Mūsdienās visā pasaulē aktuāli ir jautājumi par izglītības sistēmas pilnveidošanu un kvalitātes uzlabošanu. Reaģējot uz straujajām pārmaiņām, izglītības iestādes Latvijā pilnveido mācību programmu saturu, uzlabo kvalitāti, nodrošinot izglītības sistēmas modernizāciju, būtiski uzlabojot pamatus mūsdienīgu zināšanu un kvalifikāciju apguvei.
Studiju kvalitātes paaugstināšanas nepieciešamība izriet arī no piemērošanās Boloņas deklarācijas kritērijiem – ātrāka studentu gatavība darba tirgum, vienlaicīgi palielinot izglītības kvalitāti, atvieglojot mācību vielas apguvi ar modernās tehnikas ieviešanu. Tas nozīmē, ka augstākās izglītības sistēmā norisinās pārmaiņas. Pārmaiņas izglītībā - jaunas kvalitātes nepieciešamība, kas veidojas sabiedrības attīstības gaitā un izpaužas kā nepārtraukts process. [http://www.itf.llu.lv/home_itf/MK_Projekts_II/Publicitate_1.htm]
Vienkārši runājot, vārds paradigma apzīmē tipisku piemēru vai modeli, kuram ir jāseko vai kas ir jāatkārto. Būtībā paradigma ir veids, kādā mēs izprotam situācijas, kā mēs uzdodam jautājumus, veidojam saistības un redzam savu nākotni. Indivīds ir pieradis meklēt lomas, ko spēlēt, meklēt šos piemērus, modeļus, lai saprastu kā eksistēt. Izglītība piedāvā veidu kā domāt, vērot pasauli, risināt problēmas, lai varētu iekļauties sabiedrībā.
…