Practice Reports
Business and Law
Record Keeping
Personāla vadības lietvedības prakse pašvaldības institūcijā-
Personāla vadības lietvedības prakse pašvaldības institūcijā
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | LIETVEDĪBA UN TĀS SASTĀVDAĻAS | 4 |
2. | PERSONĀLA DOKUMENTI UN TO NOFORMĒŠANA | 7 |
2.1. | Personāla dokumentu veidi un to izstrādāšana | 7 |
2.1.1. | Īss dzīves apraksts | 8 |
2.1.2. | Iesniegums | 9 |
2.1.3. | Raksturojums-Rekomendācija | 9 |
2.1.4. | Motivācijas vēstule | 9 |
2.1.5. | Darba līgums | 10 |
2.1.6. | Pilnvara | 10 |
2.2. | Dokumentu glabāšana | 11 |
2.3. | Personālsastāva lietu veidošana un noformēšana | 12 |
3. | PERSONĀLA VADĪBAS LIETVEDĪBAS PRAKSES XXX PAŠVALDĪBAS INSTITŪCIJĀ | 14 |
3.1. | SVID analīze | 14 |
3.2. | Darbs ar personāla dokumentiem XXX pašvaldībā | 17 |
SECINĀJUMI | 22 | |
PRIEKŠLIKUMI | 23 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 24 | |
PIELIKUMI | 25 |
SECINĀJUMI
1. Lietvedības procesā ir jāievēro noteikta kārtība, kas ir noteikta likumos, lai konkrētajā organizācijā būtu kārtībā dokumenti, lai tie būtu sakārtoti, un iestādes darbs būtu organizēts efektīvāk.
2. Visās organizācijās personāla vadības lietvedības prakse netiek organizēta vienādi, vairākus jautājumus nosaka tieši organizācijā izveidotas instrukcijas, kas balstītas uz normatīviem aktiem.
3. Galvenais lietvedības uzdevums ir dokumentu sagatavošana un noformēšana atbilstoši pastāvošajām prasībām, jo bez pareizas dokumenta noformēšanas nedarbojas pārējie trīs lietvedības pamatuzdevumi – dokumentos fiksēto uzdevumu izpildes termiņu ievērošana, dokumentu saņemšana, uzskaite un uzkrāšana, dokumentu saglabāšana, izmantošana un iznīcināšana.
4. Iestādes vadītājs ir tas, kas ir atbildīgs par lietvedības procesa organizēšanu.
5. XXXs novada pašvaldībā lielākā lietvedības organizēšanas problēma ir arhīva telpu trūkums.
6. Lietvedības datorprogramma „Namejs” tikai pēc vairākiem gadiem atvieglo organizācijas darbu, jo no sākuma visi darbi lietvežiem dubultojas.
7. Personas kartiņas netiek vairs aizpildītas nesen pieņemtiem darbiniekiem.
8. XXXs pašvaldībā nav slepeno dokumentu, tikai ierobežotas pieejamības.
9. Nepareizi uzrakstīti iedzīvotāju iesniegumi padara lietvežu darbu interesantu.
PRIEKŠLIKUMI
1. Izstrādāt un apstiprināt organizācijas lietvedības instrukciju, kurā būtu aprakstīti visi procesi ar dokumentiem.
2. Izveidot nolikumu, ko darīt, ja iestādē pazūd personāla dokumenti.
3. Novērst un sakārtot arhivēšanas problēmas, lai lietvedības organizēšana personāla vadībā noritētu sekmīgāk.
4. XXXs pašvaldības vadītājai vairāk kontrolēt un sekot līdzi lietvedības kārtībai, nevis pievērst uzmanību tikai tad, kad rodas kādas problēmas.
5. Pilnveidot personāla vadības lietvedības darbu, pilnveidojot darbinieku kompetenci ar lietvedības datorprogrammu „Namejs”.
…
Neapšaubāmi, personāla vadības lietvedības prakse pašvaldību institūcijās ir viens no svarīgākajiem darbiem, jo no tā ir atkarīga pašvaldības darba nodrošināšana ar kadriem un to darba spēju. Svarīgi personāla vadībā ir ievērot visus nosacījumus arī no lietvedības puses, lai nebūtu neskaidru jautājumu darba devējam un darba ņēmējam. Darba devējam ir jāievēro visus norādījumus, vadītājs savā iestādē nesaskarsies ar problēmām, kas saistītas ar likumdošana un cilvēka tiesības [10]. Tēma arī ir aktuāla no tādas puses, ka mūsdienās tiek ieviestas jaunas lietvedības datorprogrammas, kurām vajadzētu atvieglot lietvežu darbu saistībā ar personāla dokumentiem, bet ne vienmēr tā notiek. Kursa darba mērķis ir izvērtēt personāla vadības lietvedību XXX pašvaldības institūcijā, kā arī personāla dokumentu pieejamības, apgrozības, uzglabāšanas un arhivēšanas problēmas, ar kādām sastopas lietveži, ieteikt pilnveidojumus. Darba mērķa sasniegšanai izvirzīti šādi uzdevumi: 1. Izvērtēt personāla vadības lietvedības prakses un personāla dokumentu teorētiskos aspektus, veicot literatūras analīzi. 2. Izvērtēt lietvedības praksi personāla jautājumos XXX pašvaldībā. Veikt intervijas ar XXX novada pašvaldības lietvedi un pašvaldības vadītāju. 3. Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus personāla vadības lietvedības pilnveidē pašvaldībās. Lai sasniegtu kursa darba mērķi un izpildītu uzdevumus tiks izmantotas šādas pētījuma metodes - monogrāfiskā analīze, intervijas, grafiskā metode, SVID analīze. Teorētiskie jautājumi tika analizēti un pētīti no 13 pieejamiem bibliogrāfiskajiem avotiem, no kuriem septiņas ir grāmatas par lietvedības darba organizēšanu, divi likumi un četri elektroniskie resursi. Pētījums notika laika posmā no marta līdz maijam. Tajā ir apskatīti galvenie XXX pašvaldības personāla vadības lietvedības specifikas organizēšanas virzieni, ņemot vērā tās lielumu, darbinieku skaitu un ekspertu atsaucību. Tādejādi, kursa darbā ir izpētīta lietvedība kā tāda un tās sastāvdaļas, kā arī personāla dokumenti un to noformēšana no teorētiskā viedokļa, kā arī kā šī teorija atšķiras vai sakrīt ar pašvaldības institūcijā notiekošo.
- Personāla vadība
- Personāla vadības lietvedības prakse pašvaldības institūcijā
- Personāla vadības prakses dienasgrāmata
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "X" satura vadības sistēmas dokumentēšana un pielietošana
Practice Reports for university20
-
Prakse uzņēmumā "E-Lats"
Practice Reports for university27
-
Prakse grāmatvedībā budžeta iestādē
Practice Reports for university53
TOP 100 -
Dažādu organizāciju personāldaļu darba novērošanas un salīdzināšanas prakse
Practice Reports for university18
-
Dažādu organizāciju personāldaļu darba novērošanas un salīdzināšanas prakse SIA "S"
Practice Reports for university17