Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:884931
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.03.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Pastāv uzskats, ka jo ētiskāka ir uzņēmuma darbība, jo mazāka tā peļņa un otrādi – ja uzņēmums nedarbojas saskaņā ar ētikas normām un prasībām, tam ir lielākas iespējas gūt panākumus un sasniegt augstāku peļņu. Bet vai tā vienmēr ir? Protams ir situācijas, kad morāli pareiza rīcība samazina peļņu, tomēr par laimi tā nav vienmēr.
Viena no situācijām, kad uzņēmumam ir izdevīgi būt ētiskam, ir attieksme pret darbiniekiem – neētiska, nepieņemama rīcība attiecībā pret savu darbaspēku var izraisīt vēlēšanos labot situāciju ar apvienību, publisku paziņojumu, streiku palīdzību. Tāpat darbinieks, kas nejūt godīgu attieksmi pret sevi, var nejust arī pienākumu būt godīgam pret uzņēmumu, kurā viņš strādā. Galu galā uzņēmumam var būt vēl lielāki zaudējumi, nekā tas ir ieguvis no savas rīcības. Uzņēmuma ētiska pārvaldība, palīdz nodrošināt to, ka darbinieki tieksies sasniegt uzņēmuma mērķus, vieglāk identificēs sevi ar uzņēmumu, labāk strādās komandā. Šādā veidā iespējams palielināt gan uzņēmuma darbības efektivitāti, gan klientu un piegādātāju uzticēšanos uzņēmumam un radīt ētiska un godīga uzņēmuma tēlu, kas biznesā nav nemaz tik mazsvarīgi.
Ja starp uzņēmumu un tā darbiniekiem pastāv savstarpēja uzticēšanās, tiek samazinātas arī uzraudzības un kontroles izmaksas, uzraugs darbojas vairāk kā padomdevējs, darbaudzinātājs. Uzņēmumos, kur šāda uzticība nepastāv, uzraudzības institūcijas ir neatņemama sastāvdaļa un tai ir gandrīz policijas funkcijas. Nepārtrauktā kontroles un uzraudzības atmosfērā tāpat palielinās spriedze un nepatika pret darbu, kas var novest pie zemākas efektivitātes un sliktākas kvalitātes.
Vēl viena šāda situācija ir attiecībā uz produktu defektiem, trūkumiem un to noliegšanu, patiesās informācijas par produktiem slēpšanu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register