-
AAS "Baltikums" tirgus pozīcijas novērtējums
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Saturs | 2 | |
Ievads | 3 | |
1. | Mikro, makro vides analīze | 4 |
1.1. | Uzņēmuma raksturojums | 4 |
1.2. | Konkurējošo Latvijas apdrošinšānas uzņēmumu raksturojums | 5 |
1.3. | Situācija Latvijas apdrošināšanas tirgū | 7 |
1.3.1. | Mikro vides analīze | 7 |
1.3.2. | Makro vides analīze | 10 |
2. | Nozares analīze | 11 |
3. | Konkurences analīze | 13 |
4. | SVID (SWOT) analīze | 14 |
5. | Mērķtirgus noteikšana | 16 |
5.1. | Segmentēšana | 16 |
5.2. | Mērķtirgus noteikšana | 17 |
6. | Uzņēmuma “Veiksmes atslēga” | 18 |
7. | Pircēju rīcības modelis | 19 |
8. | Uznēmuma rīcības plāns | 21 |
Secinājumi un priekšlikumi | 23 | |
Priekšlikumi | 24 | |
Pielikumi | 26 | |
Izmantotā literatūra | 31 |
Apdrošināšana ir konservatīvs un uz uzticību balstīts bizness, kurš ir finansu industrijas sastāvdaļa un kurš ieņem nozīmīgu lomu valsts ekonomikā, tādēļ šai finansu un kredīta kategorijai ir jāvērš liela uzmanība no valsts uzraudzības un likumdošanas puses. Svarīgi atzīmēt apdrošināšanas tirgus piedāvājuma un pieprasījuma sabalansētību, kas stimulē apdrošināšanas sabiedrību darbību, t.i., fondu veidošanu un izlietošanu, nodrošinot to dalībnieku drošību un aizsardzību pret neparedzētiem gadījumiem viņu dzīvēs.
Latvijā ir vairāki uzņēmumi, kuri nodarbojas ar apdrošināšanas pakalpojumiem, un apdrošināšana mūsdienās gandrīz nevienam vairs nav nekas svešs un nepazīstams. Katrs no mums kaut reizi, taču pat neapzināti ir saskāries ar to. Apdrošināšanas interese mums sākas ar vajadzību saglabāt to, kas mums pieder, gan materiālo, gan garīgo vērtību. Lai saglabātu šis vērtības, ir jāveic noteikti pasākumi, lai novērstu to bojāeju vai daļēju sabojāšanu, un tas viss saistās ar apdrošināšanu. Apdrošināšanas sabiedrības piedāvā plašu apdrošināmo risku veidus. Tie ir riski, kuriem ir svarīga nozīme mūsu sociālajā, ekonomiskajā un politiskajā dzīvē. Lai apdrošināšanas sabiedrības varētu veiksmīgi darboties ir izveidota inspekcija, kas tās uzrauga un seko to finansiālajai darbībai.
Gada projekta temats ir uzņēmuma „AAS Baltikums” tirgus pozīcijas novērtējums Valmierā”, kurā tiek aprakstīti apdrošināšanas AAS „Baltikums” tirgus pozīcijas, rīcības plāns uzņemuma mērķu sasniegšanai.
Gada projekta mērķis ir apskatīt un analizēt apdrošināšanas pakalpojumu tirgus stāvokli, novērtēt uzņēmuma pakalpojumu līmeni, izanalizēt draudus un iespējas, kā arī sniegt priekšlikumus uzņēmuma stāvokļa uzlabošanai.
Šī gada projekta galvenais mērķis ir izanalizēt AAS “Baltikums” patreizējās tirgus pozīcijas un izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma attīstībai.
Šī mērķa sasniegšanai ir izvirzīti vairāki uzdevumi:
veikt AAS “Baltikums” mikro un makro vides analīzi;
veikt nozares analīzi;
veikt konkurences analīzi;
veikt SVID analīzi;
noteikt uzņēmuma mērķtirgu;
aprakstīt pircēju rīcības modeli;
sastādīt uzņēmuma rīcības plānu uzņēmuma mērķu īstenošanai.
Darba uzdevumu un mērķu sasniegšanai tiks izmantotas vairākas mācību grāmatas un uzņēmuma dati, kā arī iepriekš gūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas šajā darbības sfērā.
Uzdevumu izpildei darbā izmantotas dažādas pētījumu metodes - Portera piecu spēku modelis, Bostonas konsultantu grupas matrica.
Gada projekta izstrādes gaitā nācās sastapties ar ierobežojumiem, kuru dēļ darbam ir virspusējā nozīme.
Ierobežojumi ir:
nepietiekošs datu daudzums par uzņēmumu, tika sniegta tikai aptuvena informācija;
atvēlētais laiks bija nepietiekošs detalizētai darba izstrādei;
nepietiekoši statistikas un apkopojošie dati par citiem tirgu dalībniekiem.…
Apskatīts un analizēts apdrošināšanas pakalpojumu tirgus stāvoklis, novērtēts uzņēmuma pakalpojumu līmenis,SVID analīze, kā arī sniegti priekšlikumi uzņēmuma stāvokļa uzlabošanai.Izmantotasdažādas pētījumu metodes - Portera piecu spēku modelis, Bostonas konsultantu grupas matrica.Ir izstrādātas klientu un potenciālo klientu aptaujas anketas.
- AAS "Baltikums" tirgus pozīcijas novērtējums
- Pārapdrošināšana. Latvijas apdrošināšanas tirgus attīstība
- Uzņēmuma SIA "Sky Building" reklāmas veidi un to novērtējums
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma SIA "Sky Building" reklāmas veidi un to novērtējums
Research Papers for university30
-
Pārapdrošināšana. Latvijas apdrošināšanas tirgus attīstība
Research Papers for university6
-
Tirgus segmentēšana Latvijas četru zvaigžņu viesnīcās
Research Papers for university25
-
Pircēju tirgus izpēte un potenciālo pircēju un pirkšanas apjoma prognozēšana uzņēmumā SIA "X"
Research Papers for university11
-
Interneta reklāma un tās novērtējums
Research Papers for university7