Practice Reports
Business and Law
Marketing, Advertising
Mārketinga prakses atskaite VAS "Latvijas Pasts"-
Mārketinga prakses atskaite VAS "Latvijas Pasts"
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmuma VAS „Latvijas Pasts” apraksts | 4 |
1.1. | Uzņēmuma vēsture | 4 |
1.2. | Uzņēmuma misija un vīzija | 5 |
1.3. | Uzņēmuma struktūra | 5 |
1.4. | Uzņēmuma darbības virzieni, pakalpojumi | 6 |
2. | Klientu apkalpošanas kvalitāte uzņēmumā | 10 |
2.1. | Darbinieku apmācība uzņēmumā | 11 |
2.2. | Klientu apkalpošanas kvalitātes pētījumi Latvijas Pastā | 12 |
2.3. | Klientu aptaujas anketu rezultātu apkopojums | 14 |
3. | Konkurentu analīze | 22 |
4. | Reklāma | 25 |
Secinājumi | 27 | |
Priekšlikumi | 28 | |
Izmantoto avotu saraksts | 29 |
Secinājumi
Veicot analīzi prakses atskaites izstrādāšanas laikā, nonācu pie secinājumiem:
1. Kopš 2003.gada, kad uzņēmumā ir mainījusies vadība un uzņēmuma struktūra, Latvijas Pasts, plānojot savu turpmāko darbību, pakāpeniski uzlabo jau esošo pakalpojumu kvalitāti un paplašina piedāvājumu klāstu, kā arī uzņēmums ir orientēts uz pilnīgi jaunu pakalpojumu veidošanu. Kā viens no būtiskākajiem veikumiem jāatzīmē Klientu apkalpošanas koncepcijas izstrāde, jo līdz šim Latvijas Pasta klientu apkalpošanas kvalitāte ir bijusi ļoti zemā līmenī.
2. Latvijas Pasts piedāvā ļoti plašu pakalpojumu klāstu, kas nodrošina klientu piesaisti uzņēmumam.
3. Konkurences cīņa ar katru gadu paliek arvien intensīvāka un tirgū ienāk jauni konkurenti, tāpēc uzņēmumam nedrīkst pieļaut būtiskas kļūdas. Lai arī Latvijas Pasta priekšrocība konkurentu vidū ir atpazīstamība, nedrīkst aizmirst par sava pakalpojuma reklamēšanu.
4. Veicot praksi nācās saskarties ar grūtībām, lai iegūtu informāciju par uzņēmuma finansiālo pusi, jo visa informācija ir konfidenciāla, līdz ar to ir grūti izvērtēt, piemēram, reklāmai atvēlēto līdzekļu efektivitāti.
5. Apkopojot rezultātus, aptaujas anketai „Kā klienti ir apmierināti ar Jēkabpils pasta nodaļu darbību”, nācās secināt, ka aptaujātie respondenti, manuprāt, nav bijuši pietiekami patiesi, bet drīzāk lojāli pret sev pazīstamajiem pasta nodaļu darbiniekiem, lielākā daļa atbilžu ir pretrunā ar ikdienā sabiedrībā un masu saziņas līdzekļos pausto viedokli.
Priekšlikumi
Lai uzņēmums varētu sekmīgi īstenot savu stratēģiju un būtu konkurēt spējīgs, ieteiktu dažus priekšlikumus:
1. Izvērtēt plašo un piesātināto pakalpojumu sortimentu. Kvantitāte neuzlabo kvalitāti. Izvirzīt pieprasītākos pakalpojumus un veicināt to stabilitāti un pieprasījuma pieaugumu tirgū.
2. Nepieciešams adekvāts apkalpošanas personāla skaits, lai pilnvērtīgi strādātu un nodrošinātu optimālu produktu virzību, kā arī uzlabotu klientu apkalpošanas kvalitāti.
3. Veikt konkurentu analīzi, lai varētu redzēt kādi ir konkurentu plusi un mīnusi un veikt savas darbības aktivizēšanu tajā sfērā, kas ir vājāk attīstītas konkurentiem.
4. Izvērtēt reklāmas efektivitāti uzņēmuma publicitātes veidošanai, gan pakalpojumu tiešai reklāmai, gan pārdošanas veicināšanas pasākumiem.
5. Uzņēmumam vajadzētu plānot un veicināt uzņēmuma iekšējās sabiedriskās saskares attīstību. Lielāku vērību vajadzētu pievērst darba plānošanai, nodrošināt labāku pienākumu un uzdevumu deleģēšanu uzņēmuma darbiniekiem, līdz ar to, panākt efektīvāku darbības attīstību un pakalpojumu pilnveidošanu.
6. Pasta nodaļu telpās ieteiktu ieviest atsauksmju un sūdzību grāmatu klientiem. Tas dos iespēju, konkrēti katrai pasta nodaļai, izvērtēt un analizēt klientu viedokļus un vēlmes, tādejādi pilnveidot savu darbību.
…
Prkses atskaitē atspoguļota klientu apkalpošanas kvalitāte un darbinieku apmācība uzņēmumā. Izstrādāta klientu aptaujas anketa(14 jautājumi)
- Mārketinga prakses atskaite
- Mārketinga prakses atskaite VAS "Latvijas Pasts"
- Prakses atskaite par darbu muitā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga prakses atskaite
Practice Reports for university13
-
Prakses atskaite "SEB Latvijas Unibanka"
Practice Reports for university31
-
Prakses atskaite a/s "Latvijas balzams" - vadība
Practice Reports for university27
-
Mārketinga prakses atskaite uzņēmumā "Nakts Mēbeles"
Practice Reports for university14
-
Prakses atskaite mārketingā
Practice Reports for university17