Kāpēc administratīva procesa tiesības ir publisko tiesību nozare
1. Administratīva procesa tiesībām ir savs izpētes objekts
Adm. procesa tiesības pēta:
publiski tiesiskas attiecības , kurās viens subjekts ir publiskas varas nesējs, tieša vai pastarpinātas pārvaldes iestādes, struktūrdaļas un amatpersonas un otrs subjekts ir privāto tiesību subjekts, kas var būt fiziska vai juridiska persona vai personu apvienība; attiecības starp šiem subjektiem ir varas un pakļautības attiecības, neatkarīgi no tā vai attiecības reglamentē tiesību akts vai publisko tiesību līgums (sk. Valsts pārvaldes ieķertas lik.). Publisko tiesību līgumā var būt dots deleģējums privāto tiesību subjektam izdot adm. aktu Parastā kārtībā iestāde var izdot administratīvo aktu un tas balstās uz normatīvo aktu, šeit pirmo reizi pakļautība izpaužas kā adm. aktam ir jāpakļaujas normatīvam aktam, bet privāto tiesību subjektam ir tiesības to apstrīdēt un pārsūdzēt.
attiecības, kas saistītas ar procedūrām, kā var apstrīdēt doto adm. aktu vai iestādes faktisko rīcību. Jāatceras, ka amatpersonas lēmums nav pārsūdzams, apstrīdēt to var, bet pārsūdzēt nē.
attiecības saistītas ar adm. akta vai faktiskas rīcības pārsūdzēšanu tiesā
Administratīva procesa tiesību objekts ir administratīvi procesuālas attiecības, kurās tiek realizēta tiesas kontrole par adm. iestāžu darbību .
Jautājumi: kas ir adm., publiskas pārvaldes, adm. procesa lik. Ierakstīta iestāde? Vai pašvaldības domes lēmums ir adm. akts vai nē?
Visos trijos attiecību grupējumos, ka pirmā problēma ir vispārējais un speciālie likumi – lēmums par sodīšanu ir adm. akts – to pieņem pēc speciāla likuma, bet tā pārsūdzēšana notiek pēc Adm. procesa likuma.…