-
Saimniecības vadīšana
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | IEPAZĪŠANĀS AR UZŅĒMUMA DARBA ORGANIZĀCIJU | 4 |
2. | MĀJAS APZAĻUMOŠANA UN FLORISTIKA | 13 |
3. | DAŽĀDU TELPU IEKĀRTOŠANA | 17 |
4. | TELPU UZKOPŠANA UN ĶĪMISKĀS TĪRĪŠANAS LĪDZEKĻI, TO UZGLABĀŠANA | 20 |
4.1. | TELPU INVENTĀRS | 24 |
4.2. | TELPU KAITĒKĻI | 28 |
4.3. | IEKŠTELPU REMONTDARBI | 29 |
4.4. | TEKSTĪLIJA UN PAKLĀJI TELPĀ | 30 |
5. | DARBA LIKUMDOŠANA | 31 |
6. | KRĀSA, STILS UN NOFORMĒJUMS | 41 |
7. | LIETVEDĪBA | 46 |
8. | DIZAINS UN INTERJERS | 49 |
9. | TELPU IEKĀRTOŠANAS PRINCIPI UN UZKOPSANA | 54 |
10. | KRĀSU MĀCĪBA UN KOMPOZĪCIJA | 58 |
11. | SAIMNIEKOŠANAS MĀCĪBA | 68 |
12. | SADZĪVES IEKĀRTAS UN TEHNIKA | 72 |
13. | IEKŠTELPU REMONTDARBI | 74 |
14. | ĒDIENU GATAVOŠANA, TEHNOLOĢIJA UN PASNIEGŠANA | 75 |
15. | VIESU UŅEMŠANA UN APKALPOŠANA | 83 |
Pirmsskolas izglītības mērķis ir attīstīt katra bērna aktivitāti (ētiski estētisko, intelektuālo, fizisko), veidojot iekšēju vēlmi izzināt apkārtējo pasauli un apgūt pieaugušo radīto pieredzi. Bērnā jāveido "ES" apziņa, kas balstīta uz savas rīcības, darbības, jūtu, vēlmju un interešu apzināšanu, uz savu spēju izpausmi aktīvā darbībā, ievērojot vispārcilvēciskās vērtības.
IEPAZĪŠANĀS AR UZŅĒMUMA DARBA ORGANIZĀCIJU
Ogres novada pašvaldības vispārējās pirmskolas izglītības iestāde „Strautiņs” atrodas Ogrē, Lapu ielā 9, LV-5001; e-pasts strautins@gmail.com. Iestāde dibinata 2005. gada 05. decembrī.
Pirmsskolas izglītības iestāde ’’Strautiņš’’ darbinieki strādā pēc gada sākumā sastādīta plāna. Bērnudārza ’’Strautiņš” darbības virzieni ir gatavošanās skolai.
Pirmsskolas iestādē ‘’Strautiņš’’ strādā 58 darbinieki, 30 no tiem ir pedagoģiskie darbinieki un 28 tehniskie darbinieki. Izglītības iestādes „Strautiņš” vadītāja ir Aiza Tīsa.
Bērnu kopējais skaits bērnu dārzā ir 229, 102 no tām ir meitenes, un 127 ir zēni. Ampēram 60% bērnu ziema slimo.
Pirmsskolas iestādē ‘’Strautiņš’’ ir 11 grupas. Mazo bērnu grupas sastāv no 16 bērniem grupā,bet lielāko bērnu grupas sastāv no 24 bērniem grupā.
Pirmsskolas izglītības iestādē ir jāsaglabā nacionālās kultūras vērtības (māksla, valoda, darba un sadzīves kultūra), tradīcijas. Jārada tautai raksturīgais garīgais klimats, veidojot viņa intelektuālo, estētisko un ētisko labklājību. Nacionālo minoritāšu bērniem jāveido izpratne par piederību Latvijas valstij.
Bērna attīstības pēctecības nodrošināšanā svarīga loma ir pirmsskolas izglītības iestādes un skolas saskaņotai darbībai.
Pirmsskolas izglītības programma pirmsskolas izglītības iestādēm ir mēģinājums pārveidot pedagoģisko darbu no ierastās zināšanas uz attīstības veicināšanu. Tā virza bērna attīstību uz veiksmīgu skolas gaitu sākumu.
