-
Individuālais komersants "Atpūtas vieta “Plaudīši”"
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
KOPSAVILKUMS | 4 | |
1. | Uzņēmuma vispārējais raksturojums | 8 |
1.1. | Uzņēmuma nosaukums un rekvizīti | 8 |
1.2. | Īsa uzņēmuma vēsture | 8 |
1.3. | Atrašanās vietas novērtējums | 10 |
1.4. | Uzņēmuma juridiskais pamatojums | 10 |
1.4.1. | Komercdarbības forma | 10 |
1.4.2. | Uzņēmuma pamatkapitāls | 10 |
1.4.3. | Uzņēmuma īpašnieki | 11 |
1.5. | Komercdarbības sākšanai nepieciešamo līdzekļu un kapitāla novērtējums | 11 |
1.6. | Uzņēmuma reģistrēšanas un dibināšanas izmaksas | 11 |
1.7. | Uzņēmuma mērķi | 12 |
1.8. | Nozares apraksts | 13 |
1.8.1. | Latvija kā tūrisma produkts | 13 |
1.8.2. | Tūrisms Latvijas tautsaimniecībā | 14 |
1.8.3. | Tūrisma bilance | 15 |
1.8.4. | Tūrisma attīstība Cēsu rajonā | 16 |
1.8.5. | Valdības pasākumi tūrisma nozares ietekmēšanā | 17 |
1.8.6. | Līdzekļu piesaiste tūrisma nozarei | 19 |
1.8.7. | Tūrisms Cēsu rajona vietējās pašvaldībās | 20 |
2. | Pakalpojuma raksturojums | 21 |
2.1. | Pakalpojumu sniegšanas pamatojums | 21 |
2.2. | Nepieciešamās iekārtas un aprīkojums | 22 |
2.3. | Pakalpojuma apraksts | 23 |
2.4. | Pakalpojuma kvalitāte, to nodrošinošie pasākumi | 25 |
2.5. | Pamatpakalpojumi un papildpakalpojumi | 27 |
2.6. | Nepieciešamās izejvielas, materiāli | 28 |
2.7. | Aptuvens realizācijas apjoms, to ietekmējošie faktori | 28 |
2.8. | Pakalpojums pašizmaksas kalkulācija | 32 |
3. | Uzņēmuma vadība un personāls | 33 |
3.1. | Uzņēmuma organizatoriskā struktūra un paskaidrojums | 33 |
3.2. | Darbinieku motivēšana un plānotā darba samaksas sistēma | 34 |
3.3. | Plānotās personāla izmaksas | 35 |
4. | Tirgus analīze | 37 |
4.1. | Potenciālie klienti | 37 |
4.2. | Pircēja rīcība | 40 |
4.2.1. | Patērētāja rīcības izpratne | 40 |
4.2.2. | Pirkšanas motīvi | 41 |
4.2.3. | Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process | 42 |
4.2.4. | Galvenie faktori, kas ietekmē pircēju rīcību patēriņa tirgū | 44 |
4.3. | Konkurenti un to salīdzinošs vērtējums | 46 |
4.4. | Ziņas par tirgus ietilpību, tirgus tendences | 47 |
5. | Mārketinga stratēģija | 49 |
5.1. | Pakalpojuma cenas veidošanās principi (cenu politika) | 49 |
5.2. | Mārketinga komunikāciju komplekss | 51 |
5.2.1. | Reklāma | 51 |
5.2.2. | Sabiedriskā viedokļa veidošana | 53 |
6. | Risks un galvenās problēmas | 54 |
6.1. | Galvenie riska faktori, kas ietekmē komercdarbību, pasākumu plāns riska samazināšanai | 54 |
7. | Finanšu plāns | 58 |
7.1. | Kredīta atmaksāšanas plāns | 58 |
7.2. | Peļņas vai zaudējuma aprēķins | 60 |
7.3. | Naudas pūs¬mas pārskats | 64 |
7.4. | Bilances | 66 |
7.5. | Finansu analīze | 68 |
7.5.1. | Rentabilitātes rādītāji | 68 |
7.5.2. | Aprites rādītāji | 69 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 70 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 75 | |
PIELIKUMI | 77 |
Teic, ka pasaule ir pārāk interesanta, lai visu mūžu pavadītu mājās, un pārāk liela, lai to apceļotu vienas dienas laikā. Rast šajā ziņā vairāk vai mazāk pieņemamu vidusceļu, iespējams, varētu palīdzēt tāds fenomens kā tūrisms.
Biznesa plāns izstrādāts kā pamatojums individuālā komersanta (turpmāk tekstā IK) “Atpūtas vietas “Plaudīši”” darbības uzsākšanai.
