Atrašanās vieta ir vieta ekonomiskās telpas ietvaros, kurā atrodas uzņēmuma administrācija, ražotnes, noliktavas un citas ēkas. Tomēr visām nosauktajām uzņēmuma daļām nebūt nav jāatrodas vienā un tajā pašā vietā. Bieži uzņēmums var būt veidots no atsevišķām ražošanas daļām, piemēram, fabrikām vai preču noliktavām, kas atrodas dažādās vietās. Turklāt visiem atsevišķiem uzņēmuma objektiem vēl pašiem par sevi ir kāda atrašanās vieta uzņēmuma vai ražošanas nodaļu kompleksa ietvaros. Tādēļ rūpīgā analīzē būtu jāizšķir uzņēmuma atrašanās vieta, ražotņu atrašanās vietas un atsevišķu uzņēmumu faktoru ataršanās vietas.
Optimalitātes kritērijs, tāpat kā jebkura uzņēmuma lēmuma pieņemšanas problēma, ir atvasināms no uzņēmuma mērķa. Alternatīvas atrašanās vietas katrreiz jāizvērtē, ņemot vērā to ietekmi uz mērķa īstenošanas pakāpi.
Atrašanās vietas izvēle jāveic, ņemot vērā uzņēmuma divpusējo saistību ar tirgu. No vienas puses, uzņēmumam jāorientējas uz tiem no savas atrašanās vietas atkarīgiem izejvielu un materiālu iepirkšanas vietu apstākļiem, kuros tas piedalās kā ražošanas līdzekļu, darbaspēka un darba objektu pieprasītājs. No otras puses, tam jāņem vērā, ka atrašanās vieta ietekmēs noieta tirgu.
…