Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:228813
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Marijas Montessori dzīve, pedagoģisko uzskatu attīstība un alternatīvo izglītības teoriju idejas    4
2.1.  Marija Montessori- brīvās audzināšanas teorijas pārstāve    6
3.  Rūdolfs Šteiners un viņa alternatīvā pedagoģija    7
3.1.  Valdorfskolas būtība    8
4.  Selestins Frenē un viņa alternatīvā pedagoģija    9
Extract

Vārds alternatīvā pedagoģija/izglītība nozīmē vairāku personību devumu pedagoģijā, kuru raksturo kā kaut ko oriģinālu, nebijušu, nozīmīgu visā pasaulē. Mans mērķis bija iepazīt dažas no šādām izcilām personībām, kā, piemēram, Marija Montessori, Rūdolfs Šteiners un Selestins Frenē. Ko viņi ir paveikuši izglītības jomā?
Marija Montessori radīja jaunu praksi- Montessori metodi. Atvēra bērnunamu. Montessori uzskatīja, ka bērns ir svēts, dievišķs radījums. Piedāvāja bērnam brīvību, pēc viņa vēlēšanās darboties ar dažādiem didaktiskiem materiāliem.
R.Šteiners izstrādāja Valdorfpedagoģiju. Mūsdienās pastāv apmēram 600 Valdorfskolas visā pasaulē. Tās dod dažādību izglītības sfērā, taču, manuprāt, bērnam vairāk iemāca dzīvi uztvert mākslinieciskā veidā nevis reālajā. Pārāk liela brīvība skolēniem un tas, ka nepastāv vērtējums atzīmju izteiksmē, bērnam neuzliek nekādus pienākumus. Bērni nekonkurē savā starpā, no vienas puses tas ir labi, nepastāv aprunāšana kolektīvā, kurš labāks, kurš ne, taču no citas puses tas ir slikti, jo bērns netiecas izcelties citu vidū kā labākais. Konkurence uzliek bērnā gribēšanu izcelties, gūt panākumus. Pastāv arī daudz pozitīvā šajās skolās. Bērni ātrāk apgūst svešvalodas, rokdarbus izpilda gan zēni, gan meitenes utt.
S.Frenē bija par bērna personības brīvību attīstību, par dialogu starp skolēnu un skolotāju. Tas, manuprāt, ir ļoti svarīgi, jo ar dialogu palīdzību var panākt bērna sapratni par dzīvi utt., un iegūt uzticēšanos un nodibināt savstarpējo kontaktu. 1935.gadā Frenē nodibināja (pēc Hermaņa Lītsa parauga) audzināšanas iestādi skaistā lauku apvidū, kura iekārtoja gan rotaļu laukumus, peldbaseinu, gan darbnīcas, lai, bērniem darbojoties, atklātos viņu radošās spējas.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register