Organizācija ir kolektīvs ar identificētām robežām, normatīvu kārtību (reglamentu), noteiktu varas hierarhiju, ar komunikāciju un dalībnieku koordinācijas sistēmām (procedūrām); šis kolektīvs apkārtējā vidē eksistē uz patstāvīgiem pamatiem un nodarbojas ar darbību, kas parasti ir saistīta ar mērķu kopu; šī darbība dod rezultātus kā pašai organizācijai, tā arī tās dalībniekiem un sabiedrībai.[7,65].
Organizācija- cilvēku vai institūciju apvienība ar vienotu rīcības programmu, mērķi, uzdevumu.(Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca,2000.,114).
Organizācija ir cilvēku grupa, kas apzinīgi sadarbojas kopēja mērķa(mērķu) sasniegšanai. Lai cilvēku grupu uzskatītu par organizāciju, tai jāatbilst šādiem kritērijiem:
cilvēku grupas esamība, kuras dalībnieki strādā kopā ar nodomu sasniegt kopēju mērķi;
visiem ir viens mērķis( citiem vārdiem-vēlamais galīgais rezultāts), kuru visi grupas dalībnieki pieņem par kopēju.( Praude V., Beļčikovs J.,2001.,17).
Tātad, lai tiktu izpildīti organizācijas mērķi, visiem tās darbiniekiem ir jāstrādā pēc vienas noteiktas koncepcijas.
Organizāciju mērķi ir dažādi. Mācību iestāžu mērķis ir organizēt izglītības procesu, iekļaujoties noteiktos budžeta līdzekļu ietvaros.
Pirmsskolas izglītības iestāde ir iestāde, kurā īsteno pirmsskolas izglītību. Pirmsskolas izglītības iestādes ir vispārīgie un speciālie bērnudārzi un rotaļgrupas. Šīs iestādes var apmeklēt bērni no viena gada vecuma līdz mācību uzsākšanai skolā( ir pieņemts, ka ne ilgāk kā līdz 8gadu vecumam). (Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca, 2000., 132.).
Galvenais dokuments jebkurai izglītības iestādei ir IZGLĪTĪBAS LIKUMS. Pirmās nodaļas „Vispārīgo noteikumu” 18.pantā ir teikts: „Pirmsskolas izglītība ir izglītības pakāpe, kurā notiek bērna personības daudzpusīga veidošanās, veselības stiprināšana, sagatavošanās pamatizglītības ieguvei”.(Izglītības likums,1998.).
Kā norādīts Vispārējās Izglītības likuma V. nodaļas 20.pantā, pirmsskolas izglītības programmai ir jānodrošina izglītojamā sagatavošanu pamatizglītības apguvei, aptverot:
1)individualitātes veidošanos;
2)garīgo, fizisko un sociālo attīstību;
3)iniciatīvas, zinātkāres, patstāvības un radošās darbības attīstību;
4)veselības nostiprināšanu;
5)psiholoģisko sagatavošanu pamatizglītības ieguves uzsākšanai.
Pirmsskolas izglītību apgūst bērni līdz 7 gadu vecumam.(Vispārējās izglītības likums, 1999.).
Iestādes darbu vada, koordinē un uzrauga atbilstoši likumdošanai un nolikumiem, pirmsskolas iestādes vadītāja.…