Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:649215
Evaluation:
Published: 11.01.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Time period viewed: 2015.g. - 2016.g.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  PAŠVALDĪBU REFORMU TEORĒTISKAIS ASPEKTS    6
1.1.  Administratīvo teritoriju iedalījums    8
1.2.  Pašvaldību nostiprināšana Satversmē    9
2.  ADMINISTRATĪVI TERITORIĀLO REFORMU NORISE LATVIJĀ    13
2.1.  Reformas pēc neatkarības atjaunošanas    14
2.2.  2009. gada Administratīvi teritoriālā reformas    15
3.  2020. GADA ADMINISTRATĪVI TERITORIĀLĀS REFORMAS    17
3.1.  Novadu apvienošanās    19
3.2.  Sadarbības teritorijas    21
  Secinājumi un priekšlikumi    23
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    25
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
1. Secinājums. Jautājumos par reformām, lai arī likums noteica to ka, izveidojot vai likvidējot noteiktas teritorijas, bija jāizvērtētas valsts un pašvaldības iedzīvotāju intereses- toties tas būtiski netika ņemts vērā. Administratīvajos centros varas akumulācija notiek augstākajā līmenī. Administratīvi teritoriālo reformu likuma 13. pants noteica to, ka veicot administratīvi teritoriālo reformu, attiecīgās vietējās pašvaldības noskaidro iedzīvotāju viedokli par novada izveidošanu. 2008. gada 31. decembrī likums zaudēja savu spēku, kā rezultātā stājās spēkā Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likums, kurš attiecīgi regulēja jaunizveidoto novadu un pašvaldību darbību.
1. Priekšlikums. Autore iesaka papildināt Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 6. panta otro daļu ar 4.punktu,kas skanētu sekojoši- “Izveidojot vai likvidējot republikas pilsētu, kā arī grozot tās robežu, izvērtē valsts un pašvaldības iedzīvotāju intereses un ieinteresēto pašvaldību lēmumus.” Kā arī papildināt Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 7.panta otrās daļas 7.punktu- “Izveidojot vai likvidējot novadu, kā arī grozot tā robežu, izvērtē valsts un pašvaldības.”
2. Secinājums. Līdzekļu trūkuma un nepietiekamas administratīvās spējas dēļ pašvaldības neveic vairākas pastāvīgās funkcijas. Eiropas vietējo pašvaldību hartas 9.pants nosaka vietējo varu finansu resursu izlīdzināšanu, bet pašvaldības mūsdienās darbojas savās interesēs. Vēl vēlētos piebilst, ka no Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 6. un 7. panta izriet, ka Latvijas Republikā ir divi vietējo pašvaldību veidi, tas ir, republikas pilsētu pašvaldības un novadu pašvaldības, toties likums Par pašvaldībām regulē tikai novadu pašvaldības darbības tiesisko regulējumu. Respektīvi no likuma var interpretēt to, ka pašvaldību finanšu izlīdzināšana neattiecas uz republikas pilsetu pašvaldībām.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register