-
Argumentējošās metodes
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | LIETIŠĶĀS KOMUNIKĀCIJAS JĒDZIENS | 4 |
2. | ARGUMENTĀCIJAS TEHNIKA | 6 |
3. | DISKUSIJAS JĒDZIENS UN BŪTĪBA | 8 |
4. | DISKUSIJAS VEIDOŠANA | 10 |
5. | DISKUSIJAS METODE | 12 |
Izmantotā literatūra | 14 |
5. DISKUSIJAS METODE
Kā jau ievadā tika minēts, tad viena no efektīvākajām metodēm argumentēšanas prasmju (noformulēt un izteikt pamatotu viedokli) attīstīšanai ir diskusija. Diskusijas metodes ir daudz un dažādas un, lai pēc iespējas precīzāk atspoguļotu darba autores pieredzi argumentēšanas prasmju attīstīšanā ar diskusijas metodi Latvijas un pasaules vēstures stundās vidusskolēniem, šī darba nodaļa ir veltīta diskusijas metožu teorētiskam apskatam un pamatojumam par praksē izmantotajām diskusijas metodēm. Diskusijas ir vienas no sarežģītākajām mācīšanas metodēm, taču tās ļauj sasniegt būtiskus rezultātus, pirmkārt –attīstīt kritiskās domāšanas prasmes, kas viennozīmīgi ir pamats prasmīgai argumentēšanai, otrkārt –dziļāk un precīzāk formulēt savu viedokli un idejas, padziļināti pētīt un izvērtēt dažādas koncepcijas (The Teaching Center, Washington University in St. Louis). Kā arī diskusijā balstīta mācīšana ļauj attīstīt un iegūt nozīmīgas prasmes, kuras nepieciešams katrā mācību priekšmetā un dzīvē kopumā, teksta lasīšana ar izpratni, komunikācijas prasmes (Henning J. E., 2.lpp), prasmi izteikties, pamatojot savu viedokli ar spriedumu, kas balstās uz faktiem, loģiku, definīcijām, jēdzieniem un principiem, nostiprināt pozitīvu attieksmi pret kopdarbību, ļaut skolas darbam līdzināties reālās dzīves uzdevumiem, dot skolēniem iespēju mācīties no citiem.( Geidžs N. L., Berliners D. K. (1999))
Diskusijas metodes paredz ļoti kompleksu, skolēnus iesaistošu, aktīvu mācību procesu, kur tikpat nozīmīga, kā pati diskusija, ir sagatavošanās diskusijai un tikai precīzi ievērots viss komplekss kopuma ļauj sasniegt labus rezultātus. Diskusiju metodes piedāvā ļoti daudz un dažādus sasniedzamos rezultātus – skolotāja kompetence ir izvēlēties konkrētu skolēnu mācīšanās vajadzībām atbilstošāko, un caur to organizēt un fokusēt klases darbu diskusijā. Diskusija ir aktīvs mācību process, kurā iesaistās skolēns un skolotājs, tā ļauj skolēnam atklāt un izteikt savu personīgo viedokli vai redzējumu, nevis tikai atkārtot to, ko skolotājs ir teicis vai, kas ir izlasīts mācību grāmatā. Diskusija iesaista skolēnu aktīvā mācīšanās procesā un dod atbildību par mācīšanos, radot iespēju iegūt citādāku mācīšanās pieredzi.
…
Kas ir lietišķā komunikācija? Kādas ir raksturīgākās lietišķās komunikācijas iezīmes? Ar ko tā atšķiras no citām komunikācijas formām? Termina lietišķā komunikācija izcelsme aplūkojama saistībā ar angļu Business Communications, kas tiešā tulkojumā nozīmē - komercdarbības vai peļņas darījumu komunikācijas. (Ezera I. 2007) Pēdējā laikā vārda lietišķs attiecināšana uz komerc- jeb uzņēmēj¬darbības jomu ir gandrīz jau pierasta parādība. Tālrādē tiek pārraidītas Lietišķās ziņas, viens no laikraksta Diena nedēļas pielikumiem nosaukts Lietišķā diena, attie¬cībā uz korespondenci jau zināmu nozīmi ieguvis termins Lietišķā korespondence utt., u.t.jpr.
- Argumentējošās metodes
- Lauku tūrisma teorija
- Vadītājs un vara. Vadīšanas stili
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Lauku tūrisma teorija
Research Papers for university31
Evaluated! -
Vadītājs un vara. Vadīšanas stili
Research Papers for university20
-
Darbinieku motivēšanas sociālie un psiholoģiskie faktori
Research Papers for university13
Evaluated! -
Kredīta nodrošinājuma veidi un prasības
Research Papers for university23
-
Noliktavas informācijas sistēma - darbības koncepcijas apraksts
Research Papers for university8