Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:795930
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.03.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    1
I.  TEORĒTISKĀ DAĻA    4
  SKOLA UN SOCIĀLPEDAGOĢISKAIS DARBS , SOCIĀLĀ PEDAGOGA FUNKCIJAS, PAMATUZDEVUMI UN NEPIECIEŠAMĪBA    4
  JELGAVAS 4.PAMATSKOLAS SOCIĀLPEDAGOĢISKAIS RAKSTUROJUMS    10
  PROGRAMMA SOCIĀLPEDAGOĢISKAJAM DARBAM AR JELGAVAS 4.PAMATSKOLAS SKOLĒNIEM    15
  SOCIĀLĀ PEDAGOGA PROGRAMMA, ALGORITMS UN DARĪBAS ETAPI DARBAM AR SKOLĒNU ĢIMENI    17
  SOCIĀLĀ PEDAGOGA DARBA ALGORITMS AR NELABVĒLĪGU ĢIMENI    18
II.  PRAKTISKĀ DAĻA    22
  PRAKSES VIETAS NOSAUKUMS, STRUKTŪRA, ĪSS RAKSTUROJUMS UN DARBĪBAS MĒRĶI    22
  PROBLĒMSITUĀCIJA – TĀS IDENTIFICĒŠANA    24
  SOCIĀLAIS GADĪJUMS - RĪCĪBAS PLĀNS – 6 SOĻI    24
  5.C KLASES SKOLNIEKA SOCIĀLĀS PROGARMMAS APRŪPES MĒRĶIS UN UZDEVUMI    26
  SKOLNIEKA ESOŠĀS SITUĀCIJAS – PROBLĒMAS NOVĒRTĒJUMS    27
  SOCIĀLPEDAGOĢISKĀ METODE – LOMU SPĒLES, KĀ EFEKTĪVS PROBLĒMRISINĀŠANAS VEIDS    28
  SOCIĀLPEDAGOĢISKĀ METODE – KONSULTĀCIJAS UN PĀRRUNAS    32
  SOCIĀLPEDAGOĢISKĀ METODE – INDIVIDUĀLĀS NODARBĪBAS GRUPĀS    32
  PROBLĒMSITUĀCIJAS REZULTĀTU NOVĒRTĒŠANA UN ANALĪZE    34
  SECINĀJUMI    36
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS AVOTI    37
  PIELIKUMI    39
Extract

I.Teorētiskā daļa
SKOLA UN SOCIĀLPEDAGOĢISKAIS DARBS , SOCIĀLĀ PEDAGOGA FUNKCIJAS, PAMATUZDEVUMI UN NEPIECIEŠAMĪBA
Skola ir sabiedrības socializācijas instance. Izglītības sistēmas mērķis ir nodrošināt bērniem reālas iespējas kļūt par garīgi un fiziski attīstītu, izglītotu, brīvu un radošu personību. Tas nozīmē, ka skolai ir jāpalīdz bērnam attīstīties kvalitatīvi, sasaistot zināšanas, vērtības un normas.
Skolu uzdevumi ir:
Īstenot vispārējās izglītības programmas;
Organizēt un īstenot izglītības un audzināšanas procesu, kas nodrošina valsts pamatizglītības standartā noteikto mērķu sasniegšanu:
- veidot vidi cilvēka dzīves pašorganizācijas iemaņu ieguvei,
- sekmēt izglītojamā veselības nostiprināšanos,
- pilnveidot izglītojamā fizisko un garīgo attīstību,
- stimulēt izglītības motivācijas veidošanos,
- attīstīt spēju atbildēt par savas rīcības rezultātiem,
- nodrošināt sabalansētu mācību, darba un atpūtas ievērošanu.
Izvēlēties izglītošanas darba metodes un formas;
Sadarboties ar izglītojamo vecākiem, ģimeni, aizbildņiem, bāriņtiesu, soc.darbinieku, valsts un pašvaldības institūcijām un sabiedriskajām organizācijām, lai nodrošinātu obligātās pamatizglītības apguvi visiem skolas vecuma bērniem.
I.Plaude grāmatā „Sociālā pedagoģija” uzsver, ka Skolas uzdevums ir īstenot pedagoģiju, kas orientēta uz bērnu un jauniešu individuālajām spējām un interesēm. No otras puses, skola kā sabiedrības iestāde veic pienākumu nodrošināt tādu audzināšanas un izglītības darbu, lai sabiedrība attīstītos nākotnes perspektīvā. Skolas darba centrā gan atrodas mācības, tomēr vienlaikus svarīgi ir arī sadzīve daudzu gadu garumā. Tā ir kopējā dzīve ar daudziem dažādiem cilvēkiem, kuras laikā katrs skolēns iegūst lielo sociālo mācību pieredzi. [15.,79.]
Skolā bērnam sekmīgi apgūt sadarbības un saskarsmes prasmes nozīmē veidot pilnvērtīgu attieksmi pret valsti, sabiedrību, skolas darbiniekiem un ģimeni. Apgūstot saskarsmes un sadarbības prasmes ar dažādiem cilvēkiem bērns sekmīgāk sagatavojas patstāvīgajai darba dzīvei. Sadarbība ir divu vai vairāku cilvēku darbs uz kopīgu mērķi, saskaņotiem mērķa sasniegšanas līdzekļiem, tuvinātu novērtējumam un pašvērtējumam par sasniegtajiem rezultātiem. Sadarbība ir pieredzes pārņemšanas forma, iespēja labāko paraugu atdarināšanai, pašpieredzes atdarināšana ar jaunām zināšanām, prasmēm un attieksmēm.[18.,125.]
Tādēļ bērna sociālajā attīstībā sadarbība uzskatāma par pamatlīdzekli veiksmīgā audzināšanā. Sadarbība nav iedomājama bez saskarsmes ar vienaudžiem, kolektīvu, pedagogiem, ģimeni, kas ir bērna sociālā vide.
Sociālā vide ir uzvedības izpratnes pārbaudes lauks, jo sociālajā vidē gūtā pieredze ietekmē indivīdu rīcību. Sociālais pedagogs var izprast bērna uzvedību, novērojot tos grupas situācijās, jo viņu uzvedība ir jēgpilna vienīgi situācijas ietvaros.[7., 209.]
Pamatizglītības programmas īstenošanas galvenie uzdevumi ir - nodrošināt skolā katram
bērnam iespēju:
Apgūt valodas un matemātikas pamatprasmes, informācijas tehnoloģijas un vispārējās mācīšanās prasmes un iemaņas, kā arī citas prasmes;
Mācīties izprast, pārbaudīt un novērtēt savas iespējas dažādās jomās un attīstīt tās saviem dotumiem un interesēm atbilstošā jomā;
Gūt radošas darbības pieredzi;
Izkopt saskarsmes un sadarbības spējas;
Veidot pozitīvu attieksmi pret sevi un citiem, optimistisku skatu uz dzīvi un nākotni;
Attīstīt paškontroles un pašdisciplīnas spējas;
Veidot psiholoģiskā līdzsvara mehānismu;
Apgūt Latvijas un Eiropas kultūras mantojuma pamatus un izkopt savu kultūras identitāti;
Iegūt priekšstatu un izpratni par dabas un sociālajiem procesiem.
Sociālajam pedagogam skolā ir vairākas funkcijas. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1114515
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register