-
Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
Nr. | Chapter | Page. |
1. | UZSKAITES DARBA ORGANIZĀCIJA UZŅĒMUMĀ | 5 |
1.1. | Uzskaites darbinieku pienākumi | 5 |
1.2. | Dokumentu apgrozības plāns vai shēma | 6 |
1.3. | Grāmatvedības darba nolikums un iekšējās kontroles organizācija uzņēmumā | 7 |
1.4. | Attaisnojuma dokumentu un reģistru glabāšanas kārtība uzņēmumā | 7 |
1.5. | Pielietotās grāmatvedības formas apraksts un pielietotie galvenie reģistri | 8 |
1.6. | Pienākumu sadale starp uzņēmuma un grāmatvedības darbiniekiem saimnieciskās uzskaites un iekšējās kontroles jomās | 9 |
2. | KASES OPERĀCIJU UZSKAITE | 10 |
2.1. | Kases orderu sastādīšana un reģistrēšana žurnālā | 10 |
2.2. | Kases grāmatas aizpildīšana un noslēgšana perioda beigās | 11 |
2.3. | Kases dokumentu kontēšana | 11 |
2.4. | Kases operāciju reģistrēšana pēc uzņēmumā pielietojamās grāmatvedības formas | 11 |
2.5. | Skaidras naudas operāciju deklarēšana | 12 |
2.6. | Kases inventarizācija | 12 |
2.7. | Citi pienākumi, ko veic kasieris uzņēmumā vai iestādē | 13 |
3. | BANKAS OPERĀCIJU UZSKAITE | 14 |
3.1. | Maksājumu uzdevumu uzrakstīšana | 14 |
3.2. | Iepazīšanās ar čeku grāmatiņu skaidras naudas saņemšanai no bankas konta | 14 |
3.3. | Bankas kontu izrakstu vai pirmdokumentu kontēšana, reģistrēšana | 14 |
3.4. | Bankas nodaļas (filiāles) vai norēķinu kases apmeklēšana | 15 |
4. | PAMATLĪDZEKĻU UZSKAITE | 16 |
4.1. | Pamatlīdzekļu pieņemšanas un izslēgšanas kārtība, pielietojamo nolietojuma normu iepazīšana uzņēmumā | 16 |
4.2. | Dokumenti par pamatlīdzekļu iekšējo pārvietošanu | 17 |
4.3. | Pamatlīdzekļu individuālā uzskaite finansu grāmatvedībā un ienākuma nodokļa vajadzībām (kartītes, kategoriju nolietojuma aprēķini) | 18 |
4.4. | Nekustamā īpašuma nodokļa aprēķināšanas un deklarēšanas kārtība uzņēmumā | 18 |
4.5. | Finansu ieguldījumu veidi, to uzskaite | 19 |
5. | DARBA UN DARBA ALGAS UZSKAITE | 20 |
5.1. | Rīkojumu par darbinieku pieņemšanu, atbrīvošanu un citiem notikumiem sastādīšana, uzrakstīšana | 20 |
5.2. | Darba līguma sastādīšana | 20 |
5.3. | Darba algas aprēķina pirmdokumentu sastādīšana | 20 |
5.4. | Atvaļinājuma un slimības naudas aprēķināšana | 21 |
5.5. | Algu un maksājumu saraksta sastādīšana, nodokļu un citu ieturējumu no darba ienākumiem aprēķināšana | 22 |
Ieturējumi no darba algas ir divējādi: | 22 | |
1) nodokļi (iedzīvotāju ienākuma nodoklis jeb, kā to dēvē grāmatveži, algas nodokli, darba ņēmēja un darba devēja sociālās iemaksas); | 22 | |
2) citi ieturējumi jeb nenodokļi. | 22 | |
5.6. | Saimniecisko operāciju saistītu ar darba algu un nodokļiem no darba algas, ieturējumiem kontēšana | 23 |
5.7. | Paziņojumu par algas nodokli un ziņojumu valsts sociālās apdrošināšanas obligātajiem maksājumiem sastādīšana un iesniegšana VID rajona nodaļā | 23 |
6. | KRĀJUMU UZSKAITE UN UZŅĒMUMA NOLIKTAVU SAIMNIECĪBA | 24 |
6.1. | Uzņēmumā esošo krājumu sastāvs, glabāšanas vietu raksturojums un atbilstība noteiktajām prasībām | 24 |
