Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:191096
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.01.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Mūsdienās pasaulē vērojamas tendences, ka pasaules daļas kļūst arvien neatdalāmākas, tās nevar pastāvēt nesadarbojoties ar citām daļām. Līdz ar to pieaug izglītošanās un izglītības loma. Biznesa kategorijās tiek norādīts, ka ir jāaizmirst vecām idejām par vienvadību, neatkarību no citiem. Ir saasinājusies konkurence un vienīgā efektīvā metode, kā uzvarēt šajā konkurences cīņā, ir apsteigt konkurentu zināšanās. Mūsdienās zināšanas ir nenogurdināma vēlme mācīties tā kļuvusi par veiksmes pamatnosacījumu daudzās organizācijās, gan biznesā, gan valsts pārvaldē. Tiek piedāvātas pieci paņēmieni, kā organizēt institūcijas ar augstiem standartiem, kas būtu atbilstošas mūsdienu organizāciju prasībām:
 Sistēmu domāšana (Systems Thinking): norāda, ka ikvienu darbību var uztvert kā sistēmu, taču cilvēkam kā šīs sistēmas daļai ir grūti un sarežģīti uztvert šo sistēmu kā kopumu. Sistēmu domāšana radīta, lai saskatītu palīdzētu saskatīt šo sistēmu kopumā.
 Personiskā meistarība (Personal Mastery): Šeit tiek uztverts personisko pamatīpašību apvienojums, kurš uzsver personisko spēju, enerģijas un potenču izmantošanu. Tiek uzsvērts, ka tieši tas ir pamatnosacījums veiksmīgas mūsdienu "zināšanu organizācijas" (learning organization) pastāvēšanai.
 Mentālie modeļi (Mental Models): Ikviens indivīds ir apveltīts ar personiskām idejām (jeb stereotipiem), kas nereti traucē darbībai. Tādēļ veiksmīga mācīšanās ļautu lauzt vai vismaz apslāpēt šīs negatīvās tendences.
 Kopēja uztvere (Building Shared Vision): zināmā mērā šī koncepcija ir līdzīga iepriekšminētajai, tā kalpo, lai individuālo domāšanu pārvērstu komandas domāšanā.
 Komandas mācīšanās (Team Learning): arī šeit tiek izvirzīta mācīšanās komandā, kas stimulē individuālos centienus, taču šeit norādīts, ka zināmā mērā jāsaglabā indivīda uzskati, kas tāpat var būt liels ieguldījums komandas darbībā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1114022
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register