Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:872875
Author:
Evaluation:
Published: 16.12.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Administratīvo tiesību jēdziens   
2.  Administratīvo tiesību priekšmets   
3.  Administratīvo tiesību pētīšanas matodes   
4.  Administratīvo tiesību sistēma   
5.  Administratīvo tiesību normu sistematizācija   
5.1.  Administratīvo tiesību normu inkorporācija   
5.2.  Administratīvo tiesību normu kodifikācija   
6.  Administratīvo tiesību normu sistematizācija un to saskaņošana ar Eiropas savienības administratīvajām tiesību normām   
7.  Administratīvo tiesību normu sistematizācijas problēmas Latvijas Republikā   
8.  Sistēmas īpatnības   
Extract

1. Administratīvo tiesību jēdziens.

Administratīvās tiesības vēsturiski radās līdz ar valsti. Valsts attīstība sekmēja administratīvo tiesību attīstību un tās kalpoja valsts un sabiedrības savstarpējo attiecību regulēšanai. Valsts noteica administratīvās tiesības, bet arī tiesības noteica valsts virzību. Administratīvās tiesības kā sabiedrisko attiecību regulators visās valstīs ir ieņēmušas un turpina ieņemt vienu no vadošajām vietām citu tiesību nozaru vidū. Un tas ir objektīvi nosacīti, jo nav citas iespējas kā realizēt likumdevēja gribu, kas izteikta likumos. Tikai, izpildot likumos paredzēto, realizējot izpildvaru, ir iespējams sakārtot attiecības, lai nodrošinātu valsts, sabiedrības un individa attīstību tiesiskā valstī.
Valsts varas līdzsvarošanas princips nosaka, ka valsts varu veido: likumdošanas vara, kas veic likumdošanas darbu; tiesu vara, kas veic jurisdiktīvo darbu; izpildvara, kas veic administratīvo darbu.
Izpildvaru pēta administratīvās tiesības.
Pamatojoties uz iepriekš minēto, var teikt, ka administratīvās tiesības ir sabiedrisko attiecību apvienojums, kuras rodas izpildvaras organizācijas un darbības procesā. Administratīvās tiesības var saukt arī par juridisko formu, vadīšanas (pārvaldes) modeli, kas nostiprina juridisko nevienlīdzību starp pārvaldes attiecību subjektiem (“priekšnieks” – “padotais”). Vienkāršoti – pārvaldīšanas, vadīšanas tiesības.
Lai arī valsts vara ierobežo cilvēka tiesības, bet tomēr tā nav patvaļīga vardarbība, jo to ierobežo nepieciešamība ievērot cilvēka tiesības. Valsts ir radīta, lai nodrošinātu cilvēku brīvu politisku, ekonomisku un garīgu esamību.
Svarīgākie faktori, kas nosaka leģitimitāti ir valsts režīma, elites mērķu, principu un darbības līdzekļu atbilstība sabiedrības vērtībām, tradīcijām, kas rod (vai arī nerod) savu atspoguļojumu likumos un to realizācijā. Leģitimitāte ir sabiedriskā konsensua1 veidošanas nosacījums, kad starp valsts varu, no vienas puses, un sabiedrības vairākumu – no otras puses, veidojas saskaņa, relatīva vienprātība, apmierinātība vai kompromiss.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register