6.2. | Materiāli atbildīgo personu pienākumi | 24 |
6.3. | Uzskaite materiālo vērtību glabāšanas vietās | 25 |
6.4. | Materiālu pārskata sagatavošana | 26 |
6.5. | Inventarizācija, tās dokumentālā noformēšana | 26 |
6.6. | Pielietojamās novērtēšanas un uzskaites metodes analīze | 29 |
6.7. | Mazvērtīgā inventāra uzskaites kārtība iepazīšana | 31 |
7. | PREČU UZSKAITE | 32 |
7.1. | Preču saņemšanas un norakstīšanas uzskaite | 32 |
7.2. | Preču pārcenošanas organizācija un uzskaite | 33 |
7.3. | Noliktavu saimniecības organizācija un uzskaite | 33 |
8. | CITU UZŅĒMUMA LĪDZEKĻU, AVOTU UZSKAITE | 35 |
8.1. | Uzņēmuma debitoru veidi, to uzskaite | 35 |
8.2. | Pašu kapitāls, tā uzskaite | 35 |
8.3. | Uzkrājumu veidi, to uzskaite | 36 |
8.4. | Uzņēmuma kreditoru veidi, to uzskaite | 36 |
9. | IZMAKSU UZSKAITES KĀRTĪBA, REĢISTRI | 38 |
9.1. | Uzņēmuma pamatdarbības galvenie izmaksu un izdevumu veidi, to uzskaitē pielietotie dokumenti, reģistri | 38 |
10. | IEŅĒMUMU UZSKAITES KĀRTĪBA, REĢISTRI | 39 |
10.1. | Uzņēmuma pamatdarbības ieņēmumu veidi, ieņēmumu struktūra, pirmdokumenti to noformēšanai, reģistri | 39 |
11. | PAŠIZMAKSAS KALKULĀCIJA | 40 |
12. | GADA PĀRSKATA SASTĀDĪŠANA | 42 |
12.1. | Gada pārskata sastādīšanas secība, izmantojamie datu avoti, pielikumi, paskaidrojumi un ziņojumi | 42 |
12.2. | Uzņēmumu ienākuma nodokļa aprēķins un deklarācijas sastādīšana vai sastādīšanas kārtības apskats konkrētajā uzņēmumā | 43 |
13. | NORĒĶINU PAR NODOKĻIEM UZSKAITE | 44 |
13.1. | Nodokļu aprēķināšanas un maksāšanas kārtība, deklarēšana (dabas resursu nodoklis, PVN, akcīzes, nekustamā īpašuma, iedzīvotāju ienākuma nodoklis no ienākumiem izmaksu vietā) | 44 |
SECINĀJUMI | 47 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 48 |
Pilns uzņēmuma nosaukums: SIA
Uzņēmuma reģistrācijas datums un numurs Uzņēmuma Reģistrā:
Nodokļu maksātāja numurs: LV
Uzņēmuma juridiskā adrese:
Galvenais darbības veids: pārtikas preču vairumtirdzniecība
Uzņēmuma dalībnieki: Atvērti konti: A/S Latvijas Unibanka filiāle, A/S Latvijas Unibanka filiāle, A/S Hansabanka Latvija filiāle, A/K filiāle, A/K BTB filiāle, A/S Latvijas Krājbanka filiāle
Vidējais strādājošo skaits:
Uzņēmuma vadītājs: direktors
Uzņēmuma galvenā grāmatvede:
Revidents: zvērināta revidente
Grāmatvedības reģistru sastādīšanā tiek izmantota licenzēta datoru grāmatvedības finansu uzskaites sistēma “”.
Saskaņā ar statūtiem uzņēmums 5% no tīrās peļņas ieskaitīs rezerves kapitālā. Atlikusī peļņas daļa tiks investēta darbības paplašināšanai, konkurētspējas nodrošināšanai.
Kad pilsētā atvēra veikalus “Rimi” un “VP-Market”, tādejādi stipri palielinot konkurenci vietējā tirgū. Šie veikalu tīkli zināmā mērā nosaka preču piecenojuma veidošanu, tiem ir sava specifiska cenu politika, kurai vietējie tirgotāji ir spiesti piemēroties.
Preču sortiments nav būtiski mainījies.
Uzņēmums iegulda līdzekļus darbinieku un speciālistu izglītošanā. Uzņēmuma galvenais mērķis ir sagatavot vairumtirdzniecības noliktavas atbilstoši Eiropas Savienības prasībām.
