-
Mārketinga pamatelementu izvērtējums
Practice Reports25 Marketing, Advertising, Tourism, Traveling, Business
Nr. | Chapter | Page. |
1. | IEVADS | |
2. | Uzņēmuma raksturojums | |
3. | Uzņēmuma sniegtie pakalpojumi | |
4. | Deju kluba “Aborigēns” mārketinga vides elementu analīze, novērtējot visus organizācijas mikro un makro vides aspektus | |
5. | Deju kluba “Aborigēns” mārketinga pamatelementu (marketing mix) izpēte | |
6. | Deju kluba “Aborigēns” darbības ar klientiem novērtējums | |
7. | Anketēšanas rezultāti | |
8. | Tirgus segments |
Produkta sakārtojuma princips paredz, ka katrs tirdzniecības darbinieks ir saistīts ar konkrēta produkta pārdošanu un virzību visos tirgos. Attiecīgi pēc produktu sakārtojuma un principa tiek sakārtota visa uzņēmuma organizatoriskā struktūra, kurā augstākā un vidējā līmeņa menedžeri ir atbildīgi par konkrēta produkta sortimenta realizāciju.
Šim principam ir zināmas priekšrocības:
• darbinieki ir labi informēti un viņiem ir plašas zināšanas par preces īpašībām un īpatnībām;
• tirdzniecības darbību ar izteiktu pamatotību var saskaņot ar produktu ražošanu, kā arī precīzāk novērtēt un prognozēt pieprasījumu pēc tiem.
Tomēr šim principam ir arī trūkumi:
• ir iespējama darbinieku darbības dublēšana konkrētā teritorijā;
• nepieciešamas lielākas izmaksas nekā citu organizatorisko sakārtojumu principiem.
Klientu sakārtojuma princips paredz, ka katrs tirdzniecības darbinieks ir saistīts ar konkrētiem klientiem, tirgus segmentiem.
Ir zināms, ka tirdzniecības darbiniekiem ir jābūt apveltītiem ar noteiktām prasmēm, zināšanām un pieredzi tirdzniecības jomā. Bet tirdzniecības personālam, kurš strādā ar klientiem , ir nepieciešamas arī noteiktas raksturs iezīmes. Piemēram, šim darbiniekam ir jābūt ar izteiktu vēlmi panākt savu, kā arī jābūt prasmei piesaistīt apkārtējos (klientus). Varētu teikt, ka pat ir nepieciešama nekaunība, zināmā mērā. Darbiniekam ir jābūt ar enerģiskumu, pašpārliecinātam, naudaskāram, jāizmanto profesionāli paņēmieni, lai panāktu savu, kā arī iebildumi jāuztver kā izaicinājums. Tirdzniecības personālam ir jāprot saprast klienta vajadzības un izprast viņa psiholoģiju. Pēc autora domām, jebkuram darbiniekam, kurš strādā ar cilvēkiem ir jābūt vismaz kaut kādām zināšanām psiholoģijā. Lai klientam kaut ko piedāvātu vai ieteiktu ir viņš jāizprot.
Lai pastiprinātu darba stimulēšanas efektivitāti, uzņēmumi parasti izmanto ne tikai materiālos, bet arī morālos stimulus. Piemēram, var rīkot bārmeņu konkursu par labāko klientu apkalpošanu, piešķirot balvas par sasniegumiem.
Viens no mārketinga komunikāciju līdzekļiem ir sabiedriskās saskares, ko izmanto, lai popularizētu uzņēmumu, pat visu tā darbību. Sabiedriskās saskares ir daļa no dziļākas darbības, proti, sabiedriskās domas veidošanas. Sabiedriskās saskares ir cieši saistītas ar mārketingu, jo sabiedrība tiek informēta par uzņēmumu, turklāt, nemaksājot, ne par vietu reklāmai, ne par informācijas izplatīšanu. Apmaksāts tiek tikai personāls un materiāla izsūtīšanas pasta izdevumi. Ja uzņēmums sagatavo interesantu materiālu, to uzreiz var izmantot visi informācijas izplatīšanas avoti, un tas var dot ļoti lielu reklāmas izdevumu ietaupījumu, turklāt, jāpiebilst, ka šādam materiālām ticēs vairāk nekā reklāmai.
