Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:364611
 
Evaluation:
Published: 24.05.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vispārējs organizācijas raksturojums    5
1.1.  Pakalpojumu veidi, lietotāju kategorijas    7
1.2.  Sadarbības partneri un konkurenti    8
2.  CZB organizatoriskais raksturojums    11
2.1.  Organizācijas struktūra    11
2.2.  Vadības līmeņi un vadīšanas stils    12
2.3.  Organizācijas personālvadīšanas stratēģija    15
3.  Organizācijas darba organizēšana un vadīšana    24
3.1.  Nodaļu organizācijas struktūra    26
3.2.  Informācijas apmaiņas sistēma    27
4.  Informācijas tehnoloģijas un programmnodrošinājums    29
5.  Mārketings bibliotēkās    30
5.1.  Plānošana Liepājas CZB    32
  Secinājumi    36
  Priekšlikumi    38
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    39
  Pielikumi    40
  Anotācija latviešu valodā    49
  Anotācija angļu valodā    50
Extract

SECINĀJUMI
1. Liepājas CZB pēc organizatoriskās struktūras ir lineāra organizācija, kur katrs darbinieks pakļauts tikai vienam vadītājam un rīkojumu pieņemšanas sistēma saprotama – virzās no augšas uz leju.CZB lineārās struktūras lielākais trūkums – direktoram ir pārāk liels padoto skaits, tādējādi izveidojas garš distanču ceļš.
2. CZB darbībā tiek pielietota centralizētā vadīšanas sistēma – galveno lēmumu pieņem CZB direktors. Tā kā vadība ir ietekmēšanas process, to veic, izvēloties attiecīgu vadības stilu – vadības uzvedības veidu, lai ietekmētu pārējo uzvedību. To izvēlas atkarībā no situācijas, padoto kompetences, darbinieku attīstības līmeņa un uzņēmības. Tam jābūt elastīgam. Liepājas CZB – demokrātiskais un autoritārais stils.
3. Organizācijas sekmīgu darbu un attīstību nodrošina informācijas nodošanas ceļš. CZB tiek pielietota lejupejošā, augšupejošā un horizontālā komunikācija.
4. CZB darbības efektivitāti nodrošina informācijas tehnoloģiju (datoru) izmantošanu un attiecīgs programmnodrošinājums (IT ALISE, MS Office programmu pakete).
5. CZB un to filiāļu, struktūrvienību vadītāji atkarībā no līmeņa, veicot amata un darba pienākumus pielieto plānošanu, organizēšanu, motivāciju un kontroli.
6. CZB direktors atbild par organizācijas galvenajiem resursiem – cilvēku, finansu, materiālajiem un informācijas.
7. CZB direktora, filiāļu un struktūrvienību vadītāju pienākumu un amatu efektīva izpilde veicina bibliotēkas misijas - padarīt savus resursus pieejamus un noderīgus tautai, ikvienam tās loceklim, kā arī uzturēt informācijas un kultūras mantojuma universālu krājumu nākamajām paaudzēm un tās darbības mērķa – sniegt izglītību, kultūru un informāciju tās lietotājiem sasniegšanu.
8. CZB darba organizēšanas rezultātā notiek organizācijas visu veida resursu koncentrēšana, sadale un koordinēšana.
9. Vadīšanas rezultātā, pielietojot varu – formālo (CZB) tiek ietekmēti darbinieki ar mērķi, lai ar viņu darbību palīdzību tiktu īstenoti organizācijas mērķi un uzdevumi.
10. Pielietojot kontroli tiek veikta uzraudzība pār plānu un darbu izpildi, un nepieciešamā plānu koriģēšana, ko ietekme iekšējās un ārējās vides izmaiņas. Ieviešot regulāru un savlaicīgu kontroli pār padarīto, tiek nodrošināta organizācijas darbības efektivitātes rādītāju paaugstināšanās.
11. CZB un tās filiāļu lielākā pamatvērtība ir cilvēks un viņa rīcība.
12. Cilvēku resursus, to skaitu, kvalifikāciju, izvietošanu un citus raksturojošos lielumus nosaka CZB stratēģijas izvēle – cilvēks, informācijas aprite, apkalpošanas kultūra.
13. Pamatprasības bibliotēku sistēmā strādājošajam personālam ir kompetence, komunikabilitāte, vēlme apgūt jauno, vēlme strādāt. Papildus prasības ar bērnu un jauniešu auditoriju strādājošam personālam – prasme saprast un cienīt bērnus, pusaudžus un jauniešus.
14. Darbinieka attieksmi pret darbu un darba kvalitāti ietekmē viņa izglītības līmenis un izvērtēšanas sistēma. No šejienes izriet CZB mērķis – ar profesionālām zināšanām nodrošināt pašas CZB un tās filiāļu tehnoloģiskos procesus, kā arī celt darbinieku vispārizglītojošo un kultūras līmeni (semināri, stažēšanās, konsultācijas, sanāksmes utt.).
15. Pateicoties veiksmīgi izstrādātai darbinieku motivācijas sistēmai (novērtēšana – gan materiāli, gan mutiskā, rakstiskā veidā), aug apmierinātība ar darbu, palielinās darba izpildes kvalitāte. Liepājas CZB un filiālēs strādājošajiem ir svarīgi, lai darbs būtu interesants un noderīgs, lai tas tiktu novērtēts. Darbinieki vēlas nozīmīgu, sabiedrībai noderīgu darbu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1242218
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register