1. UZSKAITES DARBA ORGANIZĀCIJA UZŅĒMUMĀ
1.1. Uzskaites darbinieku pienākumi
Grāmatveža darba pienākumi:
1)Nodrošināt vairumtirdzniecības uzņēmuma grāmatvedības uzskaiti saskaņā ar likumu “Par grāmatvedību” un atbilstoši Valsts kases izdotajiem normatīvajiem dokumentiem;
2)Nodrošināt uzņēmuma grāmatvedības darba organizēšanu tā, lai tajā tiktu atspoguļoti visi saimnieciskie darījumi. Grāmatvedība jākārto tā, lai grāmatvedības jautājumos kvalificēta trešā persona varētu gūt skaidru priekšstatu par uzņēmuma finansiāliem darījumiem;
3)Kontu apgrozījumu ierakstīt galvenajā grāmatā un aprēķināt konta atlikumu uz nākamā mēneša 1. datumu;
4)Veikt kontu analītisko uzskaiti uzskaites reģistros. Katru mēnesi veikt sintētisko un analītisko kontu salīdzināšanu;
5)Sekot preču kustībai kontos, atbilstoši tāmes piešķirtajiem asignējumiem.
6)Pirms pārskata gada beigām jāveic uzņēmuma preču inventarizācija un datu salīdzināšana ar grāmatvedības uzskaiti;
7)Jānodrošina uzņēmuma skaidrās un bezskaidrās naudas uzskaite;
8)Nodrošināt grāmatvedības dokumentu glabāšanu un nodošanu arhīvam atbilstoši likumam “Par grāmatvedību”;
9)Citu pienākumu veikšana pēc SIA “” direktora norādījumiem.
Kasiera pienākumi:
1)naudas līdzekļu uzskaite;
2)kases grāmatu un žurnālu pārbaude ;
3)darba samaksas izmaksa;
4)kasiera pienākumu veikšana.
Noliktavas pārziņa pienākumi:
1)Organizēt un kontrolēt preču saņemšanu un izsniegšanu uzņēmuma noliktavā un konkrētajā struktūrvienībā (vairumtirdzniecības noliktavā);
2)Pārbaudīt pieņemto preču vērtību atbilstību pamatdokumentiem. Pārbaudīt vai preču saņemšanas dokumenti atbilst LR likuma “Par grāmatvedību” un LR likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” prasībām. Ja šie dokumenti nav atbilstoši likuma prasībām, tos nekavējoties atgriezt šo dokumentu iesniedzējam, lai tiktu labotas pieļautās kļūdas un neprecizitātes attiecīgajos dokumentos;
3)Uzskaitīt noliktavā novietotās un no noliktavas izsniegtās, atgrieztās preces sarakstos, kartiņās vai reģistrēt atbilstošā datorprogrammā;
4)Pēc preču reģistrēšanas noliktavā, preču saņemšanas un izsniegšanas, kā arī preču atgriešanas dokumentus iesniegt uzņēmuma grāmatvedībā ne vēlāk kā 3 dienu laikā pēc to saņemšanas. Pēc preču dokumentu izrakstīšanas vai saņemšanas, tos nekavējoties reģistrēt preču dokumentu reģistrācijas žurnālā vai atbilstošā datorprogrammā;
5)Par katru mēnesi 10 dienu laikā iesniegt uzņēmuma grāmatvedībā atskaiti par uzņēmuma noliktavas izsniegtajām precēm uz uzņēmuma struktūrvienību;
6)Pēc uzņēmuma vadības pieprasījuma sagatavot atskaites par materiālo vērtību kustību un atlikumiem noliktavā;
7)Izrakstīt un parakstīt iekšējās kustības pavadzīmes nosūtot preces uz uzņēmuma veikaliem, struktūrvienībām.
Filiāles vadītāja dienesta instrukciju skat. 2. pielikumā.
1.2. Dokumentu apgrozības plāns vai shēma
Uzņēmuma dokumentu apgrozības shēmu nosaka ar uzņēmuma saimnieciskajiem darījumiem saistīto attaisnojuma dokumentu sagatavošanu, apgrozību un citus lietvedības jautājumus grāmatvedībā. Šī shēma ietver attaisnojuma dokumentu plūsmu saimniecisko darījumu sistēmās, šo dokumentu pārbaudes un apstrādes secību, izpildes termiņus, izpildītājus, uzņēmumā sagatavo attaisnojuma dokumentu eksemplāru skaitu, glabāšanas vietu, ilgumu u.c.
Dokumentu apgrozības shēma sastādīta saskaņā ar LR likumu “Par grāmatvedību”, LR MK noteikumiem Nr. 243 “Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju” (skat.3. pielikumu).…
Vairumtirdzniecības uzņēmuma visa finasu grāmatvedība(izmaksas ieņēmumi, debitori, kreditori, kase, banka,pašizmaksas, pamatlidzekli utt.)
- Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
- Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
- Prakses atskaite grāmatvedībā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
Practice Reports for university23
Evaluated! -
Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā Pārtikas un veterinārajā dienestā
Practice Reports for university62
-
Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
Practice Reports for university40
-
Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
Practice Reports for university29
-
Kvalifikācijas prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
Practice Reports for university31
Evaluated!