Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:742056
 
Evaluation:
Published: 21.09.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  VIDES RAKSTUROJUMS, KURĀ DARBOJAS TD BALTIC    6
1.1.  Uzņēmuma vieta un loma Latvijas ekonomikā un tirdzniecības nozarē. IT nozares Latvijā raksturojums un attīstības tendences    6
1.2.  Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā ietekme uz uzņēmumu un tirdzniecības nozari kopumā    6
1.3.  Uzņēmējdarbības vides raksturojums, ārējās vides ietekme uz uzņēmumu    7
1.4.  Latvijā realizētās monetārās un fiskālās politikas ietekme uz uzņēmumu    8
1.4.1.  Monetārā politika    8
1.4.2.  Fiskālā politika    8
1.5.  Sociālās izmaiņas un to loma uzņēmuma attīstībā    9
2.  VISPĀRĒJA INFORMĀCIJA PAR TD BALTIC    11
2.2.  Svarīgākie uzņēmuma darbību raksturojošie rādītāji    12
2.3.  Loģistika uzņēmumā    13
2.4.  Piegādātāju izvēle uzņēmumā    14
2.5  Uzņēmuma klientu raksturojums    15
3.  TD BALTIC VADĪBA    17
3.1.  Uzņēmuma vadība, struktūra, pārvalde un darbības plānošana    17
3.2.  Lēmumu pieņemšanas metodes uzņēmumā    19
3.3.  Stratēģiskā vadīšana uzņēmumā    19
3.3.  Vadības informācijas sistēmas uzņēmumā    20
3.4.  Informācijas apstrādes un analīzes metodes uzņēmumā    21
3.5.  Pielietotās optimizācijas un kalendārās plānošanas metodes uzņēmumā    21
3.6.  Iekšējās kontroles sistēma uzņēmumā    22
4.  TD BALTIC PERSONĀLA VADĪBA    23
4.1.  Darba līgumu noslēgšanas un uzskaites kārtība uzņēmumā    23
4.2.  Uzņēmumā strādājošo struktūra un sastāvs    23
4.3.  Personāla plānošana un atlase    24
4.3.1.  Personāla plānošana    24
4.3.2.  Personāla atlase    24
4.4  Darbinieku darba kvalitātes novērtēšana    26
4.5.  Personāla motivācijas politika uzņēmumā    27
4.6.  Personāla tālāk izglītības un kvalifikācijas celšanas uzņēmumā    28
4.7.  Darba samaksas principi un sistēmas uzņēmumā    28
5.  TD BALTIC MĀRKETINGA POLITIKA    30
5.2.  Mārketinga vide    30
5.3.  Uzņēmuma mārketinga galveno elementu analīze    31
5.4.  Uzņēmuma tirgus segments    32
5.5.  Produktu pozicionēšana tirgū    33
5.6.  Produktu dzīves cikls, jaunu produktu izstrādāšana un ieviešana tirgū    33
5.7.  Tirgus izpēte, pielietotās metodes, to raksturojums un analīze    33
5.8.  Darbības, projekti sabiedrisko attiecību un reklāmas jomā    34
5.9.  Cenu politika uzņēmumā    37
5.10.  Produkcijas realizācijas kanāli, to izvēles pamatojums    37
6.  TDBALTIC DARBĪBAS RĀDĪTĀJI, TO RAKSTUROJUMS, FINANŠU POLITIKA UN AVOTI    38
6.1.  2004. gada apskats    38
6.4.1.  Peļņas/zaudējumu aprēķins    41
6.4.2.  Apgrozāmo līdzekļu veidi un to pārvalde uzņēmumā    42
6.4.3.  Likviditāte    43
6.5.  Iekšējie finansēšanas avoti    44
6.7.  Ārējie finansēšanas avoti    48
6.8.  Uzņēmuma brīvo naudas līdzekļu pārvaldības analīze    48
6.9.  Nodokļu maksājumi uzņēmumā    48
6.10.  Neatkarīgā gada pārskata pārbaude uzņēmumā, auditora atzinuma raksturojums    49
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    50
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    51
Extract

