Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1) Rimi Latvia ir vadošais mazumtirdzniecības uzņēmums Latvijā, taču Baltijas mērogā Rimi ieņem otro vietu starp mazumtirdzniecības uzņēmumiem un Rimi Baltic tirgus daļa ir 15%, kas ir uz pusi mazāka tirgus daļa kā konkurējošā uzņēmuma Maxima tirgus daļa – 27%. Latvijā Rimi tirgus daļa ir ap 27%, kas dod pirmo vietu, Igaunijā ap 15%, kas dod ceturto vietu un Lietuvā vien ap 7%, kas dod piekto vietu.
2) Rimi, lai labāk spētu noteikt mazumtirdzniecības rādītājus, atsevišķi ir nodalījis mazumtirdzniecības biznesu no nekustamā īpašuma pārvaldīšanas biznesa, izveidojot atsevišķus saistītos nekustamā īpašuma uzņēmumus. Manuprāt, tas labāk palīdz nodalīt divas dažādus darbības virzienus, savukārt tas arī palielina administratīvo slogu, jo notiek starp kompāniju (intercompany) rēķinu izrakstīšana un administrācijas izmaksu piestādīšana no viena uzņēmuma otram.
3) Rimi ir izveidota spēcīga finanšu komanda un struktūra, kas plāno finanses un seko līdzi investīcijām un to izlietojumam. Tā kā Rimi un mātes kompānijā ir izveidota šāda struktūra, tad katru investīciju projektu par būtiskākām summām apskata un apstiprina dažādas komitejas, tas palīdz samazināt riskus, kas saistīti ar neprecīziem pieņēmumiem un aprēķiniem.
4) Uzņēmums, plānojot un prognozējot finanses, ir izveidojis mērķu uzstādīšanas pieeju un ir atteicies no ikgadējā budžeta sastādīšanas, kas, manuprāt, ir moderna uzņēmuma pamatā, jo netiek ierobežotas jaunas iespējas. Ja uzņēmumā tiek pierādīts, ka investīciju priekšlikums atmaksāsies, tad tas var tikt īstenots, neatkarīgi no tajā gadā plānoto investīciju apjoma.
…