-
Latvijas Nacionālā bibliotēka
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Vispārējā informācija par LNB un vidi, kurā tā darbojas | 6 |
1.1. | LNB uzņēmējdarbības tiesiskā forma, īpašuma forma, darbības vieta | 6 |
1.2. | LNB vieta un loma Latvijas ekonomikā un nozares raksturojums | 7 |
1.3. | LNB darbība ārējos tirgos, ES ietekme LNB un nozares attīstībā | 8 |
1.4. | Uzņēmējdarbības vide, ārējās vides ietekme uz LNB, nozares attīstību | 11 |
1.5. | Sociālās izmaiņas valstī, reģionā, pilsētā un to loma LNB attīstībā | 12 |
1.6. | LNB darbību svarīgākie raksturojošie rādītāji | 13 |
2. | LNB vadība | 15 |
2.1. | LNB vadība, struktūra, pārvalde, darbības plānošana | 15 |
2.2. | LNB lēmumu pieņemšanas metodes | 18 |
2.3. | Vadības informācijas sistēmas LNB | 18 |
2.4. | Pielietotās optimizācijas un kalendārās plānošanas metodes LNB | 20 |
2.5. | Stratēģiskais vadīšanas process LNB | 20 |
2.6. | Investīciju virzieni un efektivitāte LNB | 21 |
2.7. | LNB realizētie projekti, to organizatoriskā struktūra | 21 |
2.8. | LNB iekšējā kontroles vide | 25 |
2.9. | Kvalitātes vadības procesi LNB | 25 |
2.10. | Izejvielu, materiālu piegādātāji | 26 |
3. | Personāla vadība LNB | 27 |
3.1. | LNB strādājošo raksturojums | 27 |
3.2. | Personāla politika LNB | 27 |
3.3. | Personāla plānošana, atlase, darbā pieņemšana, novērtēšana, virzīšana pa karjeras kāpnēm LNB | 27 |
3.4. | Personāla motivācijas politika LNB | 27 |
3.5. | Personāla tālākizglītība un kvalifikācijas celšanas iespējas LNB | 28 |
3.6. | Darba koplīgums un tā ieviešana LNB | 28 |
3.7. | Darba līguma noslēgšanas un uzskaites kārtība | 28 |
3.8. | Darbinieku pārstāvības tiesību īstenošana LNB | 28 |
3.9. | Darba samaksas principi un sistēmas LNB | 28 |
4. | Mārketinga politika LNB | 29 |
5. | LNB darbības rādītāji, to raksturojums, finansēšanas politika un avoti | 30 |
Secinājumi un priekšlikumi | 32 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 34 |
Secinājumi
1. LNB izveidojusi vienu no diviem lielākajiem nacionālajiem krājumiem un kļuvusi par nozīmīgāko universālo bibliotēku valstī.
2. Daudz ir tādu projektu, kas tiek gan daļēji, gan arī pilnībā finansēti no ES līdzekļiem.
3. Krīzes laikā sabiedrība nevar iztikt bez bibliotēkas ( par to liecina statiskie dati).
4. Gan bibliotēkas lasītāji, gan arī nelasītāji joprojām nezina par daudzām iespējām, ko piedāvā bibliotēkas, vai vienkārši neizprot to būtību.
5. Lasītāju skaita, kā arī apmeklējuma palielināšanos ietekmējusi iespēja lietot bibliotēkas pakalpojumus attālināti.
6. Sakarā ar Latvijas Nacionālās digitālās bibliotēkas celtniecību, ik pa laikam notiek strukturālas pārmaiņas.
7. LNB ir izstrādāta kārtība, kura noteiktu lēmumu pieņemšanas metodes.
8. Tehnikas specifikācija ir atšķirīga un tai nav noteikta standarta.
9. IT nozīme Latvijas Nacionālajā bibliotēkā palielinās (Lai padarītu plašāk pieejamas LNB glabātās kultūrvēsturiskās vērtības, tiek veidota Latvijas Nacionālā digitālā bibliotēka).
10. Apmeklējuma statistikas pētījuma rezultātā tika noskaidrots LNB lasītāja veidols- patstāvīgs un mērķtiecīgs jaunietis, kas meklē atbildes uz tādiem jautājumiem kā mārketings, vadībzinības, kā arī citiem lietišķiem jautājumiem.
11. Uz doto brīdi LNB trūkst iekšējās kontroles sistēmas, kas rūpētos par LNB darbības efektivitāti un mērķu sasniegšanu.
12. Un vienīgais veids ir digitalizācija, ar kuras palīdzību varēs nodrošināt to, ka kritiskā stāvoklī esošos LNB krājumus varēs izmantot arī mūsu bērni un bērnubērni.
