-
Prakses pārskats SIA "Radio Skonto"
Practice Reports40 Marketing, Advertising, Business, Management
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Uzņēmuma un nozares, kurā darbojas uzņēmums vispārīgs raksturojums | 5 |
1.1. | Uzņēmuma nosaukums | 5 |
1.2. | Uzņēmējdarbības forma | 5 |
1.3. | Uzņēmējdarbības veidi | 5 |
1.4. | Darbaspēka raksturojums | 5 |
1.5. | Uzņēmuma vēsture | 6 |
1.6. | Nozare, kurā darbojas uzņēmums, uzņēmuma vieta nozarē | 7 |
1.7. | Uzņēmuma attīstības iespējas Eiropas Savienībā un ārējos tirgos | 8 |
2. | Uzņēmuma darbības un vadīšanas procesu izpēte, analīze un novērtēšana | 9 |
2.1. | Uzņēmuma iekšējās vides un tās elementu (mērķi, struktūra, resursi, tehnoloģijas, kultūra) izpēte un analīze (SVID analīze) | 9 |
2.2. | Uzņēmuma ārējās vides, to tieši un netieši ietekmējošo faktoru izpēte un faktoru ietekmes uzņēmuma mērķu sasniegšanas analīze | 14 |
2.3. | Komercdarbības ētika uzņēmumā, ētikas kodeksa, ētisko vadības stilu analīze | 18 |
2.4. | Uzņēmuma lieluma analīze, priekšrocības un problēmas, kuras izriet no uzņēmuma lieluma | 20 |
2.5. | Lietvedības organizācijas, lietvedības darba un dokumentācijas izpēte | 20 |
2.6. | Dokumentu plūsmas uzņēmumā izpēte, analīze | 22 |
2.7. | Uzņēmuma iekšējā Intranet tīkla, uzņēmuma Web lapas, tās aktualitātes, izmantošanas efektivitātes un drošības izpēte, analīze | 22 |
2.8. | Uzņēmumā lietoto datorprogrammu izpēte | 23 |
2.9. | Uzņēmumā izmantojamo datu bāzu izpēte | 24 |
2.10. | Uzņēmuma sniegto pakalpojumu raksturojums, produkta dzīves cikla izpēte un analīze | 24 |
2.11. | Sniegto pakalpojumu uzskaites kārtības izpēte | 26 |
2.12. | Plānošanas procesa raksturojums un organizācija dažādos līmeņos uzņēmumā | 26 |
2.13. | Uzņēmuma līdzekļi un to struktūras izpēte | 27 |
2.14. | Uzņēmuma iekšējās un ārējās finansēšanas avotu izpēte | 28 |
2.15. | Uzņēmuma zīmola pozicionēšanas izpēte un novērtējums | 28 |
2.16. | Uzņēmumā lietoto mārketinga komunikācijas kanālu izpēte un novērtējums | 29 |
2.17. | Uzņēmuma produktu pārdošanas metožu izpēte un novērtējums | 29 |
2.18. | Izmaksu struktūra, pašizmaksas pazemināšanas rezerves uzņēmumā | 30 |
2.19. | Uzņēmuma izaugsmes iespējas, uzņēmuma izaugsmei piemērotu stratēģiju analīze | 31 |
2.20. | Uzņēmuma cenu veidošanas metožu izpēte un analīze | 31 |
2.21. | Materiāli tehniskās sagādes organizācija uzņēmumā, sagādes tirgus izpēte un analīze, sagādes procesa organizācijas izpēte | 32 |
2.22. | Uzņēmējdarbības risku veidu un to kontroles un ierobežošanas mehānismu uzņēmumā izpēte | 32 |
2.23. | Uzņēmuma darba aizsardzības sistēmas izpēte un analīze | 34 |
3. | Finanšu, grāmatvedības uzskaites un nodokļu izpēte, analīze | 35 |
3.1. | Uzņēmuma sadarbība ar finanšu institūcijām: uzņēmuma izmantoto finanšu pakalpojumu, sadarbības izpēte un novērtējums | 35 |
3.2. | Grāmatvedības politikas, darba organizācijas principu un grāmatvedībā pielietojamo metožu (pamatlīdzekļu nolietojuma aprēķins, krājumu uzskaite, šaubīgo debitoru uzkrājumu veidošana) izpēte | 35 |
3.3. | Uzņēmuma kontu plāna, galveno kontu plāna grupu izpēte | 36 |
3.4. | Grāmatvedības attaisnojošo dokumentu veidu izpēte | 37 |
3.5. | Uzņēmuma nomaksāto nodokļu, nodevu un sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu aprēķināšanas un uzskaites kārtības izpēte un analīze | 38 |
3.6. | Uzņēmuma gada pārskats, tā sastādīšanas, apstiprināšanas kārtības, struktūras un satura izpēte, galveno finanšu darbības rādītāju – pašu kapitāls, uzņēmuma līdzekļi, ieņēmumi, izdevumi, peļņa/zaudējumi, naudas plūsma – salīdzinājums un vērtējums ar 2 – 3 gadu darbības rādītājiem | 39 |
Secinājumi | 41 | |
Priekšlikumi | 43 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 44 |
1.3. Uzņēmējdarbības veidi
SIA “Radio Skonto” pamatdarbības veidi ir radio programmu sagatavošana un pārraide, reklāmas izgatavošana, pārraide un tirgošana, reklāmas un informācijas pakalpojumi.
SIA “Radio Skonto” papilddarbības veidi ir audio reklāmas izgatavošana un antenas izīrēšana.
