Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
3,99
You save:
0,72 (18%)
Discounted price*:
3,27
Purchase
Add to Wish List
ID number:833871
Author:
Evaluation:
Published: 11.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Extract

Bērncentrētais mācību modelis sākas ar bērna tēla apjausmu, nevis ar mērķa apzināšanos. Tātad, galvenais ir bērns- bērns kā personība, bērns kā unikāla būtne ar atšķirīgu aktivitātes līmeni, ritmiskumu, ar atšķirīgām velmēm un interesēm.
Šobrīd pēc šāda mācību modeļa darbojas salīdzinoši nedaudz izglītības iestādēs Latvijā- “Soli pa solim” programma, Montesori un Valdorfpedagoģija. Bet tā kā šis bērntēls, metodoloģija un aktivitātes, ar kurām sekmēt bērna audzināšanu atbilstoši šim bērntēlam, tomēr atšķiras, tad katru šo teoriju apskatīšu atsevišķi, no katras programmas izmantojot sev pieņemamās metodes un to iespēju realizēt praksē.
“Soli pa solim”
“Soli pa solim” ir starptautiska programma, kas izveidota, balstoties uz pedagoģijas un psiholoģijas teorijām, ko izstrādājuši pasaulē ievērojami zinātnieki Ž.Piažē, Ļ.Vigotskis, E.Eriksons, un jaunākajiem atklājumiem par cilvēka smadzeņu darbību.
“Soli pa solim” pieejā svarīgākā ir tās filozofija: no katra tik, cik viņš var, un mazliet vairāk, turklāt nepiespiežot.
“Soli pa solim” galvenie principi ir:
Darbs aktivitāšu centros,
Individuāla pieeja,
Aktīva vecāku līdzdalība.
Šī programma tiek izmantota aizvien vairāk gan pirmsskolās, gan sākumskolās. Grupas telpa tiek sadalīta vismaz sešos aktivitāšu centros. Metodes, ar kādām bērnus iesaistīt grupas darbā, izvēlas atkarībā no tā, vai bērni ir vecumā līdz trim gadiem, no trim līdz septiņiem vai no septiņiem līdz desmit gadiem. Bērniem tiek dota pēc iespējas lielāka brīvība - audzinātāja iesaistās tikai tajā centrā, kurā vēlas iemācīt ko jaunu. Tātad, bērni mācās patstāvību. Skolotāja loma “Soli pa solim” klasē izpaužas mērķtiecīgā bērna darbības novērošanā un viņa attīstības individuālā plānošanā.
Aktivitāšu centri
Valodas centrā mazie iepazīst grāmatas, rotaļājoties mācās lasīt un rakstīt. Kur vien iespējams, grupā piestiprināti priekšmetu nosaukumi. Tā bērni atpazīst veselus vārdus un tikai pēc tam sāk mācīties lasīt pa burtiem. Mūsdienās, bērnu grāmatas ir tik interesantas, košas un dažādas, bērni ap tām pavada daudz sava brīvā laika. Katru nedēļu priekšplānā novietota literatūra atbilstoši nedēļas tēmai.
Matemātikas un manipulatīvo spēļu centrā bērni mācās salīdzināt, klasificēt, svērt savienot no daļām un atdalīt. Nodarbībās var izmantot visdažādākos materiālus. Ieteicams bērniem vairāk darboties ar dabas materiāliem piemeklējot tos atbilstoši nedēļas tēmai.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,80 €
Work pack Nr. 1130501
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Mana pedagoģiskā darba koncepcija”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/833871

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register