Biznesa plānu, pirmkārt, sastādām Zigmundam Liepiņam, kurš ir mājas “Plaudīši” īpašnieks, lai viņš sev piederošo īpašumu izmantotu komercdarbības veikšanai un peļņas gūšanai. Biznesa plānu sastādījām arī tāpēc, lai radītu bankas ieinteresētību izsniegt ilgtermiņa kredītu komercdarbības uzsākšanai. Kreditori vēlas gūt pārliecību par sava kapitāla atgūšanu, un tāpēc finanšu analīzes rādītāju uzskaitīšana ir svarīga, risinot jautājumu par iespējamo sadarbību. Biznesa plāns tiek sastādīts pirmajiem diviem uzņēmuma darbības gadiem, kas ir paši kritiskākie un grūtākie uzņēmuma darbības periodā.
IK “Atpūtas vieta “Plaudīši”” ir jauns uzņēmums, kas darbojas lauku tūrisma nozarē un kas reģistrēts Latvijas Republikas Komercreģistrā Valmieras rajona nodaļā 2005.gada 25.martā. uzņēmuma īpašnieks ir Latvijas Republikas pilsonis Zigmunds Liepiņš.
Uzņēmums atrodas Lielstraupē, Straupes pagastā, Cēsu rajonā, tieši Gaujas Nacionālā parka teritorijā, kas bagāta ar kultūrvēsturiskajiem pieminekļiem.
Ideja uzsākt komercdarbību lauku tūrisma jomā radās, jo pasaulē tūrisms tiek uzskatīts par vienu no perspektīvākajām tautsaimniecības nozarēm, un Latvijā patlaban tūrisma iespējas netiek pilnīgi izmantotas. Mēs saskatām perspektīvas šajā nozarē. Eiropa ir visiecīnītākais ceļojumu galamērķis pasaulē, un Latvija ir kļuvusi par tās sastāvdaļu. Eiropā un visā pasaulē tūrisms ir viena no nozīmīgām un visstraujāk augošajām nozarēm un tiek uzskatīts par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti.
Tūrisma industrija ieņem trešo vietu pasaulē kā visvairāk peļņu nesošais bizness, un pasaules pieredze liecina, ka mazas valstis ar tūrismu ir vairojušas savu labklājību, tāpēc Latvijai ir lietderīgi izzināt šā fenomena priekšrocības un trūkumus, stiprās un vājās puses, ieguvumus un zaudējumus, pozitīvo un negatīvo ietekmi uz valsts un tās atsevišķu reģionu attīstības iekšējo un ārējo vidi.
Latvijai ir visas iespējas pretendēt uz ilgspējīga tūrisma galamērķa vārdu. To apliecina pēdējos četros gados (2000.-2003.g.) stabili pieaugošais ārzemju ceļotāju skaits: Latvijā vidēji 11% gadā, attiecīgi pasaulē 3%. 2003.gadā Latvijā vērojams stabils tūrisma pakalpojumu eksporta pieaugums aptuveni par 7%.
Tūrisma attīstības potenciāls Latvijā līdz šim nav pietiekami izmantots. Latvijai ir iespējas dubultot tūrisma īpatsvaru IKP, kas atbilst tūrisma pakalpojumu apjoma pieaugumam ne mazāk kā par 2,5 - 3 reizēm.
IK “Atpūtas vieta “Plaudīši”” apmierinās potenciālo pircēju intereses - iespēju relaksēties, atpūsties un baudīt dabas skaistumu un tās sniegtās iespējas kopā ar ģimeni, draugiem vai darba kolektīvu.
Šīs idejas īstenošanai komercdarbībā tiek ieguldīti lieli līdzekļi 295 000 latu apmērā. Darbības uzsākšanai tiek piešķirts ilgtermiņa kredīts 15 000 latu apmērā uz pieciem gadiem ar procentu likmi - 4,3% gadā. Kredīta summa tiek izmantota guļbaļķu mājiņu un to inventāra, kases aparāta iegādei un uzņēmuma reģistrēšanas izdevumu segšanai. Zigmunds Liepiņš- uzņēmuma īpašnieks - uzņēmumā komercdarbības veikšanai ieguldījis visus viņam piederošos īpašumus, kas novērtēti Ls 276 180 apmērā, un tajā esošo inventāru, kas novērtēts Ls 3500 apmērā.
IK “Atpūtas vietas “Plaudīši”” misija ir savas darbības rezultātā apmierināt pircēju vēlmes un vajadzības pēc iespējas labāk, sniedzot kvalitatīvus pakalpojumus, lai klienti pilnā mērā izbaudītu atpūtu pie dabas un arī izklaidētos.
Uzņēmuma ilgtermiņa mērķi: nodrošināt 5% tirgus noietu 3 gadu laikā; sasniegt uzņēmuma gada apgrozījumu Ls 25 000 apmērā 3 gadu laikā; palielināt tirgus daļu par 5-10% tuvāko 3 gadu laikā; katru gadu palielināt peļņu par 10% un nodrošināt kvalitatīvu un konkurētspējīgu produktu, kas varētu izcelties starp konkurentu piedāvājumiem.
