Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:128252
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  IEPAZĪŠANĀS AR UZŅĒMUMA DARBA ORGANIZĀCIJU    4
2.  MĀJAS APZAĻUMOŠANA UN FLORISTIKA    13
3.  DAŽĀDU TELPU IEKĀRTOŠANA    17
4.  TELPU UZKOPŠANA UN ĶĪMISKĀS TĪRĪŠANAS LĪDZEKĻI, TO UZGLABĀŠANA    20
4.1.  TELPU INVENTĀRS    24
4.2.  TELPU KAITĒKĻI    28
4.3.  IEKŠTELPU REMONTDARBI    29
4.4.  TEKSTĪLIJA UN PAKLĀJI TELPĀ    30
5.  DARBA LIKUMDOŠANA    31
6.  KRĀSA, STILS UN NOFORMĒJUMS    41
7.  LIETVEDĪBA    46
8.  DIZAINS UN INTERJERS    49
9.  TELPU IEKĀRTOŠANAS PRINCIPI UN UZKOPSANA    54
10.  KRĀSU MĀCĪBA UN KOMPOZĪCIJA    58
11.  SAIMNIEKOŠANAS MĀCĪBA    68
12.  SADZĪVES IEKĀRTAS UN TEHNIKA    72
13.  IEKŠTELPU REMONTDARBI    74
14.  ĒDIENU GATAVOŠANA, TEHNOLOĢIJA UN PASNIEGŠANA    75
15.  VIESU UŅEMŠANA UN APKALPOŠANA    83
Extract

Pirmsskolas izglītības mērķis ir attīstīt katra bērna aktivitāti (ētiski estētisko, intelektuālo, fizisko), veidojot iekšēju vēlmi izzināt apkārtējo pasauli un apgūt pieaugušo radīto pieredzi. Bērnā jāveido "ES" apziņa, kas balstīta uz savas rīcības, darbības, jūtu, vēlmju un interešu apzināšanu, uz savu spēju izpausmi aktīvā darbībā, ievērojot vispārcilvēciskās vērtības.
IEPAZĪŠANĀS AR UZŅĒMUMA DARBA ORGANIZĀCIJU
Ogres novada pašvaldības vispārējās pirmskolas izglītības iestāde „Strautiņs” atrodas Ogrē, Lapu ielā 9, LV-5001; e-pasts strautins@gmail.com. Iestāde dibinata 2005. gada 05. decembrī.
Pirmsskolas izglītības iestāde ’’Strautiņš’’ darbinieki strādā pēc gada sākumā sastādīta plāna. Bērnudārza ’’Strautiņš” darbības virzieni ir gatavošanās skolai.
Pirmsskolas iestādē ‘’Strautiņš’’ strādā 58 darbinieki, 30 no tiem ir pedagoģiskie darbinieki un 28 tehniskie darbinieki. Izglītības iestādes „Strautiņš” vadītāja ir Aiza Tīsa.
Bērnu kopējais skaits bērnu dārzā ir 229, 102 no tām ir meitenes, un 127 ir zēni. Ampēram 60% bērnu ziema slimo.
Pirmsskolas iestādē ‘’Strautiņš’’ ir 11 grupas. Mazo bērnu grupas sastāv no 16 bērniem grupā,bet lielāko bērnu grupas sastāv no 24 bērniem grupā.
Pirmsskolas izglītības iestādē ir jāsaglabā nacionālās kultūras vērtības (māksla, valoda, darba un sadzīves kultūra), tradīcijas. Jārada tautai raksturīgais garīgais klimats, veidojot viņa intelektuālo, estētisko un ētisko labklājību. Nacionālo minoritāšu bērniem jāveido izpratne par piederību Latvijas valstij.
Bērna attīstības pēctecības nodrošināšanā svarīga loma ir pirmsskolas izglītības iestādes un skolas saskaņotai darbībai.
Pirmsskolas izglītības programma pirmsskolas izglītības iestādēm ir mēģinājums pārveidot pedagoģisko darbu no ierastās zināšanas uz attīstības veicināšanu. Tā virza bērna attīstību uz veiksmīgu skolas gaitu sākumu.
Bērnudārza programmas mērķi ir:
virzīt bērna individuālos iespaidus uz apkārtējās pasaules uztveri kopsakarībās, uz iespēju to dažādi attēlot vārdos, krāsās, skaņās, kustībās, dziesmās, dejās utt.;
palīdzēt bērnam ticēt sev, apzināties sevi, gūt panākumus, izteikt sevi radošajā darbībā, būt saskarsmīgam, iejūtīgam, līdzjūtīgam.
Programma sastāv no divām daļām - attīstošo un izglītojošo (apkārtnes iepazīšanas) uzdevumu kopām. Programma nosaka pamatuzdevumus. Katra pirmsskolas skolotāja pienākums ir izveidot darbības programmu savai konkrētai bērnu grupai, ņemot vērā bērnu individuālos sasniegumus katrā jomā.
Programmas īstenošanā svarīga nozīme ir videi, bērna aktīvai darbībai un rotaļai.
Liela nozīme ir videi, kurā bērns atrodas. Bērni apgūst apkārtējo pasauli un iegūst pieredzi no apkārtējās vides - vienaudžiem, pieaugušajiem un viņu savstarpējām attiecībām; par lietām un to sakārtotību, sabiedrības un lietu mijiedarbību. Ja vide ir attīstoša, tad tajā bērns var būt pārveidotājs, pilnveidotājs, radītājs. Pretējā gadījumā gan bērns, gan vide ir statiski, sastinguši, tie viens otru nepapildina.
Bērns attīstās aktīvā darbībā. Tā jāorganizē individuāli, apakšgrupās un visai grupai kopā. Darbīgumam jābūt bērnu grupas dzīves pamatā. Bērnam pašam darbojoties jānonāk līdz secinājumam, atrisinājumam tā dažādās izpausmēs: atrast risinājumu, tā variantus, atainot, atrodot labāko variantu (zīmējumi, veidojumi, rokdarbi utt.), atrast skaidrojumu, noteikt sakarības un cēloņus, paredzēt, secināt. Visiem kopā - bērnam, skolotājam, skolotāja palīgam, vecākiem - jāmācās saprast, ka nav vienas pareizas atbildes. Atbilde cieši saistās ar individuālo pieredzi, un tā ir tik atšķirīga, cik atšķirīga ir pieredze.
Realizējot programmu, galvenais līdzeklis ir rotaļa - didaktiskā, kustību, tautas utt. Rotaļa aplūkojama no dažādiem aspektiem - gan kā bērna patstāvīga darbība, gan kā pieaugušo organizēta darbība. Galvenais ir rotaļu saglabāt kā bērnības neatņemamu sastāvdaļu, saglabāt kā pamatu personības un izziņas sfēras attīstības veicināšanai. Rotaļa rada bērnam emocionālu komfortu, līdzsvaru, apmierinājumu, prieka, brīvības un drošuma sajūtu. Rotaļa ļauj realizēt sevi, apjaust intelektuālās iespējas, veiklību. Rotaļādamies bērns attīsta uzmanību, uztveri, domāšanu, sajūtas, atmiņu, jaunradi, gūst plašu pārdzīvojumu spektru, pilnveido kustības. Rotaļas ir gribas attīstības skola. Rotaļas var būt apvienotas tematiski, sižetiski, bet tām ir jāpakļaujas konkrētiem izvirzītiem uzdevumiem. Jāmācās rotaļājoties!…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register