SIA „Finišs” pamatdarbība ir sporta preču un sporta inventāra mazumtirdzniecība. Uzņēmuma darbības uzsākšanai nepieciešamais sākuma kapitāls ir 2000 Ls, tātad katra no uzņēmuma īpašniecēm iegula 1000 Ls. Papildus līdzekļi ir 15000 Ls, kurus mēs aizņemsimies no AS „Seb banka” ar 13 % likmi gadā.
SIA „Finišs ” darbības mērķis ir piedāvāt augstas kvalitātes sporta apģērbus, apavus, inventāru, kā arī dažādus uztura bagātinātājus un sporta spēles par saprātīgām cenām un gūt plānoto peļņu. Vislielākos ieņēmumus mēs plānojam gūt no ziemas sporta inventāra realizācijas, kā arī sporta apavu realizācijas. Sporta inventāra realizācija sastāda 24.91 % no mūsu plānotajiem 2010. gada ienākumiem, bet sporta apavu realizācija 20,49 % no plānotājiem 2010. gada ieņēmumiem.
Lai veiktu tirgus analīzi mēs izmantojām anketēšanas metodi, kas mūsuprāt vislabāk atspoguļo cilvēku patiesās vēlmes attiecībā uz sporta preču veikaliem, taču jāsaka, ka apzināmies arī to, ka šāda veida anketēšanas rezultāti ir diezgan neprecīzi, jo liela daļa aptaujāto respondentu neiedziļinājās uzdoto jautājumu būtībā. Veicot tirgus izpēti ar anketēšanas palīdzību secinājām ,ka uzņēmuma potenciālie pircēji būs sievietes un vīrieši vecumā no 16-50 gadiem. Kā otrā plāna potenciālos pircējus mūsu uzņēmums uzskata tieši aktīvos pensionārus, vīrišķā dzimuma pārstāvjus, kuri arī vecumdienās nodarbojas ar aktīvo sportu. Kā uzņēmuma galveno konkurentu mūsu skatījumā varam minēt veikalu „Fans”, kas konkurentu salīdzinājumā pēc dažādiem kritērijiem ieguva 41 punktu (skat.9. tabulu). Mūsu uzņēmums ieguva tik pat daudz punktus konkurentu salīdzinājumā, tāpēc uzskatām, ka lielākais konkurents ir tieši šis veikals, kas izceļas ar augstas kvalitātes sporta precēm un cilvēku uzticamību šim veikalam.
Mēs izvēlējāmies noteikt preču cenas pēc izmaksām. Šo metodi mēs izvēlējāmies, jo uzskatām, ka ņemot vērā mūsu izmaksas un produkta uzcenojumu, mēs vieglāk varēsim noteikt mūsu plānoto peļņu, lai nebūtu grūtību ar kredīta atmaksu. Lai saskaņotu cenu un preces vērtību tai piešķirsim lielāku vērtību, dosim labāku priekšstatu par preci ar reklāmas palīdzību, nokorektēsim cenu tā, lai tā atbilstu preces patiesai cenai.
Preces realizācijas kanālā mūsu uzņēmums ir kā 3. posms, tas ir, mazumtirgotājs. Šādu realizācijas kanālu izvēlējāmies, tāpēc, ka tas šķiet visērtākais, jo ražotājs precēm ir ārvalstīs, mums nebūtu izdevīgi braukt pašiem pēc precēm, ņemot vērā to, ka ražotājvalsts ir Ķīna.…