Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:294102
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  4 – 7 gadu vecu bērnu raksturojums dažādu teoriju skatījumā    2
2.  5 – 7 gadus veca bērna psiholoģiskais raksturojums    3
3.  Ievads    8
4.  Novērojumi    9
5.  Novērojuma secinājumi    16
6.  Pētījuma procesa gaita    18
7.  Ieteikumi darbam ar E    19
8.  Izmantotās literatūras saraksts    21
Extract

1. 4 – 7 gadu vecu bērnu raksturojums dažādu teoriju skatījumā.

Psihosociāla, psihoanalītiskā teorija ( Ē. Eriksons)
Lokomotoriskā stadija
Šajā periodā vai nu nostiprinās bērna iniciatīva, vai arī parādās pastāvīga vainas apziņa. Ja pieaugušie netraucē bērnam fantazēt, rotaļāties, atbild uz viņa jautājumiem u.t.t., bērnā sāk veidoties iniciatīvas iedīgļi. Ja tiek pieprasīta bērna atkarība no pieaugušā, ierobežota autonomija, bērnā rodas vainas izjūta, var veidoties agresivitāte atriebība.

Kognitīvā teorija ( Ž. Piažē).
Pirms konceptuālā domāšana un intuitīvās inteliģences pakāpe.
Vārds kļūst par nosauktās lietas simbolu. Veidojas spontānas jūtas, spontānas sociālās mijattiecības, kurās bērns ir pakļaut pieaugušajiem. Bērna izpratni lielā mērā nosaka viņa uztvere. Viņam nepiemīt pieaugušajam raksturīgais loģiskās domāšanas process. Bērna valodai ir sociāla un egocentriska funkcija.

Pasaules attēlojuma sistēmas Dz. Brunera teorija.
Ikoniskā stadija.
Attīstība šajā periodā ir atkarīga no bērna sensorās attīstības un no spējas izmantot atkopojošus tēlus.

Bērna intelektuālās attīstības teorija ( L. Vagners, A. Zaparožec)
Galvenā kopīgā izziņas spēja ir netieša izziņas uzdevumu risināšana. Tā saistās ar spēju izmantot sensoros etalonus un uzskatāmi modelēt apkārtnē visbiežāk satopamās atsevišķās formas. Ir pierādīts, ka bērna izziņa spēju mērķtiecīga vadība sekmē bērna vispārējo intelektuālo attīstību.

Bērna personības attīstības teorija( l. Bežoviča, A. Ļeontjevs)
Parādās iekšējā pozīcija, kas rada vajadzību ieņemt jaunu vietu dzīvē, bērns sāk sevi izjust kā sociālu būtni. A. Ļeontjevs par galveno personības jaunveidojumu pirmsskolas vecumā uzskata motīvu pārkārtošanos, kas dod iespēju pārkārtot situatīvi radušās vēlmes citu uzdevumu sasniegšanai. Tā kā veidojas motīvu hierarhija, šis vecums ir laika posms, kas „faktiski veidojas personība”

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1129768
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register