Savā darbā es rakstīšu par valsts pārvaldes akitem,to iedalījumu un izstrādāšanu,kā arī par pieņemšanas kārtību.
Pārvaldes akti satur sekojošas pazīmes:
aktu pieņem administratīvi tiesisko attiecību subjekts,realizējot valsts pārvaldi,
pārvaldes akta saturam un būtībai jāatbilst tiesību normām,
pārvaldes akti satur vienpusēju gribas izpausmi,
rada attiecīgas juridiskas sekas.
Valsts pārvaldes aktu pieņemšana ir pārvaldes institūciju un amatpersonu galvenā pārvaldes juridiskā forma.Pārvaldes aktu izdošanas tiesības ir prerogatīvas valsts pārvaldes institūciju tiesības.Pārvaldes aktam ir jāatbilst arī augstākstāvošu institūciju aktiem.
Valsts pārvaldes aktiem ,atšķirībā no tiesu sistēmas aktiem,ir rakstuŗīga pozitīvā iezīme, kas nozīmē, ka tie regulē tādas attiecības, kas rada labvēlīgas sekas šim subjektam. Ievērojot varas dalīšanas principu ar valsts pārvaldes aktu nevar atcelt nevienu tiesas lēmumu, kā arī Saeimas
lēmumu. Savukārt valsts pārvaldes akts var padarīt par spēkā neesošu, tiesa. Satversmes tiesa var atcelt valsts pārvaldes normatīvos
aktus, bet pārējās tiesas civilprocesa kārtībā var atzīt par nelikumīgiem individuālā rakstura administratīvos aktus.
Valsts pārvaldes aktu spēkā esamību, likumību lietderību tiesa var ietekmēt caur blakus lēmumiem.1
Valsts pārvaldes akti ir uz likuma pamata vienpusējās gribas izpausmes kārtā izpildvaras subjekta izdots juridisks dokuments uz kura pamata vai kurš rada, groza vai izbeidz administratīvi tiesiskās attiecības valsts pārvaldes sferā.
Politiskie un juridiskie valsts pārvaldes akti
Politiskie valsts pārvaldes akti:
koalīcijas līgumi,
valdības deklerācijas,
Juridiskos valsts pārvaldes aktus iedala:
pēc satura-tie ir tādi akti,kuri nosaka,groza vai atceļ tiesību normas.Šādi normatīvie akti ir vispārēja rakstura un neattiecas uz konkrētiem indivīdiem.…