1. E-komercijas jēdziens, izaugsme un ietekme uz tradicionālo mazumtirdzniecību, eBay/Amazon.
E-komercija ir preču un pakalpojumu pirkšana un pārdošana tiešsaistē. Pircēji var veikt pirkumus, izmantojot datoru un citus mijiedarbības punktus, tostarp viedtālruņus, viedpulksteņus un digitālos palīgus, piemēram, Amazon Echo ierīces.E-komercija strauji attīstās gan B2C ,gan B2B segmentos. B2C segmentā mazumtirgotājs vai cits uzņēmums pārdod tieši gala klientiem. B2B segmentā viens uzņēmums pārdod preces citam uzņēmumam. Abos gadījumos lielākās daļas uzņēmumu mērķis ir nodrošināt klientiem iespēju iegādāties nepieciešamo jebkurā laikā un no jebkuras vietas, izmantojot jebkuru digitālo ierīci.
1995. gada septembrī Pjērs Omidjārs izveidoja tiešsaistes izsoli AuctionWeb Sanhosē, ASV. AuctionWeb bija pilnīgi bezmaksas izsole. Tas piesaistīja lielu pircēju un pārdevēju skaitu. Līdz 1996. gada sākumam vietnē bija notikušas vairāk nekā tūkstotis izsoļu. …