Secinājumi un priekšlikumi
Apkopojot prakses atskaitē aprakstīto pētījumu datu rezultātus, kā arī uz literatūras un līdzšinējās pieredzes pamata, autore secina, ka:
1) Prakses darba mērķis ir sasniegts izpildot visus izvirzītos uzdevumus;
2) ERGO nodaļas dokumentācijas izpēte parādīja, ka dokumenti ir sastādīti normatīvo aktu prasībām, ir pārskatāmi un glabājas divos veidos – arhīvos un e vidē, kas nodrošina drošību gan uzņēmumam, gan klientiem;
3) ERGO SVID analīzes vājās puses parādīja, ka lielākais uzņēmuma izaicinājums ir liela konkurence Latvijas tirgū. Ar kuriem uzņēmums ir vienā līmenī vairākus gadus;
4) Personāla novērtēšanas pasākumiem un to vērtībai tiek pievērsts maz uzmanības Rezultāti tiek vākti elektroniski, kur apkopoti tiek vākta informācija par personīgiem sasniegumiem un domām. Šobrīd darba novērtēšana notiek vienu reizi gadā brīvprātīgi;
5) Personāla motivācijas programma ir izstrādāta tā, lai nodrošinātu dažāda veida darbinieku intereses un vērtības sākot no aizraušanos ar sportu līdz pat izbraukšanu uz laukiem, iespēju apmeklēt vērtīgus seminārus un atlaides apdrošināšanai. Atalgojuma apjoms ir augstāk par Latvijā noteikto minimālo atalgojumu un satur prēmiju un bonusu sistēmu, kas sekmē darbinieku motivācijas līmeni un sociāli psiholoģisko klimatu nodaļā.
Priekšlikumi.
1. Lietvedības dokumentācijas apstrādes sistēmas uzlabošana. Lēnodarbības sekmēšana, dokumentu aprites daudzuma palielināšanai un laika taupīšanai;
2. Pārveidot darba snieguma novērtēšanas aptaujas saturu, ņemot vērā ignorēšanu no vairāku darbinieku puses. Paskaidrot aptaujas vērtību un motivēt darbiniekus uz snieguma izzināšanu sevis un uzņēmuma labā;
3. Veicināt darbinieku pašrealizācijas iespējas, jo personāla vadītājs liecina, ka daži nodaļas darbinieki strādā vienā un tajā pašā amatā jau vairākus gadus.
…