās, kā, piemēram, Šopenhauera ideja par intuitīvām zināšanām , Nīčes teorija par emiku , un Veinigera priekšstati par metafiziku ģeometrijā ,atbalstīja un iepludināja savās pašu idejās. Kā arī metafiziskā glezniecībā atbalstu rod arī simbolismā. Vēl viens svarīgs ietekmētājs un atbalsta avots bija Guillaume Apollinaire (1880-1918), franču dzejnieks un mākslas kritiķis, kurš bija pirmais, kas De Kiriko gleznojumus nosauca par "metafiziskiem", 1913. De Kiriko un Apollinaries regulāri tikās starp 1911.g. un 1913.g. Šai laikā Apollinaries bija saistīs ar Orfisma kustību , kas atstāja iespaidu uz Kiriko. Mākslinieka gleznojumos var saredzēt atsauces uz orfismu motīvi kā mākslas pestīšanas īpašības, priekšstats par mākslu kā mistisku vai nesaprotamu darbību.
Pittura metafisica būtību pārliecinoši pauda Džorsdžone de Kiriko (1888-1978). Mākslinieks uzskatīja, ka mākslas darbs var dzimt tikai ārpus cilvēcīgo attiecību loka, bet ierosinājumus gūt dvēseles dziļumos. Tā formālai izveidei noderīgas renesanses izcilo mākslinieku Džoto un Mazačo radītās formālās vērtības: plastika, apjoms, perspektīva, u.c. Darbiem noskaņu mākslinieks centās iedvest, ietekmējoties kā no vācu romantiķiem, tā arī no jūgendstila meistariem, tiem piemītošās mistiski melanholiskās emocijas kāpinot ar iracionālu veidojumu iedarbīgumu. Viņa gleznās atveidotajās ielās un laukumos nav dzīvu būtņu, te mājo tikai mākslinieka radīti hibrīdi. Ielās valda nospiedošs klusums, tās ir satumsušas saules apgaismotas, un tās šķērso asas, garas ēnas. Viss atbilst mākslinieka vēlmei izraisīt neatšifrējamas mīklas iespaidu. Piemēram, „ Lielais metafiziķis” 1917.g. Kiriko gleznām piemītošais vizionārisms ļauj tās iekļaut protosirreālisma parādību lokā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1335496
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register