Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:147400
 
Evaluation:
Published: 03.03.2021.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
SECINĀJUMI
Varas atzaru dalīšanas principi diezgan konkrēti atspoguļoti Konstitūcijā
Krievijas Federācijas Konstitūcijā noteiktās prezidenta pilnvaras piešķir viņam lielāku kontroli pār valsts varas atzariem salīdzinājumā ar parlamentu. Prezidenta kontrole pār likumdevēja varu un izpildvaru ir lielāka nekā pārējo valsts varas atzaru savstarpējā kontrole, līdz ar ko Konstitūcijā noteiktās valsts varas orgānu kompetences var raksturot kā tendenci varas koncentrācijai prezidenta rokās
Krievijas Federāciju var raksturot kā prezidentālu valsti, jo atbilstoši konstitūcijā noteiktajam formāli izpildās pietiekam kritēriju, kas raksturo prezidentālu valsti - prezidents ir valsts galva, viņu ievēl tauta uz noteiktu laiku, prezidents veido un vada valdību

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
SECINĀJUMI
Krievijas Federācijas valsts varas dalīšana ir sarežģīta, jo vara jādala ne tikai starp valsts varas atzariem, bet arī starp federālajiem un federācijas subjektu valsts varas orgāniem.
Atbilstoši Konstitūcijā noteiktajam federāciju subjektu varas dalīšanas principi ir tādi paši kā federācijas līmenī
Krievijas Federācijas subjekti nav vienlīdzīgi, jo tikai republikām noteikts valsts statuss un tās var noteikt savu konstitūciju, valodu un pilsonību
Krievijas Federācijā tiesu varas institucionālajā dalīšanā ir atkāpes no vispārējiem principiem tiesu varas atzarā federālajā valstīs, proti, visām federācijas un federācijas subjektu tiesām ir viena Augstākā tiesa

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Priekšlikumi
Izvērtēt iespēju ieviest un lietderību priekšlikumam noteikt likumdošanas iniciatīvu Augstākajai tiesai. Augstākā tiesa savā darbībā “var izfiltrēt” trūkumus tiesiskajā regulējumā, kurus tā konstatē savas darbības ietvaros
Izvērtēt iespēju ieviest un lietderību priekšlikumam noteikt iespēju konstitucionālajai tiesai interpretēt konstitucionālās tiesību normas, neskarot jautājumus par likuma atbilstību konstitūcijai. Tas varētu būt noderīgi likumdošanas procesā, iespējams, atzinumu veidā, it īpaši ņemot vērā šā brīža likumdošanas procesa Latvijā kvalitāti, it īpaši likumu grozīšanu un vēlāk atgriešanos pie iepriekšējās likuma redakcijas

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1384675
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register