Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
5,49
You save:
0,93 (17%)
Discounted price*:
4,56
Purchase
Add to Wish List
ID number:508446
Evaluation:
Published: 10.12.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Situācijas apraksts
1.situācija
Ir rīts. Grupā sākusies RN, audzinātāja ir viena ķopā ar 17 bērniem, aukles nav, jo viņa ir saslimusi. Kāda meitene, brīdina audzinātāju, ka dosies uz tualeti. Pēc brītiņa vēl viena dara līdzīgi. Meitenes aiziet, RN turpinās. Pēc laika, audzinātāja pamana, ka meitenes kavējas par ilgu, kad dodas pārbaudīt, kas noticis, redz, ka meitenes nav vis tualetē, kā bija runājušas, bet gan garderobē, krāmējas pa citu bērnu skapjiem. Vēlāk atklājās, teju visiem grupas bērniem ir vai nu kaut kas pazudis vai sabojāts. Meitenes mudīgi centās novelt vainu viena uz otru. Citi bērni nekavējoties sāka saukt viņas par zaglēm. Situācija tiešām bija nepatīkama un pedagogam ļoti sarežģīta.

Skolotāja darbība.
Vispirms skolotāja jautāja vai meitenes tiešām ir to darījuša. Tad lūdza visas bez atļaujas paņemtās lietas atdot īpašniekiem un atvainoties visiem bērniem.
Vēlāk, kad situācija nedaudz norimās, audzinātāja aicināja abas meitenes uz pārrunām, jautājot par to – vai tev būtu patīkami, ja kāds ņemtu bez atļaujas tavas mantas un bojātu tās? Meitenes atbildēja, ka viņām tas būtu nepatīkami. Audzinātāja stāstīja par „zelta likumu” – nedari otram to, ko tu negrib, lai dara tev. Situāciju sarežģī fakts, ka abām šīm meitenēm šī nebija pirmā reize, tāpēc audzinātāja runāja par to, ka pieaugušo pasaulē šādās situācijās tiek saukta policija.
Audzinātāja uzskatīja, ka šādā situācijā ir jāaicina vecāki uz sadarbību, lai kopīgiem spēkiem mainītu to.

Darbības teorētiskā analīze
Klīniskā psiholoģe Vita Kalniņa atzīst, ka "Zagšana ir diezgan bieži sastopama, un ne jau tikai nelabvēlīgās ģimenēs. Arī labi situētās un inteliģentās, kur vecākiem tiešām rūp sava bērna labklājība. Tādēļ zagšana ir jāuzskata nevis par iekārotās mantas iegūšanas veidu, bet gan biežāk kā signāls, ka kaut kas nav kārtībā ģimenē,"
Ja zagšana atkārtojas, tajā pašā laikā ir iespējams izdalīt galvenos zagšanas cēloņus, kas lielākoties ir neapzināti. Viens no tiem ir vecāku uzmanības pievēršana, jo pēc zagšanas fakta konstatēšanas viņi bērnam pievērš vairāk uzmanības runājoties un analizējot. Šādos gadījumos vecāki vairāk analizē arī savu rīcību, vai viņi ir pietiekami pievērsušies bērnam. Pie biežākajiem iemesliem jāpieskaita jau minētā "draudzības pirkšana" un arī vēlēšanās pamēģināt, lai gūtu piedzīvojuma sajūtu, reti kad ir svarīga pati manta.
Viņa arī skaidro, ka bērni vecumā līdz sešiem septiņiem gadiem tā īsti pat neapzinās, ko nozīmē zagšana, un tas viņiem nešķiet nekas ārkārtējs. Tikai pēc šī vecuma bērniem veidojas taisnīguma izjūta.( http://www.diena.lv/arhivs/mans-berns-zog-12010630)
Tomēr, kā savā darbā uzsver Tomass Likona, bērns nevar pāriet nākamajā morālās attīstības stadijā veiksmīgi, ja viņš netiks virzīts no pieaugušā puses (Likona)

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,14 €
Work pack Nr. 1345553
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Integrētās prakses dienasgrāmata”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/508446

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register