Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:690577
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.06.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Agresivitātes būtība un tās raksturojums    3
2.  Agresivitātes klasifikācija psihologu darbos    4
3.  Agresivitātes izpausmes veidi    5
4.  Agresivitātes cēloņi un teorijas    6
5.  Agresija un vardarbības modeļi    9
6.  Bērna uzvedības dīvainību cēlonis no 4 līdz 6 dzīves gadam    9
6.1.  Attiecību traucējumu novēršana vai izvairīšanās no tiem    10
7.  Agresivitātes rašanās cēloņi pirmskolas vecuma bērniem    10
7.1.  Attiecības ģimenē    10
7.2.  Attiecības ar vienaudžiem    11
7.3.  Masu mēdiji    11
8.  Agresivitātes izpausmes pirmskolas vecuma bērniem    11
8.1.  Bērna agresija un pretoties nespējīgi vecāki    12
8.2.  Bērna agresija un agresīvi vai stingri vecāki    12
9.  Vispārējās pamatnostādnes    13
10.  Agresivitātes novērošana    14
10.1.  Agresīva izturēšanās ir jāapgūst    15
10.2.  Izturēšanās priekšlikumi bērna agresivitātes gadījumos    16
Extract

1. Agresivitātes būtība un tās raksturojums

Agresija (tulk. no latīņu val. agqredi – uzbrukt) ir individuāla vai kolektīva uzvedība, kas ir virzīta uz fiziskā un psiholoģiskā ļaunuma radīšanu citiem cilvēkiem, vai darbība, kas ir vērsta uz cilvēku grupas iznīcināšanu. Lielākajā daļā agresija rodas kā subjekta reakcija uz frustāciju un tiek pavadīta ar atbilstošiem emocionāliem stāvokļiem – dusmām, naidīgumu un citu.
Agresijas definējumi ir daudzveidīgi.
Bioloģija māca, ka agresija ir fundamentāla katras dzīvas būtnes īpašība. Tas rāda, ka gan dzīvniekiem, gan cilvēkiem agresija ir saistīta ar instinktu. [1]
Agresija savā fundamentālajā nozīmē ļauj organismam izmantot apkārtējo vidi savu vitāli svarīgo vajadzību apmierināšanai: šajā nozīmē agresija ir normāla.
Z.Freids savā instinktu teorijā nosauc 2 fundamentālus instinktus:
1) Dzīvības instinkts, kas izpaužas seksuālajā instinktā;
2) Nāves instinkts, kas ir agresīvi impulsi un destruktīvas tendences, ko tie pauž.
Anna Freida saka: “Bērnam ir raksturīga šo divu instinktu saplūsme vai paralēlisms. Seksuālie impulsi gūst spēku agresīvajos impulsos, tāpēc seksuālie instinkti sniedz mērķi. Tādējādi agresīvajiem spēkiem tiek laupītas to postošās sekas, tie orientējas uz dzīvību (sekss), nevis uz iznīcināšanu (nāve). “ [1]
Bass (Buss, 1961) agresiju definē kā jebkuru darbību, kas satur draudus vai nu kaitniecību citiem cilvēkiem.
Zillmanns (Zillmann, 1979) ierobežo agresivitātes termina lietošanu, saprotot ar agresiju iespēju nodarīt citiem fiziskus bojājumus.
Pētnieku vairākums mūsdienās par agresiju uzskata jebkuru darbību, t.i. uzvedības formu, kas ir mērķtiecīgi virzīta uz citas dzīvas būtnes apvienošanu indivīdu pazemošanu, iznīcināšanu vai kaitniecības nodarīšanu pretēji tās vēlmēm. [4]

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register