Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:992064
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Adaptēšanās būtība un tās saistība ar personības attīstību    4
1.1.  Adaptācijas jēdziena izpēte    4
1.2.  Ieskats attīstības teorijās    5
2.  Kulturizācija un socializācija kā cilvēka darbības pamatprocess    9
3.  Gatavība skolas gaitu sākumam    11
4.  Ģimene kā atbalsta punkts    12
5.  Adaptācijas perioda jēga un nozīme skolā    15
6.  Skolotāja loma adaptēšanās veicināšanā    16
  Secinājumi    18
  Izmantotā literatūra    19
Extract

Cilvēks ir sociāla būtne, kas saistīta ar sabiedrību un atrodas nepārtrauktā saskarsmē. Tāpēc būtiski ir apzināties sociālās adaptācijas nozīmi.
Adaptācija ir visai plašs jēdziens, kas apzīmē organisma pielāgošanos videi, lai saglabātu izdzīvošanai svarīgo līdzsvaru. Adaptācijas procesā indivīds pieņem grupā izveidojušās uzvedības normas, vērtības, darbības un saskarsmes paņēmienus.
Adaptācijas problēmu pētījuši mediķi, pedagogi, psihoanalītiķi. A Ādlers uzsver, ka bērni jāaudzina tā, lai viņi prastu pielāgoties sabiedriskajai dzīvei. E. Eriksons, L. Kolbergs, I. Pavlovs, K.G.Jungs adaptācijas periodu analizējuši, ņemot vērā bērna temperamentu. No tā, cik veiksmīgi noritējusi adaptācija , atkarīga turpmākā attīstība. K.G.Jungs uzskata, ka adaptācija vienmēr ir pielāgošanās attiecības starp subjektu un objektu.
Adaptācija ir viens no centrālajiem jēdzieniem Ž.Ž.Piažē kognitīvās attīstības teorijā. Svarīgs Ž.Ž. Piažē teorijas ieguldījums ir ideja , ka attīstības gaitā notiek nemitīga adaptācija jeb pielāgošanās videi.[4;143]
Adaptācija nav pasīvs process, pakļaušanās vides apstākļiem, bet gan aktīvas kompleksas norises ( tādas, kas ir virzītas uz organisma nelabvēlīgu, neadekvātu vides faktoru pārvarēšanu).[4;104 ]
No organizētās un pierastās ģimenes vai bērnu dārza vides bērni nonāk pilnīgi jaunos apstākļos, vecuma ziņā daudzveidīgā skolas vidē, rotaļu vietā piedāvā sistēmātisku garīgu darbu.
atsaucību. No tā izriet bērna objektīvo grūtību iespējamais rezultāts – nevēlēšanās iet skolā, kā arī uzvedības problēmas.
Zinātnieki atzīmē, ka adaptācijas grūtības, izmaiņas bērna uzvedībā ir novēršamas. Svarīgi ir, kā organizē adaptāciju, kā ģimene sagatavo bērnu jaunajiem apstākļiem, kā skolotāji pārzin un ņem vērā individuālās nervu darbības īpatnības un ar to saistīto uzvedību.
Pētījuma objekts: adaptācijas process skolā.
Pētījuma priekšmets: adaptēšanās grūtības sākumskolas vecuma bērniem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1197535
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register