-
Novērošanas prakse
NOVĒROJUMU PRAKSES PAŠIZVĒRTĒJUMS
• Kas prakses laikā bija:
Interesants
Man ļoti patika novērošanas prakse. Interesanti bija darboties pirmajā nedēļā, kad es vācu un apkopoju visu informāciju par bērnudārzu, kā arī nedēļās, kad man bija jānovēro bērni. Katrs bērns ir atšķirīgs šajā grupā. Es uzzināju daudz ko jaunu, ko līdz šim nebiju zinājusi, kaut gan strādāju te jau vairāk kā gadu. Man patika piedalīties bērnudārza pasākumos – it īpaši sniega skulptūru izstādē.
Būtisks
Man pašai šī prakse ļoti patika. Es esmu sajūsmā gan par pedagogu darbu, gan par bērniem, kas to apmeklē. Mani ļoti silti uzņēma un audzinātājas, kā arī vadītāja, metodiķe bija ļoti pretimnākošas ar nepieciešamās informācijas sniegšanu. Man ļoti patīk, ka pirmsskolas izglītības iestāde, dzīvo līdzi laikmetam. Tā nav iesīkstējusi un cenšas piesaistīt pēc iespējas vairāk fondu naudas. Arī telpas ir mūsdienīgas, un nav jāskatās uz padomju stilā saliktām mēbelēm, telpu iekārtojumu. Man patīk, ka viss notiek saskaņā ar laiku un prasībām, tas bērniem liek mūsdienīgi attīstīties. Bērns ir pieradis pie patstāvības, pie demokrātijas principiem, un bērnudārzā iegūtās vērtības, zināšanas, strādāt prasme, būs par pamatu tālāk attīstībai.
Manuprāt, prakse bija noderīga un tā noteikti ir vajadzīga. Kad tu redzi, cik interesanti un radoši spēj notikt citu skolotaju nodarbības, tev gribas atgriezties un turpināt vērot, pētīt bērnus, viņu vecuma īpatnības, saskarsmi ar audzinātājām u.t.t.
Es patiesi ar praksi un izvēlēto darba vietu - pirmsskolas izglītības iestādi, esmu ļoti apmierināta.
…
1. Preiļu pirmsskolas izglītības iestāde “Pasaciņa”, filiāle “Auseklītis”. “....bērnībai ir citas emocijas. Plaši atvērtas, jūsmas pilnas acis un milzīga zinātkāre...” /I.Sokolova/ Galvenās pirmsskolas izglītības programmas apguves organizāijas formas – • Rotaļnodarbības ar integrētu mācību saturu; • Darbs ar bērnu apakšgrupās; • Bērna patstāvīgā darbība; • Pašnodarbība(visas dienas garumā nodrošinot vienmērīgu slodzi). Pirmsskolas izglītības programmas apguves metodes – • Attīstību veicinoša vide; • Daudzveidīgas mācību metodes un darba organizācijas formas. Darbojas – mūsdienīgs peldbaseins ar strūklaku Iestādē iespējams apmeklēt – • Angļu valodas nodarbības; • Logopēdu; • Psihologu. . Bērnudārzs „Pasaciņa” ir ļoti pozitīvs. Kolektīvs ir draudzīgs, atsaucīgs, izpalīdzīgs. Gan iekšēji, gan ārēji bērnudārzs izskatās ļoti labi. Darba un mācību vide tiek uzturēta labā stāvoklī. Izglītības iestādes mācību un darba vide atbilst visiem MK noteikumiem. Pirmsskolas izglītības iestādes teritorijā ir padomāts par bērnu drošību (ir norobežojums, kas neļauj piekļūt ne transportam, ne dzīvniekiem). Mācību iestādes atrašanās vieta ir piemērota bērniem, jo apkārt nav trokšņu un nekādu rūpnīcu. Tēma: Novērošana mācību procesa laikā: Atziņas par interesi un motivāciju AGRĀS BĒRNĪBAS (NO 2 LĪDZ 4 GADIEM) ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS Psiholoģijā šo attīstības periodu ir pieņemts saukt par mazbērna periodu jeb agro bērnību(2.- 4.g.). Vadošā darbība šajā vecumposmā ir spēle (rotaļa). Šajā vecumā spēle izaug no bērna manipulācijām ar priekšmetiem. Sākotnēji bērnu aizrauj pati darbošanās kopā ar pieaugušo, atdarinot tieši pašas darbības. Šajā vecumā turpina pastāvēt bērna emocionāli tiešais kontakts ar pieaugušo, taču jaunais komunikācijā ir sadarbība starp pieaugušo un bērnu, kas norit bērnam mācoties veikt priekšmetiskas darbības. Bērns grib, lai pieaugušais piedalās viņa darbībās. Izglītojošā un audzinošā darbība pirmsskolas izglītības iestādē – bērnudārzā „Pasaciņa” vienmēr ir bijusi daudzveidīga - gan telpās, gan ārpus tām; izglītojoši audzinošās nodarbībās izmantoti dabas materiāli, veikti dabas ciklu, norišu novērojumi. Mūsu bērnudārzā bērniem tiek nodrošināts radošs mācību process, kurā bērns tiek uztverts kā vērtība – tiek respektēta bērna personība, kura attīstās; tiek respektēta bērna iedzimtība, vide un audzināšana; tiek veidotas bērnu sociālās prasmes un iemaņas. Iepazīstinot bērnus ar latviskām tradīcijām, tiek svinēti latviešu tautas gadskārtu ieražu svētki, kas ir cieši saistīti ar tautas mantojumu - garīgās un materiālās kultūras mantojumu un dabas tuvumu mūsu senčiem, tiek ievērotas arī bērnudārza tradīcijas. Attīstot bērnu pašapziņu un prasmi darboties kolektīvā tiek organizētas jautras fiziskās un muzikālās aktivitātes. Virzot bērnu individuālos iespaidus uz apkārtējās pasaules uztveri kopsakarībās, bērniem tiek piedāvāta iespēja iepazīt tuvākos muzejus, bibliotēku.
- Novērošanas prakse
- Novērošanas prakse pirmsskolas un sākumskolas pedagoģijā
- Pedagoģiskā prakse pirmskolas izglītības iestādē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pirmsskolas skolotāja prakse
Practice Reports for university52
TOP 100 -
Pirmsskolas prakse
Practice Reports for university65
-
Kvalifikācijas prakse pirmsskolā
Practice Reports for university18
-
Kvalifikācijas prakse pirmsskolā
Practice Reports for university40
Evaluated! -
Kvalifikācijas prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university26