SIA TD Baltic (turpmāk tekstā – TD Baltic) ir viens no vadošajiem datoru vairumtirdzniecības uzņēmumiem Baltijā, attiecīgi piedāvājot ļoti plaša spektra datortehniku, jāatzīmē gan tikai kvalificētiem dīleriem, nevis gala lietotājiem.
TD Baltic strādā absolūti konsolidēti visās trijās Baltijas valstīs, piemērojoties katras atsevišķās valsts tirgus īpatnībām un vajadzībām. Kopumā TD Baltic Baltijas valstīs apkalpo gandrīz 1000 IT dīlerus.
TD Baltic klientu vidū ir visi vadošie IT vairumtirgotāji un mazumtirgotāji. Pārstāvot tiešā veidā ražotājus, uzņēmums palīdz rast dažādus tehnoloģiju risinājumus saviem klientiem, lai tie savukārt to varētu nodot tālāk gala patērētājam.
TD Baltic vēsture sākās 1993.gadā, kad Computer 2000 atvēra biroju Tallinā, Igaunijā. 1996.gadā kompānija uzsāka darbību arī Latvijā un Lietuvā. Pēc Computer 2000 pārņemšanas, uzņēmumu jaunais vienotais nosaukums bija Tech Data.
Pagājušajā gadā ar Zviedrijas investīciju kompānijas līdzdalību visu trīs valstu uzņēmumi tika atpirkti no lielās Tech Data grupas un uzsāka neatkarīgu darbību, izveidojot jaunu menedžmenta struktūru, uzceļot noliktavu, izveidojot savu loģistikas sistēmu – būtībā uzņēmums tika attīstīts no paša sākuma. Tas bija jauns izaicinājums – pierādīt, ka pašu spēkiem varam darīt to pašu un sasniegt vēl vairāk. Viens no iemesliem bija tas, ka Tech Data grupas ietvaros bija jāstrādā stingri saskaņā ar tās izstrādāto politiku, kas ne vienmēr atbilda Baltijas tirgus prasībām.
Uzņēmumu grupas kopējais apgrozījums Baltijā pagājušajā finansu gadā, kas beidzās 2004.gada 31.janvārī, pārsniedza 71 miljonu eiro. Savukārt šajā finansu gadā plānotais apgrozījums kopā sastāda 100 miljonus eiro.
Kopumā uzņēmumā ir nodarbināti nedaudz virs 70 darbinieku, attiecīgi Latvijā patreiz 23 no tiem.
Prakses pārskats ir balstīts uz vispārēju informāciju par TD Baltic ar mērķi apskatīt un izanalizēt uzņēmuma pēdējo gadu darba rezultātus, vietu un nozīmi Latvijas ekonomikā, izklāstīt mārketinga, personāla politiku un to virzienus, dodot vispārēju priekšstatu par uzņēmuma darbības specifiku.

1. VIDES RAKSTUROJUMS, KURĀ DARBOJAS td baltic


1.1. Uzņēmuma vieta un loma Latvijas ekonomikā un tirdzniecības nozarē. IT nozares Latvijā raksturojums un attīstības tendences.
TD Baltic nevar uzskatīt par stratēģiski nozīmīgu uzņēmumu Latvijā, līdz ar to Latvijas mērogā tas nav īpaši izceļams.
Kas attiecas uz tirdzniecības nozari, tad uzņēma apgrozījums ir pietiekami liels, lai tas būtu nopietns tirgus spēlētājs, jo sevišķi ja izdala vēl sīkāk – tieši IT nozarē.
IT tirgus pieaugums 2005.gadā paredzēts aptuveni 10-15% robežās. Tirgus pieaugums saistīts ar finansējuma palielināšanos valsts sektorā, kur nozīmīgu daļu sastādīs Eiropas savienības līdzfinansējums. Paredzama arī fizisko personu aktivitātes palielināšanās, kas saistīta ar tehnoloģiju vispārējā cenu līmeņa un finansējuma procentu samazināšanos. Privātā biznesa sektorā tirgus pieaugums nav paredzēts, kas saistīts ar konkurences palielināšanos un izdevumu samazināšanu IT infrastruktūras atjaunošanai. No produktu grupām sagaidāms nozīmīgs portatīvo datoru un monitoru tirgus pieprasījuma pieaugums, kas saistīts ar vidējās cenas samazināšanos produktiem šajās grupās. Paredzama galddatoru pieprasījuma samazināšanās, kas saistīta ar portatīvo datoru cenas samazināšanos un to lielāku pieejamību. Kopumā tirgus pieaugums joprojām saglabāsies virs vidējā pieauguma Eiropas Savienībā.1
Ja salīdzina Latviju ar Eiropas Savienības valstīm, tad jāsecina, ka mēs šajā nozarē vēl esam krietni atpalikuši no pārējām valstīm, jo līdz šim valstij trūka resursu, lai uzlabotu situāciju kaut vai tikai valsts institūcijās.
Konkurence datortehnikas vairumtirdzniecības nozarē ir ļoti sīva, jo ir tikai trīs galvenie tirgus spēlētāji : GNT Latvija, TD Baltic un Elko Latvija. Ne tik senā pagātnē pievienojās arī ceturtais vērā ņemamais tirgus dalībnieks: Acme Plus.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register