1.4. Darbaspēka raksturojums
Darbaspēks ir dažādu uzņēmumā nodarbināto darbinieku profesionālo grupu kopums. Darbinieki ir organizācijā strādājošie cilvēki (menedžeri un padotie), kuri izturas atbilstoši personiskajām īpašībām un organizācijas iekšējās un ārējās vides apstākļiem. Darbinieku sastāvā tiek iekļauti visi darbinieki, kas pieņemti darbā uzņēmumā un ir saistīti ar tā pamatdarbību. No darbaspēka kvalitātes un izmantošanas efektivitātes lielā mērā ir atkarīga uzņēmuma konkurētspēja.
SIA „Radio Skonto” nodarbina 30 strādājošos, lielākā daļa no tiem ir reklāmas konsultanti un ar reklāmu saistītie cilvēki, jo reklāma ir galvenais radio peļņas gūšanas veids. Reklāmas konsultantu galvenais uzdevums ir jaunu klientu piesaiste, reklāmas tirgošana, kā arī attiecību uzturēšana ar esošajiem klientiem. Reklāmas koordinatori saskaņo reklāmu atskaņošanas grafikus; radio dīdžeji vada radio programmu, dažādus konkursus, piesaka dziesmas; ziņu redaktori sagatavo un ēterā lasa ziņas; aktieri ierunā džinglus. SIA „Radio Skonto” ir arī programmas direktors, grāmatvede un datortīkla administrators, kurš ir atbildīgs par dažādiem tehniskajiem jautājumiem un radio mājas lapu.
Darbinieki ir viena no lielākajām SIA „Radio Skonto” vērtībām, jo uzņēmuma panākumi, konkurētspēja, kā arī peļņa lielā mērā ir atkarīga no darbinieku zināšanām, iemaņām un talanta. Lai paaugstinātu savu profesionalitāti, darbinieki regulāri apmeklē dažādus kursus un seminārus.
Paša uzņēmuma iekšienē izaugsmes iespējas vertikālajā līmenī ir ļoti niecīgas. Klientu konsultantiem tās ir iespējamas tikai atalgojuma veidā - jo vairāk reklāmdevēju tiks piesaistīti, jo lielāks atalgojums. Kadru mainība uzņēmumā ir diezgan augsta, bet tas attiecas tikai uz mārketinga nodaļu, jo programmas daļā lielākā daļa darbinieku strādā jau kopš uzņēmuma dibināšanas.
1.5. Uzņēmuma vēsture
SIA „Radio Skonto” ir dibināts 1993. gadā kā raidorganizācija, kurai bija jākalpo par alternatīvu valsts radio 1. programmai. Sākotnēji radiovilnī 107,2 varēja dzirdēt visu, sākot ar mūziku, politiku, ziņām un beidzot ar autosportu. 1996. gadā, sadarbībā ar ASV koncernu Metromedia, Radio Skonto mainījās par labu populārajai mūzikai, kam pa vidu skanēja īsi ziņu izlaidumi. Balstoties uz starptautisku pieredzi, programmu sāka sastādīt tikai no populārākajām melodijām. Tas bija pareizs solis, jo kopš tā laika SIA „Radio Skonto” kļuvusi par vienu no vadošajām mūzikas stacijām Latvijā. Ar katru gadu SIA „Radio Skonto” attīstījās, pilnveidojās un ieguva ar vien jaunu auditorijas daļu. Tika izveidota arī SIA „Radio Skonto” struktūrvienība SIA „Radio Skonto Liepāja”, kas skan Liepājā un tās apkārtnē, kā arī mēģinājums raidīt Daugavpilī, veidojot sadarbību ar „Latgales radio”, taču ieguldītās investīcijas neattaisnojās, tādēļ šī sadarbība un iecere apgūt Latgales auditoriju tika pārtraukta. Ar katru dienu SIA „Radio Skonto” kļūst ar vien dinamiskāks un pieejamāks - to raida Rīgā un tās apkārtnē, Liepājā un tās apkārtnē, un arī kopš šī gada septembra – Vidzemē, kā arī to ir iespējams klausīties jebkurā vietā Latvijā un ārzemēs On-line režīmā internetā. Šodien SIA „Radio Skonto” raida izmeklētas un kvalitatīvas, skaistas un pazīstamas melodijas, saturīgu un jauku rīta programmu, dažādus konkursus un akcijas, kā arī noderīgu informāciju, apsveikumu programmu, klausītāju viedokļus ēterā u.t.t. Ar vien vairāk attīstās arī SIA „Radio Skonto” mājas lapa www.radioskonto.lv, kur iespējams lasīt interesantākos jaunumus, piedalīties diskusijās un konkursos, lai radītu pietiekami daudz pozitīvu emociju visā dienas garumā!
…
2. kursa Uzņēmējdarbības vadīšanas prakses pārskats SIA "Radio Skonto" izstrādāts pēc Banku Augstskolas metodiskajiem norādījumiem 2009. gadā. Par darbu saņemtais vērtējums - 9. Pievienota arī prakses pārskata aizstāvēšanas prezentācija.
- Prakses atkskaite lietvedībā Stockmann uzņēmumumā
-
Prakses pārskats SIA "Radio Skonto"
Practice Reports40 Marketing, Advertising, Business, Management
- Sabiedrisko attiecību prakses atskaite SIA "Borts"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Prakses atkskaite lietvedībā Stockmann uzņēmumumā
Practice Reports for university26
-
Sabiedrisko attiecību prakses atskaite SIA "Borts"
Practice Reports for university9
-
Prakses pārskats auditorfirmā "Deloitte Latvia"
Practice Reports for university46
-
Pārdošanas prakses atskaite
Practice Reports for university36
-
Profesionālās prakses pārskats
Practice Reports for university26