Bērnudārza programmas mērķi ir:
virzīt bērna individuālos iespaidus uz apkārtējās pasaules uztveri kopsakarībās, uz iespēju to dažādi attēlot vārdos, krāsās, skaņās, kustībās, dziesmās, dejās utt.;
palīdzēt bērnam ticēt sev, apzināties sevi, gūt panākumus, izteikt sevi radošajā darbībā, būt saskarsmīgam, iejūtīgam, līdzjūtīgam.
Programma sastāv no divām daļām - attīstošo un izglītojošo (apkārtnes iepazīšanas) uzdevumu kopām. Programma nosaka pamatuzdevumus. Katra pirmsskolas skolotāja pienākums ir izveidot darbības programmu savai konkrētai bērnu grupai, ņemot vērā bērnu individuālos sasniegumus katrā jomā.
Programmas īstenošanā svarīga nozīme ir videi, bērna aktīvai darbībai un rotaļai.
Liela nozīme ir videi, kurā bērns atrodas. Bērni apgūst apkārtējo pasauli un iegūst pieredzi no apkārtējās vides - vienaudžiem, pieaugušajiem un viņu savstarpējām attiecībām; par lietām un to sakārtotību, sabiedrības un lietu mijiedarbību. Ja vide ir attīstoša, tad tajā bērns var būt pārveidotājs, pilnveidotājs, radītājs. Pretējā gadījumā gan bērns, gan vide ir statiski, sastinguši, tie viens otru nepapildina.
Bērns attīstās aktīvā darbībā. Tā jāorganizē individuāli, apakšgrupās un visai grupai kopā. Darbīgumam jābūt bērnu grupas dzīves pamatā. Bērnam pašam darbojoties jānonāk līdz secinājumam, atrisinājumam tā dažādās izpausmēs: atrast risinājumu, tā variantus, atainot, atrodot labāko variantu (zīmējumi, veidojumi, rokdarbi utt.), atrast skaidrojumu, noteikt sakarības un cēloņus, paredzēt, secināt. Visiem kopā - bērnam, skolotājam, skolotāja palīgam, vecākiem - jāmācās saprast, ka nav vienas pareizas atbildes. Atbilde cieši saistās ar individuālo pieredzi, un tā ir tik atšķirīga, cik atšķirīga ir pieredze.
Realizējot programmu, galvenais līdzeklis ir rotaļa - didaktiskā, kustību, tautas utt. Rotaļa aplūkojama no dažādiem aspektiem - gan kā bērna patstāvīga darbība, gan kā pieaugušo organizēta darbība. Galvenais ir rotaļu saglabāt kā bērnības neatņemamu sastāvdaļu, saglabāt kā pamatu personības un izziņas sfēras attīstības veicināšanai. Rotaļa rada bērnam emocionālu komfortu, līdzsvaru, apmierinājumu, prieka, brīvības un drošuma sajūtu. Rotaļa ļauj realizēt sevi, apjaust intelektuālās iespējas, veiklību. Rotaļādamies bērns attīsta uzmanību, uztveri, domāšanu, sajūtas, atmiņu, jaunradi, gūst plašu pārdzīvojumu spektru, pilnveido kustības. Rotaļas ir gribas attīstības skola. Rotaļas var būt apvienotas tematiski, sižetiski, bet tām ir jāpakļaujas konkrētiem izvirzītiem uzdevumiem. Jāmācās rotaļājoties!…
Darbs veidots kā izpēte par bērnudārzu ekaloģisko tīrību, teritorijas apzaļumošanu, interjēru, dizainu, lietvedību, saimniecības vadīšanu, krāsu nozīmi uz bērnu psihi, par budžetu.
- Ražošanas plānošanas, uzņēmējdarbības un vadīšanas prakse
- Ražošanas prakse "Uzņēmuma vadīšana"
- Saimniecības vadīšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ražošanas plānošanas, uzņēmējdarbības un vadīšanas prakse
Practice Reports for university14
-
Ražošanas prakse "Uzņēmuma vadīšana"
Practice Reports for university20
-
Ražošanas plānošana un vadīšana
Practice Reports for university11
-
Kvalifikācijas prakses atskaite uzņēmumā
Practice Reports for university26
-
Prakse SIA "Olympic Casino Latvia"
Practice Reports for university25