SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Referāta ‘’Administratīvo tiesību norma’’ secinājumi iegūti balstoties uz šādām zinātniski pētnieciskām metodēm: salīdzinošo, izzinošo un analītisko. Referāta izstrādes laikā tika iegūti šādi secinājumi:
1. Tiesību normu jēdzienu klāsts ir plašs, kas liedz skaidri saprast, kas īsti ir tiesību norma. Līdz ar ko autors uzskata, ka juridiskajā literatūrā ir nepieciešams izveidot vienu konkrētu galveno tiesību normas jēdzienu. Piemēram, tiesību norma ir uzvedības noteikums, kas aizsargā tiesiskās attiecības, nosaka uzvedības robežas visiem sabiedrisko attiecību dalībniekiem.
2. Administratīvo tiesību normu skaits ir salīdzinoši lielāks par citu tiesību nozaru normām. Līdz ar ko var secināt, ka administratīvo normu piemērošana ir daudz sarežģītāka. Risinājums, lai samazinātu sarežģītības pakāpi ir, administratīvo normu sadalījums sīkākās vienībās, dodot katrai vienībai nosaukumu. Tādejādi pārskatot juridisko literatūru, normu iedalījums atvieglos darbu normu piemērotājam.
3. Latvijā tiesību normai ir augtāka prioritāte, kaut arī normu var piemērot noteiktā juridiskajā situācijā, bet princips ir piemērojams noteikta skaita gadījumos. Līdz ar ko principu piemērotājs ir ierobežots un viņam ir jāpiekāpjas. Pētot LR likumus ir skaidri redzams, kad tiesību principam ir dota prioritāte, piemēram, civillikuma 5. Pants - Kad lieta jāizšķir pēc tiesas ieskata vai atkarībā no svarīgiem iemesliem, tad tiesnesim jāspriež pēc taisnības apziņas un vispārīgiem tiesību principiem. Līdz ar ko, var secināt, ka tiesību principiem ir jābūt līdzīgam piemērošanas spēkam.
…