13. Jaunā Latvijas Nacionālā bibliotēka ir viens no nozīmīgākajiem 21. gs projektiem Latvijā, kas dos iespēju bibliotēkai kļūt par modernu pasaules līmeņa informācijas centru.
14. Pozitīvs moments ir tāds, ka ir iespēja tiešraidē vērot LNDN būvdarbus http://www.gaismaspils.lv/gp/tiesraide.php?l=lv .
15. Pēc pēdējiem novērojumiem lielākā sabiedrības daļa ir visai skeptiski noskaņota pret LNDB celtniecību.
16. Daudzi darbinieki LNB ir vecāka gājuma..
17. LNB nav izstrādāts dokuments, kas noteiktu darbinieku motivācijas politiku.
Priekšlikumi
1. Lai darbinieki tiktu stimulēti vismaz morāli, vajadzētu rīkot darbinieku apbalvošanu kaut vai vismaz ar simboliskiem suvenīriem.
2. Krīzes laikā bibliotekāriem ir jākļūst vēl entuziastiskākiem iedzīvotāju- sevišķi bezdarbnieku, bērnu, skolēnu, studentu un citu zinātkāro- aizstāvjiem, nodrošinot viņiem bibliotēku pamatpakalpojumu brīvu pieejamību.
…
Ievads.................................................................................................................................. 4 1. Vispārējā informācija par LNB un vidi, kurā tā darbojas ...................................... 6 1.1. LNB uzņēmējdarbības tiesiskā forma, īpašuma forma, darbības vieta .......................6 1.2. LNB vieta un loma Latvijas ekonomikā un nozares raksturojums ............................. 7 1.3. LNB darbība ārējos tirgos, ES ietekme LNB un nozares attīstībā ............................. 8 1.4. Uzņēmējdarbības vide, ārējās vides ietekme uz LNB, nozares attīstību ...................11 1.5. Sociālās izmaiņas valstī, reģionā, pilsētā un to loma LNB attīstībā .........................12 1.6. LNB darbību svarīgākie raksturojošie rādītāji ..........................................................13 2. LNB vadība ..................................................................................................................15 2.1. LNB vadība, struktūra, pārvalde, darbības plānošana ...............................................15 2.2. LNB lēmumu pieņemšanas metodes .........................................................................18 2.3. Vadības informācijas sistēmas LNB .........................................................................18 2.4. Pielietotās optimizācijas un kalendārās plānošanas metodes LNB ...........................20 2.5. Stratēģiskais vadīšanas process LNB ........................................................................20 2.6. Investīciju virzieni un efektivitāte LNB ....................................................................21 2.7. LNB realizētie projekti, to organizatoriskā struktūra ................................................21 2.8. LNB iekšējā kontroles vide .......................................................................................25 2.9. Kvalitātes vadības procesi LNB ................................................................................25 2.10. Izejvielu, materiālu piegādātāji ...............................................................................26 3. Personāla vadība LNB ...............................................................................................27 3.1. LNB strādājošo raksturojums ....................................................................................27 3.2. Personāla politika LNB .............................................................................................27 3.3. Personāla plānošana, atlase, darbā pieņemšana, novērtēšana, virzīšana pa karjeras kāpnēm LNB ....................................................................................................................27 3.4. Personāla motivācijas politika LNB ..........................................................................27 3.5. Personāla tālākizglītība un kvalifikācijas celšanas iespējas LNB .............................28 3.6. Darba koplīgums un tā ieviešana LNB .....................................................................28 3.7. Darba līguma noslēgšanas un uzskaites kārtība ........................................................28 3.8. Darbinieku pārstāvības tiesību īstenošana LNB ........................................................28 3.9. Darba samaksas principi un sistēmas LNB ................................................................28 4. Mārketinga politika LNB ...........................................................................................29 5. LNB darbības rādītāji, to raksturojums, finansēšanas politika un avoti...............30 Secinājumi un priekšlikumi ..............................................................................................32 Bibliogrāfisko norāžu saraksts ..........................................................................................34
Pielikumu nav.
- Latvijas Nacionālā bibliotēka
- Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
-
Prakses atskaiteRīgas Ekonomikas augstskolas (REA) bibliotēkā
Practice Reports8 Computers, Consumer Electronics, Library Science
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
Practice Reports for university37
-
Prakses atskaiteRīgas Ekonomikas augstskolas (REA) bibliotēkā
Practice Reports for university8
Evaluated! -
SIA "Latvijas datoru centrs"
Practice Reports for university15
Free! -
Prakses atskaite mārketingā X pilsētas bibliotēkā
Practice Reports for university29
Evaluated! -
Prakses atskaite "SEB Latvijas Unibanka"
Practice Reports for university31