Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:945623
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.02.2021.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Alumīnijs un tā iegūšanas vēsture    4
2.  Alumīnija ieguves vietas un lielākie ražotāji    7
3.  Lielākās alumīnija patērētājvalstis    10
4.  Alumīnija patēriņš pa nozarēm pasaulē    12
5.  Alumīnijs - biržas prece    13
  Kopsavilkums    17
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    20
Extract

KOPSAVILKUMS
Alumīniju lieto dažādās tautsaimniecības nozarēs, šis metāls tiek uzskatīts kā viens no jaunākajiem, ko cilvēce ir atklājusi, tā kā dabā, tīrā veidā tas nav sastopams, tā iegūšana tiek iezīmēta ar 19. gadsimtu, pateicoties ķīmijas un elektroenerģijas attīstībai.
Lai ražotu alumīniju, ir nepieciešams iegūt boksītu, pārstrādāt to par alumīnija oksīdu un nogādāt uz alumīnija rūpnīcu. Lielākās boksīta rezerves pasaulē ir koncentrētas tropu un subtropu joslās, tāpēc arī pamata ieguves apjomus nodrošina tādas valstis kā Dienvidaustrumu Āzija, Āfrika, Latīņamerika un Austrālija.
Alumīnija tirgus tiek iedalīts sekojoši, primārā alumīnija un tā sakausējumu ražotāji – upstream, alumīnija produkcijas ražotāji - downstream un alumīnija produkcijas ražošana, izmantojot otrreizējo pārstrādi.
Pēc ražošanas apjomiem 2014. gadā pasaulē lielākie trīs alumīnija ražotāji ir Krievijas kompānija “UC Rusal”, ieņemot 13,2 % lielu tirgus daļu ar saražotiem 3,60 mlj. tonnu alumīnija. Otrajā vietā ir Ķīnai piederošā kompānija “Chalco” ar 12,4 % lielu tirgus daļu un saražotiem 3,38 mlj. tonnu alumīnija. Trešajā vietā ir britu-austrāliešu koncerns “Rio Tinto” ar 12,3 % lielu tirgus daļu, tikai mazliet atpaliekot no “Chalco”, ražošanas apjomi 2014. gadā bija 3,36 mlj. tonnu.
Mūsdienās globālo alumīnija patēriņa tirgu var iedalīt divās daļās: Ķīna un pārējās valstis. Pēdējo desmit gadu laikā Ķīna ir demonstrējusi fenomenālus ekonomiskās attīstības tempus, tai skaitā kļūstot par lielāko alumīnija ražotāju un patēriņa valsti. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register