Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:604249
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Lai noskaidrotu Aleksandra Dauges publikācijas nozīmi pedagoģijas izpratnē un attīstībā, sākotnēji ir jāizanalizē jēdziena būtība, ko A. Dauge savā darbā liedz saviem lasītājiem. Tātad jēdzienam „pedagoģija” ir divas nozīmes:
1. zinātne par audzināšanu, mācīšanu, izglītību;
2. mācīšana, audzināšana.
Savukārt publikācijā pieminētais, „pedagoģijai” pievienotais koncepts „kultūra” nozīmē visu, ko cilvēku sabiedrība radījusi ar cilvēku fizisko un garīgo darbu, atšķirībā no dabas parādībām; šaurākā nozīmē – cilvēku garīgās dzīves un sociālās uzvedības normu sfēra.
Vai šajā apcerējumā vārdu salikums „pedagoģiskā kultūra” jāsaprot kā audzināšanas ētiskās metodes? Kāpēc ētiskās? Tādēļ, ka kultūra ir uzvedības normu kopums, un, kā zināms, kultūrai jābūt atbilstošai ētiskam raksturam. Vai arī varam šo jēdzienu izprast, kā pedagogam pareizi jāpasniedz, lai izglītotu un audzinātu personu par tikumīgu? Arī pats autors uzsver, ka „pedagoģiskā kultūra stāv augstu tur, kur sabiedrībā attīstīta gaume, izpratne un izjūta īstām pedagoģiskām vērtībām”. Šajā citātā viennozīmīgi saskatām tikumības nozīmi, kā arī ētiskuma klātbūtni, kas vijas cauri publikācijā atklātai domai.
„Pedagoģiskās kultūras” skanīgums un lasītāju piesaistīšanai nepieciešamā noslēpumainība rada cilvēkos interesi par šī darba iepazīšanu ar mērķi noskaidrot, kas tad īsti ir pedagoģiskā kultūra, taču diemžēl autors, izmantodams skaistus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus un pārspīlēdams minētā vārdu salikuma aprakstu, aizmirst nodefinēt, kas, viņaprāt, ir tas, kā dēļ tapis šis darbs un kādam mērķim tas vispār radīts.
Autors, atainodams pilnvērtīgu pedagoģijas darbinieku, kā arī citu zinātņu pārstāvjus, uzsver, ka tam jābūt „nomodā, jāsargā savas idejas tīrība”. Bet vai domas tīrību spējam saglabāt mūsdienu sabiedrībā, kurā iepazīstam arvien vairāk kultūru, kuru uztverē ir citas metodas, kas ātrāk sasniedz vēlamo audzināšanas rezultātu? Par mīkstinošu apstākli šajā gadījumā var kalpot fakts, ka publikācija tapusi 1920. gadā, tomēr, apskatot šo A. Dauges dzīves posmu detalizētāk, jāuzdod jautājums: kā gan autors, strādādāms dažādās vidēs (Tērbatā, Varšavā), nav zaudējis savu domas skaidrību, ideju tīrību?

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1115148
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register