-
Attīstoši koriģējoša prakse
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 1 | |
1 | Teorētiskā daļa | 1 |
1.1. | Uzmanības jēdziens un tās funkcijas | 2 |
1.2. | Uzmanības veidi | 2 |
1.3. | Uzmanības īpašības | 3 |
2. | Praktiskā daļa | 6 |
2.1. | Prakses projekts | 6 |
2.2. | Treniņa programma | 7 |
2.3. | Prakses metodikas un norises apraksts | 8 |
2.4. | Iegūto rezultātu analīze | 19 |
3. | Darba pašvērtējums | 19 |
4. | Secinājumi |
3. nodarbība
Trešo nodarbību iesāku, pārrunājot par to, kas tiks darīts, tika atgādināts par grupas darba noteikumiem.
Trešā nodarbība man bija īpaši grūta, jo bērni jau bija pie manis tā pieraduši, ka sāka visādi ālēties, neklausīja vai arī atļāvās dažādus izlēcienus. Tāpēc nodarbība bija grūti vadāma.
Pirmais vingrinājums „kur katram jāiet”, bērniem sagādāja zināmas grūtības jo labirinta veids atšķīrās no bērniem ierastā .
Nākošais vingrinājums bija bērniem jāpilda uz rūtiņu lapas, kur pēc teiktā vajadzēja bērniem vilkt līnijas. Man šķita šis uzdevums ļoti noderīgs uzmanības vingrināšanai, jo bērniem bija gan jāklausās, gan jādara.
Pārrunājot uzdevumu bērni arī atzina, ka nav bijis viegli, bet interesanti .
Nodarbības beigās tika atkārtota korektūras prove.
Atvadoties no bērniem tika pārrunāts kopējais veikums un katrs varēja izteikt savas domas par nodarbībām.
Kopsavilkums:
Mana darba pozitīvās puses:
Labi saplānota treniņprogramma
Daudzveidība nodarbībām
Veiksmīga komunikācija ar grupas locekļiem
Praktiskās nodarbības noritēja ar minimālām laika novirzēm
Neapjuku, kad bērni uzdeva jautājumus, kuriem nebiju gatava
Ieguvu atziņu, ka ar bērniem laikam negribēšu strādāt
Mana darba negatīvās puses:
Pirmajā nodarbībā nebiju sagatavojusies izņēmuma gadījumiem
Runājot mazliet nervozēju, kā rezultātā brīžiem pārteicos
Vingrinājumu laikā stresu radīja blakus domas par laika limitu
Viens no vingrinājumiem bija pārlieku viegls grupas dalībniekiem
Pirmreizējā diagnostikā pieļāvu kļūdu, vairākkārt atkārtojot uzdevuma noteikumus
Pēdējā nodarbībā sāku just, ka zaudēju pacietību, jo bērni bija grūti kontrolējami, sāka sliktāk uzvesties un trokšņot.
Secinājumi.
Attīstoši koriģējošās prakses laikā tika sasniegts izvirzītais mērķis. Grupas dalībniekiem treniņu rezultātā uzlabojās uzmanības noturības koeficents. Tas pierāda to, ka treniņu programma izvēlēta veiksmīgi.
…
Bez uzmanības noturības nav iespējams veidot jaunas prasmes un iemaņas. Noturība - ilgstoša koncentrēšanās uz objektu. Tā ir cieši saistīta ar cilvēku nervu procesu spēku, darbības raksturu. Dziļa koncentrēšanās ir sekmīgas darbības priekšnosacījums. To ietekmē arī intereses. Ja bērnam nav intereses par veicamo darbu, nav arī uzmanības noteiktības. Pretēja parādība ir svārstība, kas ir periodiska uzmanības novēršanās vai pavājināšanās. Īpaši raksturīga svārstība ir pirmskolas vecumā, kad noturība ilgst aptuveni 10 - 20 minūtes. Nepieciešama dažādu darbības veidu maiņa. Blakus kairinātāji mazina uzmanības noturību. Tāpat apzināta, mērķtiecīga uzmanības noturības pārvešana no objekta uz objektu ir atkarīga no koncentrēšanās spējām. Ja bērnam nav uzmanības noturības, tad tā ir izklaidība, kas bērniem ir samērā izplatīta parādība. Problēma ir bērna nespēja koncentrēt uzmanību. Šī iemesla rezultātā rodas grūtības saskarsmē ar vienaudžiem, vecākiem un skolotājiem. Tā kā uzmanības noturību pavada izziņas procesus un nodrošina to sekmīgu norisi, tad bērnu mācību darbībā tai ir īpaši svarīga nozīme. Jo agrāk tiek konstatēti uzmanības traucējumi un savlaicīgāk tiek uzsākta to korekcija, jo sekmīgāk notiek bērna personības attīstība. Bērna attīstība līdz septiņiem gadiem ir bērna attīstības nozīmīgākais posms. Audzinātāja uzdevums būtu nežēlot zināšanas un prasmes uzmanības noturības veidošanā.
Pielikumu nav.
- Attīstoši koriģējoša prakse
- Novērošanas prakse vizuālās mākslas mācību metodikā Vidzemes Jūrmalas mūzikas un mākslas skolas Vizuāli plastiskās mākslas nodaļā
- Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse
Practice Reports for university12
-
Novērošanas prakse vizuālās mākslas mācību metodikā Vidzemes Jūrmalas mūzikas un mākslas skolas Vizuāli plastiskās mākslas nodaļā
Practice Reports for university3
-
Novērošanas prakse vispārīgajā pedagoģijā
Practice Reports for university6
-
Mājmācības prakse
Practice Reports for university17
-
Novērošanas prakse mākslas un kultūras vēstures un vēstures stundās
Practice Reports for university6