Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:486930
 
Evaluation:
Published: 13.01.2022.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Renē Žirārs: cilvēks, sabiedrība un vardarbība    4
2.  Žirāra mimētisma teorija    5
2.1.  Iekāre    6
2.2.  Mimētiskā sāncensība    7
2.3.  Grēkāža mehānisms    8
3.  Dievs: vardarbība un upuri    10
4.  Bībeles stāsti    11
4.1.  Radīšana un Ēdenes dārzs    11
4.2.  Kains un Ābels    15
4.3.  Desmit mocības    16
5.  Mūsdienu sabiedrība    17
  SECINĀJUMI UN JAUTĀJUMI    19
  LITERATŪRAS SARAKSTS    24
Extract

(1.Mozus 4:8-17) Šeit ir redzama sāncensības galējā virsma- kas pārvēršanas par vardarbību, bet kas Bībelē norisinās pirmo reizi no cilvēku puses. Dievs uzzinot par Ābela nāvi nolādē Kainu. Šeit jau atkal parādās nolādēšana no Dieva puses.
Tomēr šeit redzams jautājums par Kainu un viņa sievu: ja Kains un Ābels bija Ievas un Ādama bērni, un viņiem arī bija citi bērni, vai Kains aprecēja savu māsu? Vai šeit parādās pirmā nešķīstības forma incests? Vai arī tā bija sieviete kas nebija asins radniecīga?
Vai Pirms Ievas bija kāda cita sieva, un bija arī viņu bērni? Vai tā varēja būt pēc Rabīnu literatūras Lilita, kas tika pieminēta “Un Dievs radīja cilvēku pēc Sava tēla, pēc Dieva tēla Viņš to radīja, vīrieti un sievieti Viņš radīja.” (1.Mozus 1:27), jo balstoties uz (1.Mozus 2:21-23), “Un Dievs Tas Kungs lika cietam miegam nākt pār cilvēku; un tas aizmiga, un Viņš izņēma vienu no viņa ribām, aizpildīdams vietu ar miesu.” “Šo ribu, ko Viņš no cilvēka bija ņēmis, Dievs Tas Kungs izveidoja par sievu un pieveda to pie cilvēka.” “ Tad cilvēks sacīja: "Šī tiešām ir kauls no mana kaula un miesa no manas miesas! Un viņa sauksies par sievu, jo tā ir no vīra ņemta.” Šeit var redzēt ka cilvēka radīšana tiek pieminētas divas reizes, taču otro reizi tiek uzsvērts: “viņš izņēma vienu no viņa ribām, aizpildīdams vietu ar miesu”, “"Šī tiešām ir kauls no mana kaula un miesa no manas miesas! Un viņa sauksies par sievu, jo tā ir no vīra ņemta.”. Te parādās jautājums: vai pirmā sieva (ja tāda bija), vai tā tika gatavota tāpat kā vīrs- no zemes, neizmantojot ribu no vīra, kā tas ir otrā gadījumā?
.(2.Mozus 4.-12.nodaļa) Stāsts kurā var redzēt visvairāk Dieva vardarbību ir stāsts par desmit mocībām un kur Dievs izmanto Mozu, lai atbrīvotu izraēliešus un izvestu tos no Ēģiptes. Šeit ir jautājumi atkal par Dievu un vardarbību: Kādēļ Dievs vēlējās tieši lai ar asinīm novārta durvju stenderes? Dievs izmanto savu spēku (viens no vardarbības veidiem) un ievaino Ēģiptiešus. Šeit varētu pielīdzināt Mozu un Āronu kā “grēkāžus”, tomēr ne kontekstā- atrast vainīgo. Šeit Dievs caur Mozu un Āronu nodod savu spēku un mocības starp cilvēkiem. Viņš degradē šajā gadījumā Ēģiptiešus( vēl viens vardarbības veids).…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,70 €
Work pack Nr. 1389911
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register