Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:234605
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Prakses atskaitē lietotie saīsinājumi    3
  Ievads    4
Bauskas rajona tiesa    5
  1. Organizācijas juridiskais statuss    5
  2. Organizācijas struktūra    7
  3. Organizācijas darbības veidi    11
II  Tiesību normas    12
III  Apmeklētās tiesas sēdes    14
  Krimināllieta pēc KL 180. panta 1. daļas    16
  Civillieta pēc CL 179. panta    18
  Saukšana pie administratīvās atbildības pēc APK 171. panta 2. daļas    20
  Saukšana pie administratīvās atbildības pēc APK 175. panta    20
  Secinājumi    21
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    22
Extract

Ievads

Mana prakses vieta bija Bauskas rajona tiesa. Prakse ilga astoņas kalendārās nedēļas no 2005. gada 30. maija līdz 23. jūlijam.
Prakses mērķis:
Apmeklēt vairākas tiesas sēdes, kurās tiktu izskatītas administratīvo pārkāpumu lietas, civillietas un krimināllietas, un fiksēt visu nozīmīgāko informāciju, kas attiecas uz tiesas sēdes norisi un procesuālo normu piemērošanu, gan arī to, kas attiecas uz konkrēto lietu, tās apstākļiem un materiālo tiesību aspektiem.
Prakses uzdevumi:
1. Novērtēt Bauskas rajona tiesas juridisko statusu, struktūru, darbības veidus;
2. Noskaidrot un izvērtēt, kādas tiesību normas tiek piemērotas Bauskas rajona tiesā;
3. Izstrādāt savus secinājumus un priekšlikumus par Bauskas rajona tiesas darbību.

I. Bauskas rajona tiesa
1. Organizācijas juridiskais statuss

Latvijas Republikā līdzās likumdošanas un izpildu varai pastāv neatkarīga tiesu vara. Tiesu iekārtu Latvijā nosaka likums „Par tiesu varu” [6.], kurš pieņemts 1992. gada 15. decembrī un stājies spēkā 1993. gada 1. janvārī. Saskaņā ar Latvijas Republikas Satversmes 82. pantu [5.] un likuma „Par tiesu varu” 1. panta 3. daļu tiesu vara Latvijas Republikā pieder rajonu (pilsētu) tiesām, apgabaltiesām, Augstākajai tiesai un Satversmes tiesai. Rajona tiesa tiek izveidota atbilstoši Latvijas Republikas administratīvi teritoriālajam iedalījumam. Rajona (pilsētu) tiesu izveido rajonā (pilsētā) un pilsētas rajonā. Bauskas rajona tiesa ir valsts institūcija un tā atrodas Zemgales apgabaltiesas darbības rajonā.
Latvijā ir trīspakāpju tiesu sistēma, valstī darbojas 42 tiesas – 35 rajonu (pilsētu) tiesas, 6 apgabaltiesas un Augstākā Tiesa, kas izskata civillietas, krimināllietas un administratīvās lietas.
Saskaņā ar likuma „Par tiesu varu” 32. panta 3. daļu tiesas tiesnešu skaitu nosaka Saeima pēc Tieslietu ministra priekšlikuma [6.].
Tieslietu ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde tiesu administrēšanā, un tā veic šajā likumā noteiktās funkcijas. Tieslietu ministrija:
1. Apstiprina rajonu (pilsētu) tiesu, apgabaltiesu un zemesgrāmatu nodaļu darba organizācijas noteikumus;
2. Izvirza kandidātus rajonu (pilsētu) tiesu, apgabaltiesu un zemesgrāmatu nodaļu tiesnešu amatam;
3. Nodrošina rajonu (pilsētu) tiesu, apgabaltiesu un zemesgrāmatu nodaļu organizatorisko vadību [6.].
Tiesu administrācija veic rajonu (pilsētu) tiesu, administratīvās rajonu tiesas, zemesgrāmatu nodaļu, apgabaltiesu un administratīvās apgabaltiesas organizatorisko vadību. Lai nodrošinātu funkciju izpildi, Tiesu administrācija:
1. Sadarbībā ar Tieslietu ministriju nodrošina tiesu iestāžu darbības analīzi un plānošanu;
2. Nodrošina tiesnešu kandidātu atlasi;
3. Sagatavo priekšlikumus par tiesas piesēdētāju skaitu un tiesas piesēdētāju vēlēšanām;
4. Organizē tiesnešu un tiesu darbinieku mācības;
5. Nodrošina tiesnešu konferences sagatavošanu un norisi;
6. Sagatavo un iesniedz Tieslietu ministrijā pārskatus, priekšlikumus un ieteikumus par situāciju tiesu iestādēs, kā arī organizē sadarbību ar nevalstiskām organizācijām;
7. Normatīvajos aktos noteiktā kārtībā nodrošina iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanu un personu pieņemšanu;
8. Sagatavo un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz priekšlikumus par normatīvajos aktos un attiecīgajos politikas plānošanas dokumentos paredzēto pasākumu īstenošanai un iestādes uzdevumu veikšanai nepieciešamo finansējumu no valsts budžeta;
9. Finansiāli un materiāltehniski nodrošina tiesu darbu;
10. Nodrošina tiesu darba statistisko uzskaiti;
11. Kontrolē tiesu vienotās informatīvās sistēmas izveidi un lietošanu;
12. Nodrošina valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas organizatorisko un tehnisko uzturēšanu;
13. Novērtē funkciju izpildi un iekšējās kontroles sistēmas efektivitāti, kā arī veic citas pārbaudes tiesu iestādēs;
14. Veic finanšu revīziju tiesu iestādēs;
15. Kārto tiesnešu personu uzskaites lietas un noformē nepieciešamos dokumentus [7.].


Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1191949
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register