…
Ievads Ir pagājis zināms laika posms, un mūsu valsts pilnībā ir brīvā tirgus varā. Visu nosaka pieprasījums un piedāvājums. Galvenais ir klients un viņa vēlmes. Un šajā situācijā pilnībā parādās vajadzība pēc mārketinga, jo tieši mārketings palīdz izzināt klientu vēlmes, izvēlēties pareizo tirgus darbības stratēģijas, un tā tālāk. Reizēm uzņēmumu īpašnieki saka – kāpēc man ir vajadzīgs tas mārketings, man tāpat bizness sokas. Viņi arī nevēlas izdot līdzekļus pētījumiem, uzskatot to par lieku naudas izšķērdēšanu. Šādi cilvēki joprojām dzīvo pagātnē, kad padomju laikos pirka visu, ko ražoja un neviens nerūpējās par to, ko patiešām vajadzētu. Ražoja to, ko uzskatīja par vajadzīgu, bez jebkāda marketinga. Tagad viss ir mainījies, un mārketings ir kļuvis par neatņemamu uzņēmējdarbības sastāvdaļu, kā tam arī būtu jābūt. Latvijas uzņēmumi šobrīd darbojas tirgus ekonomikas apstākļos, kur viens no noteicošajiem faktoriem ir konkurētspēja. Tirgus ekonomikas apstākļos visus šos procesus ietekmē turgus – pieprasījums un piedāvājums. Veicot uzņēmējdarbību ir jārēķinās, ka būs jāsatopās ar konkurenci, jo bez tās nevar pastāvēt brīva tirgus ekonomika. Neviens uzņēmums nedrīkst apstāties pie sasniegtā, tam ir jāvirzās uz priekšu, nemitīgi attīstoties, un savā attīstībā izmantojot jaunākos zinātnes un tehnoloģijas sasniegumus. Uzņēmējam savs uzņēmums ir kā bērns. Uzņēmējs to ir pats ar savām rokām un prātu izveidojis un attīstījis. Uzņēmējdarbībā uzņēmējam ir arī jāzin īstais brīdis, kad no sava uzņēmums atvadīties, to pārdodot. Bieži vien uzņēmēji to nespēj, tā ir neprofesionāla rīcība, jo bizness ir skarbs, tajā nav ne jūtu, ne emociju. Ir jāvadās tikai pēc sava mērķa. Mūsdienās cilvēki arvien vairāk sāk apmeklēt atpūtas klubus. Cilvēki pēc smagas darba nedēļas vēlas aiziet uz klubu, kurā var atpūsties, relaksēties vai vienkārši atslēgties no darba radītajām problēmām, labi pavadot laiku. Kuram gan nepatīk kārtīgi izdejoties? Mūsdienās šis bizness ir sācis strauji attīstīties. Atpūtas organizēšana mūsdienās ir diezgan ienesīgs bizness. Par to liecina fakts, ka arvien vairāk uzņēmēju pievēršas tieši šai jomai. Veicot novērojumus un aptaujājot citus Bauskas pilsētas un tās apkārtnes iedzīvotājus, var secināt, ka šajā rajonā ir ļoti daudz tādu cilvēku, kas izmanto deju kluba sniegtos pakalpojumus. Bauska ir samērā maza pilsēta, taču deju klubs tajā ir nepieciešams. Cilvēki bieži gaužas, ka nav kur aiziet. Tā nu Bauskas „Bumerangs” tika paplašināts. Deju zāles „Aborigēns” un spēļu kluba „Bumerangs” faktiskais īpašnieks ir A/S „Baltic Gaming”. Mārketinga prakse tika izieta akciju sabiedrībā „Baltic Gaming”. Autors pēta deju klubu “Aborigēns”, kurš ir „Baltic Gaming” pilotprojekts. Šim uzņēmumam A/S “Baltic Gaming” šis bija pirmais šāda tipa projekts, kuru ierosināja Bauskas “Bumerangā” strādājošie dabinieki. Tālāk kluba “Bumerangs” direktors ķērās pie šā plāna realizēšanas. Un nu deju zāle “Aborigēns” veiksmīgi strādā. Autora mērķis ir veikt vispusēju uzņēmuma analīzi, izpētot mārketinga elementus. Kā arī prakses mēķis ir veidot un attīstīt iemaņas tirgus izpētē, pievēršot uzmanību tam, kā organizācijas izmanto mārketinga instrumentus, lai nodrošinātu ilgstošu un ienesīgu uzņēmējdarbības izaugsmi. Izvirzītā mērķa sasniegšanai, prakses darba laikā ir jāatrisina vairāki uzdevumi: 1. uzņēmuma darbības virzieni; 2. analizēt uzņēmuma mārketinga vides elementus, novērtējot visus organizācijas mikro un makro vides aspektus; 3. veikt uzņēmuma mārketinga pamatelementu (marketinga mix) izpēti; 4. iepazīt un novērtēt uzņēmuma darbu ar klientiem, noteikt šī uzņēmuma klientu servisa priekšrocības un trūkumus, izstrādāt rekomendācijas klientu servisa pilnveidošanai; 5. izstrādāt aptaujas anketu „Kā klientu ir apmierināti ar uzņēmuma darbu”; 6. vadoties pēc anketēšanas rezultātiem, izstrādāt priekšlikumus jaunu klientu piesaistīšanas programmai; 7. analizēt organizācijas aptvertos tirgus segmentus, noteikt kāds tirgus segments vēl nav aizpildīts. Izvērtēt iespējas un lietderību darbības paplašināšanai; 8. novērtēt konkurentu darbību un konkurentu cenas; 9. raksturot un novērtēt organizācijas pielietots mārketinga komunikāciju instrumentus.
-
Mārketinga pamatelementu izvērtējums
Practice Reports25 Marketing, Advertising, Tourism, Traveling, Business
- Profesionālais prakses pārskats viesnīcā ārzemēs
- Veikala iekārtojums un plānojums
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Veikala iekārtojums un plānojums
Practice Reports for secondary school8
-
Profesionālais prakses pārskats viesnīcā ārzemēs
Practice Reports for secondary school30
-
Prakses atskaite AS "Latvijas balzams"
Practice Reports for secondary school11
Evaluated! -
Prakses atskaite mārketingā
Practice Reports for secondary school8
-
Mārketinga pētījums
Practice Reports for secondary school7