-
Mācību metodiskā prakse
Practice Reports27 Crafts, Housekeeping, Cooking, Food Processing, Pedagogy
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Mācību virtuve | 4 |
2. | Ēdienu gatavošanas tehnoloģija | 9 |
2.1. | Pārtikas produktu pirmapstrāde | 10 |
2.2. | Zudumu noteikšana | 11 |
2.3. | Darba vietas sakopšanas, beidzot pirmapstrādi | 12 |
2.4. | Pusfabrikātu sagatavošana un uzglabāšana | 13 |
2.5. | Ēdiena uzglabāšana | 14 |
2.6. | Ēdienu noformēšana, pasniegšana, degustācija | 15 |
3. | Praksē apgūstamo tēmu saraksts | 18 |
4.1. | Iekārtu un inventāra saraksts | 21 |
5. | Dārzeņu ēdieni | 25 |
5.1. | Ēdienu grupas iedalījums | 25 |
5.2. | Pamatproduktu un biežāk pievienoto produktu sortiments | 25 |
5.3. | Pamatproduktu raksturojošās uzturvielas | 26 |
5.4. | Pirmapstrāde | 26 |
5.5. | Siltapstrādes paņēmieni | 27 |
5.6. | Uzturvielu izmaiņas produktu pirmapstrādē un siltapstrādē | 27 |
5.7. | Dārzeņu sautējums – receptūra | 28 |
5.8. | Dārzeņu sautējuma pagatavošana | 29 |
5.9. | Ēdiena uzturvērtības raksturojums | 30 |
5.10. | Dārzeņu ēdienu vieta ēdienkartē | 30 |
5.11. | Pārbaudes darbs | 31 |
Secinājumi | 33 | |
Bibliogrāfija | 34 |
Secinājumi
Mācību metodiskās prakses vieta bija ļoti atbilstoša praksē veicamiem uzdevumiem, mācību virtuve ir atbilstoši iekārtota un tajā atrodas viss nepieciešamais inventārs un darba rīki. Studenti var būt lepni, strādājot tādos apstākļos.
Pēc prakses beigām varu secināt, ka prakses norise bija veiksmīga, praksē apgūtais sniegs lieliskas zināšanas turpmākajā dzīvē, jo ēst gatavošana ir tas process, ko katrs no mums veic ikdienā. Jauniegūtās atziņas tiek izmantotas sadzīvē.
Sadarbošanās ar kursa biedriem prakses laikā, sniedza lielisku iespēju viņus iepazīt no pavisam citas puses, jo nodarbības nenotika tik oficiālā gaisotnē kā lekcijas.
Prakses laikā pagatavotie ēdieni bija izdevušies un katram no mums tika dota iespēja novērtēt savu pagatavoto, kā arī vērtēt kursa biedru paveikto. Ēdieni lielākoties bija izdevušies, protams, gadījās par kādai ķibelei, bet no kļūdām mācās.
Ieguvums pēc prakses ir neizmērojams, jo informācija, kas tika uzzināta un pilnveidota darba procesā, noderēs turpmāk. Ļoti bieži pēc notikušajām nodarbībām, mājās tika gatavoti ēdieni, ko bijām iemācījušies praksē. Tad tos varēja novērtēt arī ģimenes locekļi.
Prakses sākumā šķita, ka tai īsti nav pamata, uz pirmo nodarbību gājām ar skepsi, bet pirmās nodarbības attaisnoja cerēto un katru ceturtdienu ar prieku gaidījām, bieži vien pēc nodarbībām ēst negribējās līdz vakariņu laikam.
Kopumā es šo praksi vērtēju kā izdevušos un nepieciešamu, jo arī, lai izpildītu darba kartes, nācās meklēt informāciju, lasīt dažādas grāmatas, kas pilnveido katra no mums zināšanas par ēdiena gatavošanas tehnoloģiju.
Rakstot prakses atskaiti, iegūtās zināšanas tika atsvaidzinātas, jo daudz kas no jau iegūtā, bija aizmirsies, prakses atskaite ir lielisks apkopojums paveiktajam.
…
Mācību metodiskā prakse ilgst 9 nedēļas. Tās laikā studentiem tiek sniegta iespēja vairāk iepazīties ar ēst gatavošanu, sadarbojoties ar mācībspēku un grupas biedriem, pagatavot brīnišķīgus ēdienus, iepazīties ar to gatavošanas īpatnībām. Mācību prakses sākumā tiek sniegti vairāki uzdevumi, kas studentam prakses laikā ir jāveic, tie ir sekojoši: Jāsniedz vispārējas ziņas par mācību virtuvi; Jāiepazīstas ar ēdiena gatavošanas īpatnībām, gatavošanas tehnoloģiju; Prakses laikā jāapgūst noteikts tēmu skaits; Jāuzzīmē mācību virtuves plāns Jāveic prakses individuālais uzdevums. Prakses laikā studentam jāveic darba kartes izpilde par katru attiecīgo tēmu. Prakses noslēgumā jāizvērtē praksē paveiktais. Mācību metodiskā prakse ir lieliska iespēja pilnveidot savas zināšanas par ēst gatavošanu, uzzināt jaunu informāciju un sadarboties ar saviem kursa biedriem.
Pielikuma nav.
- Aktīvā metodiskā prakse vidusskolā
- Aktīvā metodiskā prakse vidusskolā - psiholoģijas stundas
-
Mācību metodiskā prakse
Practice Reports27 Crafts, Housekeeping, Cooking, Food Processing, Pedagogy
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Aktīvā metodiskā prakse vidusskolā - psiholoģijas stundas
Practice Reports for university31
-
Aktīvā metodiskā prakse vidusskolā
Practice Reports for university10
-
Prakse pirmsskolas izglītības iestādē "Mežmaliņa"
Practice Reports for university10
-
Vērošanas prakse sākumskolā
Practice Reports for university9
-
Programmas "Sociālo zinību skolotājs" kvalifikācijas prakse
Practice Reports for university53