Secinājumi un priekšlikumi
Darba gaitā tika izvirzīti sekojoši secinājumi:
1. Nordea bankas Latvijā tirgus daļa ir aptuveni 10,7% un ir piektā lielākā Latvijas banka pēc aktīviem, ceturtā lielākā banka mājsaimniecību kreditēšanā un trešā lielākā banka uzņēmumu kreditēšanā ar aptuveni 100 000 lielu klientu bāzi.
2. Nordea tiecas uz personāla pārvaldi arī, pēc iespējas, vienkāršāku vadības modeli, kas nozīmē izskaust liekus vadības līmeņus vienas struktūrvienības ietvaros, kas atvieglo informācijas plūsmu pa vadības līmeņiem.
3. Nordea banka savā darbībā lielu uzmanību vērš korporatīvās sociālās atbildības īstenošanai, ko pozicionē, kā labu biznesa praksi, kas demonstrē uzņēmuma vērtības un principus, parādot to, ka uzņēmums brīvprātīgi ir iekļāvis sociālās, vides un cilvēktiesību vērtības savā ikdienas darbībā un attiecībās ar iesaistītajām pusēm.
4. Lai kļūtu par organizācijas stratēģisko vadītāju, jāiziet vairāki vadītāju līmeņi – jābūt nodaļas vadītājam, departamenta vadītājam, visbeidzot vadītāja vadītājam.
5. Bankas konkurētspējīgā priekšrocība ir atbilstība Latvijas, Eiropas un citām noteiktajām normatīvo aktu normām un prasībām. Par to tiek komunicēts gan ar darbiniekiem, gan klientiem, kas savukārt var justies droši par saviem naudas līdzekļiem un dažādiem pakalpojumiem, ko tie izvēlējušies un lieto. Tādejādi tiek radīta arī uzticība no klientu un akcionāru puses.
6. Divu gadu laikā 25% Nordea klientu konsultāciju Baltijas valstīs notiks attālināti – Nordea banka ieviesa pirmā šāda veida pakalpojumu Latvijā.
…