Datums: 2.12.2008.
Klase: 3.klase
Stunda: Sociālās zinības
Temats: Preces un pakalpojumi
Stundas mērķis: Sekmēt skolēnu sociālās, intelektuālās un radošās darbības attīstību izpratnē par apkārtējām ekonomiskajām norisēm.
Stundas uzdevumi:
1)Nostiprināt izpratni par preces un pakalpojuma būtību;
2)Sekmēt prasmi saskatīt likumsakarības starp patērētāju un ražotāju;
3)Izprast atšķirību starp sabiedrisko un privāto sfēru pakalpojumiem;
4)Pilnveidot prasmi strādāt ar tekstu;
Stundas gaita:
Stundu sākam ar kopīgu sasveicināšanos!
Ikdienā mēs ikviens esam patērētājs, jo iegādājamies preces un izmantojam pakalpojumus. Informēju skolēnus par stundas tēmu un rosinu kopīgi noskaidrot:
Kas ir prece?
Kas ir pakalpojums?
Kas ir patērētājs un ražotājs?
Skolēni frontāli izsaka savu viedokli, arī pieredzi- min piemērus!
Rosinu skolēnus iepazīties ar stāstu ,,Santīmiņa ceļojums uz Rīgu” (skat.piel.Nr.1) un veikt uzdevumus, izmantojot tekstā gūto informāciju. Darbs darba lapās. (skat.piel.Nr.2)
Skolēni individuāli lasa tekstu un grupē tekstā minētās preces un pakalpojumus. Diskutē, pamato savu viedokli- tādējādi netieši nostiprina zināšanas par precēm un pakalpojumiem.
Pārrunas ar skolēniem par teksta saturu:
Kā jūs domājat vai Santīmiņš rīkojās pareizi?
Ko jūs būtu darījuši savādāk, lai izvairītos no nevajadzīgiem tēriņiem?
Skolēni izsaka savas domas un pamato savu atbildi.
Pārrunājot teksta saturu, paredzu, ka lielākais vairums skolēnu nonāks pie secinājuma, ka Santīmiņam nevajadzēja pirkt tik daudz saldumu un nekavējoties sākt našķoties.…