Uzņēmuma menedžmentā svarīga nozīme ir kvalitātes kontrolei, ar kuras palīdzību tiek novērtēts rezultāts izmantojot noteiktus kritērijus. Manuprāt, šāda periodiska darbība ir vērtīga, jo nepieļauj kvalitātes nobīdi uz leju, kas ražošanā nav mazsvarīgi. Visbiežāk kvalitātes kontrole nenotiek tikai vienā posmā, tā tiek veikta katrā ražošanas procesa sadaļā.
Pilnīgās kvalitātes menedžmenta sistēmas pamatlicējs ir Edvards Demings. Viņa klientu vidū ir bijušas ražošanas kompānijas, organizācijas, kas nodarbojas ar klientu vajadzību izpēti, slimnīcas, valdības aģentūras u.c. Tieši E. Demings bija tas, kas izraisīja kvalitātes revolūciju, kas uzlaboja ASV konkurējošo pozīciju tirgū.
Nākamais faktors pēc kā skatīties organizācijas „kvalitāti” ir: vai organizācija ir mācīties spējīga. Uzreiz varu minēt spilgtu salīdzinājumu, kādēļ bez pārmaiņām organizācija nevar pastāvēt: Napoleons reiz paziņojis saviem maršaliem: „ Taktika jāmaina reizi 10 gados, ja grib saglabāt pārākumu!” Bet viņš nesekoja pats savam padomam. Viņa taktika Vaterlo bija tik iepriekš paredzama, ka deva Velingtonam neiedomājami lielu priekšrocību un ļāva tam izcīnīt sava lielā ienaidnieka karjeru. [2;22]
Daudz vadītāju ne pārāk aktīvi reaģē uz pārmaiņām, Viņi mainās tikai tad, kad ir spiesti to darīt. [2;22] Tā ir visbiežāk sastopamā kļūda uzņēmēju vidū. Ir jāskatās tālredzīgi un pārmaiņas jāplāno, jo tās ir neizbēgamas, tām var tikai būt sagatavots vai nesagatavots, un tas attiecīgajā momentā būs izšķirīgi. …