Jau tālajā 40. gadu nogalē, gandrīz ar pašas TV aizsākumiem radās arī pirmie realitātes TV šovi. To saturs un uzbūve ir mainījies un attīstījies. Šo gadu laikā televīzija ir sajūsminājusi, pārsteigusi un aizvainojusi miljoniem cilvēku. Izmaiņas programmu saturā atspoguļo izmaiņas sabiedrībā tādos aspektos kā: ko skatītāji vēlas zināt par dalībniekiem, kā arī, ko dalībnieki vēlas, lai skatītāji zinātu par tiem.
Piemēram, laikā pēc otrā pasaules kara, cilvēki sajūsminājās, redzot kaut vai pāris minūšu ilgu klipu, kurā kāds cilvēks tiek pazemots. Dažādas situācijas, dažādās pilsētās tika izspēlētas un katru nedēļu translētas televīzijā. Piemēram, cilvēks nomokās, lai uzpildītu degvielu, kur sūknis ir apzināti sabojāts un, redzot kādas darbības, mīmikas veic nejauši izvēlētais cilvēks, skatītāji guva apmierinājumu. Šāds raidījuma saturs tika uzskatīts par labu, veselīgu humoru, jo cilvēki tika pieķerti notikumā, kur viņi netēlo un dabiski. Lai gan uz brīdi dalībnieki varēja justies pazemoti, to privātums un identitāte netika aizskarti un neviens necieta. Tas bija laiks, kad TV sāka plaši ienākt ASV iedzīvotāju mājās un, atkopjoties no 2.p.k. ietekmes iedzīvotāji vēlējās, lai raidījumi būtu patīkami un vienkārši, un nekādā ziņā diskutabli.