-
Mazumtirdzniecības uzņēmuma prakses atskaite
Practice Reports15 Accounting, Marketing, Advertising, Management
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | ||
1. | MAZUMTIRDZNIECĪBAS NOZARES RAKSTUROJUMS | |
1.1. | Mazumtirdzniecības jēdziens un būtība | |
1.2. | Mazumtirdzniecības uzņēmumu veidi | |
1.3. | Mazumtirdzniecības nozares rādītāji | |
2. | SIA „LĀCĪTIS” RAKSTUROJUMS | |
2.1. | Pamatdarbības veids | |
2.2. | Uzņēmuma vēsture | |
2.3. | Uzņēmējdarbības forma | |
2.4. | Personāla struktūra | |
2.5. | Darbaspēka raksturojums | |
2.6. | Galvenie klienti un sadarbības partneri | |
3. | SIA „LĀCĪTIS” SAIMNIECISKĀS DARBĪBAS NOVĒTRTĒJUMS | |
3.1. | Neto apgrozījuma un peļņas analīze | |
3.2. | Likviditātes un maksātspējas rādītāji | |
3.3. | Debitoru aprite | |
3.4. | Rentabilitātes rādītāji | |
4. | SIA „LĀCĪTIS” UZŅĒMĒJDARBĪBAS VIDI IETEKMĒJOŠO FAKTORU ANALĪZE | |
4.1. | Iekšējās vides ietekmes faktori | |
4.2. | Ārējas vides ietekmes faktori | |
4.3. | SVID stratēģijas | |
4.4. | Saimnieciskās darbības pilnveidošanas priekšlikumi | |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | ||
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Izvērtējot Lācītis uzņēmumu un tā saimniecisko darbību secināt, ka:
1. Lācītis uzņēmums nodarbojas ar pārtikas un nepārtikas preču mazumtirdzniecību un dažādu pakalpojumu sniegšanu. Uzņēmums ir reģionāls, jo galvenokārt tas darbojas Aizputes novadā;
2. Mazumtirdzniecība ir viens no svarīgākajiem tirgus elementiem, jo ar tās palīdzību tiek aizpildīta telpa starp ražotāju un patērētāju;
3. Lācītis dibināts 2001.gadā un laika gaitā spējis gan attīstīt un paplašināt veikalu tīklu, gan arī ievērojami palielināt uzņēmuma apgrozījumu;
4. Uzņēmums darbojas 4 saistītu uzņēmumu grupā, kura savā starpā sadarbojas un kuriem ir kopīgs valdes priekšsēdētājs, kas atbild par visu uzņēmumu darbu. Grupas uzņēmumu viens otram sniedz pakalpojumus un piegādā preces;
5. Uzņēmumā nodarbināti 30 darbinieki. Uzņēmuma vadītājs galvenokārt lēmumus pieņem vienpersoniski un galvenokārt pielieto autoritatīvu vadīšanas stilu, bet nepieciešamības gadījumā konsultējas ar padotajiem;
6. Uzņēmuma galvenie klienti ir fiziskas personas – pircēji -, kas pērk preces uzņēmuma veikalos, bet uzņēmums sadarbojas arī ar juridiskām personām, kurām galvenokārt sniedz pakalpojumus;
7. Uzņēmuma saimniecisko darbību var vērtēt kā pozitīvu, jo uzņēmums strādā ar peļņu. Lācītis uzņēmums veiksmīgi pārcietis arī ekonomisko krīzi, jo pēdējie pārskata periodi ir noslēgti ar peļņu, kurai ir pieaugoša tendence. Arī uzņēmuma apgrozījums ievērojami pieaudzis, kas galvenokārt arī nodrošinājis peļņas pieaugumu;
8. Uzņēmuma likviditāti var vērtēt kā labu, bet jāpievērš uzmanība apgrozāmo līdzekļu sadalījumam. SIA „Lācītis” apgrozāmos līdzekļos galvenokārt dominē krājumi, kas šajā gadījumā ir preces uzņēmuma veikalos.