IK “Atpūtas vieta “Plaudīši”” piedāvā lielisku atpūtu no pilsētas kņadas skaistā, klusā un ar krāšņām ainavām bagātā vietā, tāpēc virzīsim uzņēmuma rīcībā esošos resursus un uzņēmuma pārvaldības sistēmu patērētāju vēlmju īstenošanai. Izmantojot uzņēmuma sniegtos pakalpojumus, iespējams atjaunot garīgo potenciālu, kas visātrāk atjaunojas tieši pie dabas gleznainā vidē; un izklaidēties un gūt jaunus pozitīvus iespaidus. Atpūtas vieta veidota tā, lai varētu piedāvāt atpūtu cilvēkiem ar dažādām prasībām un dažādu vecumu.
Uzņēmuma galvenie darbības pamatvirzieni ir: viesu izmitināšana; pirts īre; banketu un viesību rīkošana. Uzņēmums piedāvā arī laivu nomu, ēdināšanas pakalpojumus. Uzņēmuma sniegtie pakalpojumi ir augstas kvalitātes par atbilstošu cenu, jo tas ir būtiski cilvēkam izvēloties atpūtas vietu. …
SATURS 1.Uzņēmuma vispārējais raksturojums 1.1.Uzņēmuma nosaukums un rekvizīti 1.2.Īsa uzņēmuma vēsture 1.3.Atrašanās vietas novērtējums 1.4.Uzņēmuma juridiskais pamatojums 1.4.1.Komercdarbības forma 1.4.2.Uzņēmuma pamatkapitāls 1.4.3.Uzņēmuma īpašnieki 1.5.Komercdarbības sākšanai nepieciešamo līdzekļu un kapitāla novērtējums 1.6.Uzņēmuma reģistrēšanas un dibināšanas izmaksas 1.7.Uzņēmuma mērķi 1.8.Nozares apraksts 1.8.1.Latvija kā tūrisma produkts 1.8.2.Tūrisms Latvijas tautsaimniecībā 1.8.3.Tūrisma bilance 1.8.4.Tūrisma attīstība Cēsu rajonā 1.8.5.Valdības pasākumi tūrisma nozares ietekmēšanā 1.8.6.Līdzekļu piesaiste tūrisma nozarei 1.8.7.Tūrisms Cēsu rajona vietējās pašvaldībās 2.Pakalpojuma raksturojums 2.1.Pakalpojumu sniegšanas pamatojums 2.2.Nepieciešamās iekārtas un aprīkojums 2.3.Pakalpojuma ap¬raksts 2.4.Pakalpojuma kvalitāte, to nodrošinošie pasākumi 2.5.Pamatpakalpojumi un papildpakalpojumi 2.6.Nepieciešamās izejvielas, ma¬te¬ri¬āli 28 2.7.Aptuvens realizācijas apjoms, to ietekmējošie faktori 2.8.Pakalpojums pašizmaksas kalkulācija 3.Uzņēmuma vadība un personāls 3.1.Uzņēmuma organizatoriskā struktūra un paskaidrojums 3.2.Darbinieku motivēšana un plānotā darba samaksas sistēma 3.3.Plānotās personāla izmaksas 4.Tirgus analīze 4.1.Potenciālie klienti 4.2.Pircēja rīcība 4.2.1.Patērētāja rīcības izpratne 4.2.2.Pirkšanas motīvi 4.2.3.Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process 4.2.4.Galvenie faktori, kas ietekmē pircēju rīcību patēriņa tirgū 4.3.Konkurenti un to salīdzinošs vērtējums 4.4.Ziņas par tirgus ietilpību, tirgus tendences 5.Mārketinga stratēģija 5.1.Pakalpojuma cenas veidošanās principi (cenu politika) 5.2.Mārketinga komunikāciju komplekss 5.2.1.Reklāma 5.2.2.Sabiedriskā viedokļa veidošana 6.Risks un galvenās problēmas 6.1.Galvenie riska faktori, kas ietekmē komercdarbību, pasākumu plāns riska samazināšanai 7.Finanšu plāns 7.1.Kredīta atmaksāšanas plāns 7.2.Peļņas vai zaudējuma aprēķins 7.3.Naudas pūsmas pārskats 7.4.Bilances 7.5.Finansu analīze 7.5.1.Rentabilitātes rādītāji 7.5.2.Aprites rādītāji Secinājumi priekšlikumi
- IK "Jūlija"
- Individuālais komersants "Atpūtas vieta “Plaudīši”"
- IU "Almetsa"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!IU "Almetsa"
Business Plans for university22
-
IK "Jūlija"
Business Plans for university10
-
Biznesa plāns SIA "Svariņš"
Business Plans for university27
-
SIA "Alfrex"
Business Plans for university29
-
Biznesa plāns IK "Dizainss"
Business Plans for university20