Pedagoģiskās darbības pašanalīze
Sniedzot skolēniem iespēju pašiem izdomāt, sava veicamā uzdevuma galarezultātu vai veidu kā to darīt, viņiem sniedz pārliecību par to, ka viņi ir spējīgi izdomāt paši, bez īpašas skolotājas palīdzības, taču, lai veicinātu sekmīgāku skolēnu mācīšanās darbību prasmju pilnveidi, jāļauj viņiem biežāk izteikties. Citādi var saņemt no skolēniem tikai jā vai nē atbildes.
Pārrunu veidā, grupu vai pāra darba veidā tika veidotas loģiskas pārejas no viena mācību uzdevuma uz otru. Pārrunas, manuprāt, ir lielisks līdzeklis, lai atraisītu skolēnos izteikšanās prasmi, protams ne visiem skolēniem tas ir labākais veids, taču vairākumam tieši ar pārrunu veidu izdodas šo pāreju izveidot.
Izvēloties interesantas un neparastas pieejas stundas gaitai, kā, piemēram, informācijas tehnoloģiju izmantošana stundās, dažādi attēli, prezentācijas, video materiāli vai audio materiāli, kas viņu saspringtajā dienas režīmā, ritmā ir kā atslodze no mācību grāmatām.
Ņemot vērā skolēnu domas, pamudinot uz darbību, uzklausot katru skolēnu, kas viņam ir sakāms, veicinot savu atbildi pamatot ar jautājumu Kāpēc? Kāpēc tu tā domā?
Ja nodarbības vadītu atkārtoti, tad pavisam noteikti pārdomātu par video materiālu garumiem, ko vēlos skolēniem rādīt, lai tie nebūtu par garu un viņiem nesāktu palikt garlaicīgi. …