9. SIA „Lācītis” ir mazumtirgotājs un tā galvenie klienti ir privātpersonas, kuras norēķinās par preci to saņemot, tātad nekļūt par uzņēmuma debitoriem. Kopumā debitoru apriti var vērtēt kā labu, bet būtu nepieciešams to analizēt pa darbības veidiem, taču pašreizējā grāmatvedības uzskaite šādu informāciju nesniedz;
10. Pašu kapitāla rentabilitāte labi raksturo uzņēmuma darbības efektivitāti, jo uz katru ieguldīto latu, uzņēmuma īpašnieki ir nopelnījuši 67 santīmus;
11. Uzņēmums izjūt gan iekšējās, gan ārējās vides faktoru ietekmi, ņem tos vērā un cenšas panāk to pozitīvu ietekmi uz uzņēmumu. „Lācītis” uzņēmums šobrīd darbojas monopolistiskās konkurences tirgū. Lai pārspētu konkurentus, „Lācītis” savos veikalos padāvā plašāku preču izvēli un papildus mazumtirdzniecībai attīstījis arī novadā nepieciešamus pakalpojumus
Apkopojot iegūto informāciju un secinājumus, varu izvirzīt šādus uzņēmuma saimnieciskās darbības attīstīšanas priekšlikumus:
1. No grāmatvedības pakalpojuma sniedzēja prasīt kvalitatīvāku un detalizētāku grāmatvedības informāciju, kuru nepieciešams analizēt, un iegūtos secinājumus izmantot uzņēmuma attīstībā;
2. Uzlabot uzņēmuma likviditāti, palielinot likvīdāko apgrozāmo līdzekļu apjomu. Palielinot brīvo naudas līdzekļu apjomu tiks radīta uzticība uzņēmuma esošajos un potenciālajos klientos par uzņēmuma spēju segt savas saistības;
3. Nepieciešams izvērtēt uzņēmuma saimniecisko darbību pa darbības veidiem. Uzņēmuma darbības loks ir diezgan plašs, tāpēc būtu nepieciešamas izvērtēt, kuras uzņēmuma darbības jomas ir rentablas un kuras nē. Nerentablo darbības jomas būt jānodala, jāpārstrukturē vai jāizmanto ārpakalpojumi, šo produktu piedāvāšanai klientiem.
4. Peļņu novirzīt pamatkapitāla palielināšanai, uzņēmuma mērķu sasniegšanai vai infrastruktūras uzlabošanai. Lielākas peļņas daļas atstāšana uzņēmumā radīs labāku iespaidu par uzņēmumu esošo un potenciālo investoru un kreditoru acīs, kas nākotnē varētu dot lielāku preces apmaksas termiņu un izdevīgākas kredītu procentu likmes;
5. Sakārtot uzņēmuma krājumu uzskaiti, lai padarītu efektīvākas krājumu piegādes aktivitātes, ieviešot svītru kodu nolasīšanas tehnoloģiju visos uzņēmuma veikalos. Tas ļaus arī labāk kontrolēt uzņēmuma darbiniekus un operatīvāk varēs veikt krājumu inventarizācijas.
…
Prakses atskaite uzņēmumā, pēc RTU augstskolas standartiem, klāt pievienots arī izziņas paraugs.
-
Mazumtirdzniecības uzņēmuma prakses atskaite
Practice Reports15 Accounting, Marketing, Advertising, Management
-
Prakses atskaite uzņēmējdarbībā
Practice Reports10 Business, Marketing, Advertising, Management
- Prakses atskaite uzņēmuma vadībā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Prakses atskaite par darbu tirdzniecības uzņēmuma grāmatvedībā
Practice Reports for university7
-
Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
Practice Reports for university43
-
Prakses atskaite grāmatvedībā
Practice Reports for university70
-
Prakses atskaite uzņēmumā SIA "Kante"
Practice Reports for university49
Evaluated! -
Prakses atskaite "Rīgas Piena kombināta" darbība
Practice Reports for university45